AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Å være mann er rett og slett uinteressant og umoderne. Mannen er noe samfunnet er ferdig med. Han er passé. Selveste Statsministeren har uttalt at hun er skuffet over norske menn. Ingen ting er så kjedelig og gjespfremkallende som en mann som syter og klager over sine utfordringer. Er du en av dem som gjerne vil begrave mannen på den evolusjonære kirkegården én gang for alle? Nylig kunne vi lese at barnløsheten har gått kraftig opp i Norge. Én av fire menn, har ikke blitt far, mens én av seks kvinner ikke har blitt mor ved 45 års alder. Det er en økning på 79 prosent for menn og 67 for kvinner. Kvinner resirkulerer fedre. Og de kvinnene som virkelig har gitt opp menn, kan velge å bruke «storkeklinikker» i utlandet. For hvilke barn trenger vel å ha noen far? Økningen i barnløsheten blant menn bekymrer forskerne spesielt. Fagdirektør ved Folkehelseinstituttet, Per Magnus, spekulerer i om det kan skyldes miljøgifter, mens forsker Thorgeir Kolshus argumenterer med at kvinner ikke vil ha barn med menn som har lavere status enn dem selv. Dobbelt så mange menn, som kvinner, har opplevd grov vold etter fylte 18 år. Ja, du leste riktig! 45,5 prosent av alle menn, og 22,5 prosent av alle kvinner har opplevd grov vold, etter fylte 18 år. Når det gjelder partnervold, så rammes 21,6 prosent av kvinnene og 18,7 prosent av mennene. Åtte prosent av kvinnene og to prosent av mennene har opplevd grov partnervold. Vold mot menn er humor. Norske Sanitetskvinners kampanje «rød knapp»satte ensidig fokus på å stoppe menns vold mot kvinner. Kan vi få en «blå knapp»? Kanskje en «lilla knapp» – så kan vi dekke vold mot barn også. fire av ti gutter har opplevd minst én voldsepisode, til sammenlikning med tre av ti jenter. https://www.nrk.no/ytring/mannen-er-en-evolusjonaer-blindtarm_-1.13780753 skrevet av Camilla Pettersen Anonymkode: d154a...6bf
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 På 19.11.2017 den 11.16, AnonymBruker skrev: Å være mann er rett og slett uinteressant og umoderne. Mannen er noe samfunnet er ferdig med. Han er passé. Selveste Statsministeren har uttalt at hun er skuffet over norske menn. Ingen ting er så kjedelig og gjespfremkallende som en mann som syter og klager over sine utfordringer. Er du en av dem som gjerne vil begrave mannen på den evolusjonære kirkegården én gang for alle? Nylig kunne vi lese at barnløsheten har gått kraftig opp i Norge. Én av fire menn, har ikke blitt far, mens én av seks kvinner ikke har blitt mor ved 45 års alder. Det er en økning på 79 prosent for menn og 67 for kvinner. Kvinner resirkulerer fedre. Og de kvinnene som virkelig har gitt opp menn, kan velge å bruke «storkeklinikker» i utlandet. For hvilke barn trenger vel å ha noen far? Økningen i barnløsheten blant menn bekymrer forskerne spesielt. Fagdirektør ved Folkehelseinstituttet, Per Magnus, spekulerer i om det kan skyldes miljøgifter, mens forsker Thorgeir Kolshus argumenterer med at kvinner ikke vil ha barn med menn som har lavere status enn dem selv. Dobbelt så mange menn, som kvinner, har opplevd grov vold etter fylte 18 år. Ja, du leste riktig! 45,5 prosent av alle menn, og 22,5 prosent av alle kvinner har opplevd grov vold, etter fylte 18 år. Når det gjelder partnervold, så rammes 21,6 prosent av kvinnene og 18,7 prosent av mennene. Åtte prosent av kvinnene og to prosent av mennene har opplevd grov partnervold. Vold mot menn er humor. Norske Sanitetskvinners kampanje «rød knapp»satte ensidig fokus på å stoppe menns vold mot kvinner. Kan vi få en «blå knapp»? Kanskje en «lilla knapp» – så kan vi dekke vold mot barn også. fire av ti gutter har opplevd minst én voldsepisode, til sammenlikning med tre av ti jenter. https://www.nrk.no/ytring/mannen-er-en-evolusjonaer-blindtarm_-1.13780753 skrevet av Camilla Pettersen Anonymkode: d154a...6bf Det er trist hvis samfunnet får mannen til å tro at han er utdatert. Det er han ikke. Anonymkode: a419b...66a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er trist hvis samfunnet får mannen til å tro at han er utdatert. Det er han ikke. Anonymkode: a419b...66a Mannen er og vil alltid være det viktigste kjønnet for mennesker. Vi har bygget alt rundt oss og laget mesteparten av teknologi og nyvinninger i samfunnet. Uten menn hadde ikke menneskerasen overlevd urtiden engang. Kvinner trenger vi egentlig bare for barn Anonymkode: 7196e...ca1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen er og vil alltid være det viktigste kjønnet for mennesker. Vi har bygget alt rundt oss og laget mesteparten av teknologi og nyvinninger i samfunnet. Uten menn hadde ikke menneskerasen overlevd urtiden engang. Kvinner trenger vi egentlig bare for barn Anonymkode: 7196e...ca1 Nå prøver ts og ta opp noe viktig, og du pikker til tråden med pikken din. Anonymkode: a419b...66a
Katten.2.0 Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen er og vil alltid være det viktigste kjønnet for mennesker. Vi har bygget alt rundt oss og laget mesteparten av teknologi og nyvinninger i samfunnet. Uten menn hadde ikke menneskerasen overlevd urtiden engang. Kvinner trenger vi egentlig bare for barn Anonymkode: 7196e...ca1 Pisspreik. Ikke ødelegg en potensielt god tråd (som bl.a. tar for seg statistikk), med surt oppgulp. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen er og vil alltid være det viktigste kjønnet for mennesker. Vi har bygget alt rundt oss og laget mesteparten av teknologi og nyvinninger i samfunnet. Uten menn hadde ikke menneskerasen overlevd urtiden engang. Kvinner trenger vi egentlig bare for barn Anonymkode: 7196e...ca1 Og dette er grunnen til at så mange folk er ferdig med menn og gudekompleksene deres. Anonymkode: c2bc9...bf4
Gjest Overrasket Skrevet 22. november 2017 #7 Skrevet 22. november 2017 Jeg begynner å få alt dette kjønnspreiket og de steile kjønnsmotsetningene i halsen. Jeg er faktisk ikke først og fremst mann, jeg er først og fremst meg. Jeg vil derfor heller ikke først og fremst settes i en bås med alle andre menn.
bortebra Skrevet 22. november 2017 #8 Skrevet 22. november 2017 2 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg begynner å få alt dette kjønnspreiket og de steile kjønnsmotsetningene i halsen. Jeg er faktisk ikke først og fremst mann, jeg er først og fremst meg. Jeg vil derfor heller ikke først og fremst settes i en bås med alle andre menn. Ditto. (Som kvinne riktignok) Det er en så kjedelig, for ikke å si potensielt farlig, tendens til å sette alt og alle opp mot hverandre i vår tid. Identitetene våre er større og mye mer komplekse enn religion, kjønn, legning, politisk overbevisning osv. Det blir lite dialog og gjensidig forståelse av konstant polarisering.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2017 #9 Skrevet 22. november 2017 Akkurat nå, bortebra skrev: Ditto. (Som kvinne riktignok) Det er en så kjedelig, for ikke å si potensielt farlig, tendens til å sette alt og alle opp mot hverandre i vår tid. Identitetene våre er større og mye mer komplekse enn religion, kjønn, legning, politisk overbevisning osv. Det blir lite dialog og gjensidig forståelse av konstant polarisering. Ditto. Som kvinne også. Hører også gjerne om menns eventuelle problemer og frustrasjoner i samfunnet. Men da må de klare å formidle følelsene sine og ikke forsvarsmekanisme med skit som i det andre innlegget. Anonymkode: a419b...66a
Gjest Overrasket Skrevet 22. november 2017 #10 Skrevet 22. november 2017 3 minutter siden, bortebra said: Ditto. (Som kvinne riktignok) Det er en så kjedelig, for ikke å si potensielt farlig, tendens til å sette alt og alle opp mot hverandre i vår tid. Identitetene våre er større og mye mer komplekse enn religion, kjønn, legning, politisk overbevisning osv. Det blir lite dialog og gjensidig forståelse av konstant polarisering. Akkurat. Det er fordummende motsetninger. "Menn er voldeldige sexrovdy". "Kvinner er forsvarsløse ofre" osv. osv. osv. Det blir så enkelt og overfladisk, og vi lurer oss selv. Disse kategoriene av motsetninger er basert i stor grad på det faktum at de er så enkle å identifisere. Det er så veldig lett for menneskehjernen og se at du er dame, jeg er mann, så derfor tilhører du der og jeg her. Det er så veldig lett å se at man er mann eller kvinner, og derfor blir det kategoriene vi deles inn i, når vi i virkeligheten er mye mer kompliserte og defineres mye mer av lite synlige trekk. Vi er mye mer enn pupper og peniser.
Example Skrevet 22. november 2017 #11 Skrevet 22. november 2017 Veldig bra kronikk. Bør leses av en del feminister som har mistet grepet om virkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå