AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Vi har en baby på 5 mnd. og livet er jo til tider ganske krevende. Både mine svigerforeldre og mine foreldre maser veldig om at vi må dra på ferie med de. Mine svigerforeldre er veldig hjelpsomme med babyen og nærmest konkurrerer om å få ha han. Mine foreldre er ikke slik. De syntes jo det er litt stas, og vil holde henne litt, men de tilbyr ikke noen form for avlasting. Mamma har passet henne litt mens jeg har vært hos kiropraktor, men det er ikke noe hun gladerlig gjør, kun fordi vi hadde et behov. Nå frister det veldig å dra på tur med svigers, men jeg vet at mine foreldre kommer til å bli så skuffet om vi ikke drar med dem også. Er det veldig slemt av oss å forskjellsbehandle slik? Anonymkode: a7616...63e 1
Furstina Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Nej det tycker jag väl inte. Det beror väl också mycket på vem som betalar ferien, var den går, vilket upplägg det är. Är temperatur, resa och hotell anpassat för barn? Kanske passar det senare i livet? Har dina föräldrar ens frågat om att dra på tur samman med er? mannen och jag har föräldrar (olika av dem) som inte vill till syden, irller nte vill resa alls - och föräldrar som reser konstant, men då är det mer vuxet resande och inte så barnpassande. En gång har vi rest samman med en förälder. Då fick vi barnpass av 1,5 åring och 4,5 åring En kväll så vi kunde gå på middag. I övrigt hjälpsam vid poolen och på lekplats. 2
Minlillelykke Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Nei, det synes jeg ikke. Vi er ofte på ferie med mine foreldre fordi minsten liker godt å være med de, og mamma er fantastisk med han. Svigermor hadde vært like flink om vi fortsatt hadde hatt henne. Svigerfar derimot, han er ikke så opptatt av barnebarna. Vier lite tid til å besøke oss, og når vi skal besøke de på andre siden av landet klarer han aldri å tilpasse ferie. Mannen her er så dritt lei av det, at han kun ønsker å bruke en uke på ferie dit.Mens mine foreldre får ofte 2-3 uker med oss. Synes du skal velge det som føles rett for deg, mannen og barnet. 2
Nuttery Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Jeg syntes det er lov å ikke ønske å dra på ferie utenlands med en 5mnd baby når man ikke får noe avlastning, og at det å FÅ avlastning vil være en motivasjon til å dra på ferie likevel. 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 5 minutter siden, exictence skrev: Hva med å reise alle sammen? Signerer. Selvsagt kan dere dra på ferie med bare svigerforeldre. Jeg personlig hadde fått veldig dårlig samvittighet, dersom jeg visste at også mine foreldre hadde lyst på tur med meg og min familie, og ikke tatt med dem. Men det er meg- gjør det som føles rett for dere. Slemt å dra med kun svigerforeldre, det er det iallefall ikke. Anonymkode: dccc9...61c
Hactar Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 Du kan jo forklare dine foreldre hva som skal til for at dere vil ha overskudd til å dra på ferie med dem, og så får de bestemme om de vil bidra og ha dere med, eller slappe helt av, men da uten dere. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 "Gladelig" skrives uten "r" Anonymkode: 12890...02c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #9 Skrevet 19. november 2017 1 time siden, exictence skrev: Hva med å reise alle sammen? De er ikke så veldig fan av hverandre dessverre. Ikke sånn at de hater hverandre, men de har veldig lite til felles... I tillegg er det snakk om å dra til feriehusene deres, så da måtte de ha vært på besøk hos hverandre.... ts Anonymkode: a7616...63e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #10 Skrevet 19. november 2017 49 minutter siden, Hactar skrev: Du kan jo forklare dine foreldre hva som skal til for at dere vil ha overskudd til å dra på ferie med dem, og så får de bestemme om de vil bidra og ha dere med, eller slappe helt av, men da uten dere. Føler kanskje det er litt aggressivt? De har jo all rett til å engasjere seg så mye eller lite de vil i barnebarn. Det kan jo fort oppfattes som et ultimatum, og det virker litt feil. Ts Anonymkode: a7616...63e 2
Hactar Skrevet 19. november 2017 #11 Skrevet 19. november 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler kanskje det er litt aggressivt? De har jo all rett til å engasjere seg så mye eller lite de vil i barnebarn. Det kan jo fort oppfattes som et ultimatum, og det virker litt feil. Ts Anonymkode: a7616...63e Trenger ikke være aggressivt om dere tar det opp på en pen måte, tenker jeg. Om dere uansett reiser med svigers og ikke dine foreldre, så er det vel greit for dem å vite at det handler om overskudd og ikke om at dere ikke liker dem? De er i sin fulle rett til å engasjere seg lite, men dere er i deres fulle rett til å feriere minst mulig strevsomt også. Endret 19. november 2017 av Hactar
exictence Skrevet 19. november 2017 #12 Skrevet 19. november 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er ikke så veldig fan av hverandre dessverre. Ikke sånn at de hater hverandre, men de har veldig lite til felles... I tillegg er det snakk om å dra til feriehusene deres, så da måtte de ha vært på besøk hos hverandre.... ts Anonymkode: a7616...63e Jeg forstår det ikke da er så lett når dere er invitert til feriehusene deres, og dere da vil velge de ene foreldrene fremfor de andre. Da må dere vel egentlig bytte på det. Klart det er lettere for dere der svigers er mer hjelpsomme med barna. Men det er nok godt for barna uansett å være sammen med begge besteforeldrene på begges side. Synes dere skal bytte på å si ja takk til invitasjon til feriehusene deres. Er det snakk om å reise sammen til et annet sted, synes jeg at alle kan bli invitert på lik linje. Det er ikke deg og din manns ansvar at de ikke kommer godt overens. Så får det bli opp til dem o de vil reise. 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #13 Skrevet 19. november 2017 Jeg synes det ER Utrolig dårlig gjort. Anonymkode: f456a...f0c 1
Meadow Skrevet 19. november 2017 #14 Skrevet 19. november 2017 "I år drar vi til svigers, neste år drar vi til dere".
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #15 Skrevet 19. november 2017 Vi hadde ansvaret for baby selv når vi reiste med svigers eller min mor, vi var jo både mor og far så det gikk da greit. Dersom både svigers og dine foreldre ønsker å feriere med dere synes jeg det er dårlig gjort å bare velge svigers fordi dere får avlastning med baby. Anonymkode: 18af2...789
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #16 Skrevet 19. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det ER Utrolig dårlig gjort. Anonymkode: f456a...f0c Hvorfor? Vi hadde jo aldri giddet å dra til utlandet alene, eneste som gjør det verd det er tanken på avlasting. Ellers så har vi mer enn nok med å håndtere babyen hjemme i vandte omgivelser med alt vi trenger for hånden... ts Anonymkode: a7616...63e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #17 Skrevet 19. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde ansvaret for baby selv når vi reiste med svigers eller min mor, vi var jo både mor og far så det gikk da greit. Dersom både svigers og dine foreldre ønsker å feriere med dere synes jeg det er dårlig gjort å bare velge svigers fordi dere får avlastning med baby. Anonymkode: 18af2...789 Vi hadde aldri dratt utenlands bare oss to og babyen. Det ville ikke vært ‘ferie’ for noen av oss. Skal vi dra bort fra komfyren i hjemmet vårt, så må vi ha avlasting. Ts Anonymkode: a7616...63e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #18 Skrevet 19. november 2017 4 timer siden, Meadow skrev: "I år drar vi til svigers, neste år drar vi til dere". Vi gjør nok neppe det. Da skal Foreldrelivet bli dramatisk bedre i så tilfelle.... ts Anonymkode: a7616...63e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #19 Skrevet 19. november 2017 Dere har jo per dags dato ikke vært på ferie med noen av dem, og da er det ikke mulig å si med sikkerhet hvordan det vil bli. Godt mulig svigermor ikke orker å holde samme servicenivå i to uker som hun gjør på et helgebesøk, godt mulig dine foreldre ser hvor sliten du er med egne øyne og tilbyr seg å gå en tur så du kan sove. Så lenge dere ikke kan dra med begge samtidig, må dere jo velge. Det er ikke noe galt i å velge å dra med de dere har oppriktig mest lyst til å reise med, selvsagt ikke. Hvis du tror at det blir veldig styrete og masete (det høres litt sånn ut på det du skriver) med ferie ville jeg kanskje vurdert å ikke dra i det hele tatt, av hensyn til dere selv, babyen og de dere reiser sammen med. Anonymkode: eadac...204 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #20 Skrevet 19. november 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Vi hadde jo aldri giddet å dra til utlandet alene, eneste som gjør det verd det er tanken på avlasting. Ellers så har vi mer enn nok med å håndtere babyen hjemme i vandte omgivelser med alt vi trenger for hånden... ts Anonymkode: a7616...63e Ved nærmere ettertanke synes jeg dere skal være veldig tydelige på dette du skriver her før dere avtaler å dra på ferie med noen som helst. Kanskje familien synes det er helt topp å være avlastning for dere gjennom hele ferien, men når forventningen er så sterk er det fint å avklare det på forhånd. Det er likevel ikke sikkert at de er helt på samme linje, og det kan bli ubehagelig for alle. Anonymkode: eadac...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå