AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Har naboer på alle kanter, når vi sitter i stuen og ser ut vinduet, ser vi i realiteten bare inn til naboene. Nå har det flytta inn ei studine i det huset vi ser rett på når vi sitter i sofaen. Hun vandrer toppløs rundt hos seg selv, og det må hun få lov til. MEN, hun står fryktelig lenge i vinduet og viser seg frem. Typ står og bla i avisen som ligger på pulten som står ved vinduet. Min datter som er på samme alder syntes det er tullete at naboen står slik og flasher. Jeg kjenner jeg irriterer meg litt også, for dette har vi ikke oppsøkt, men blir påtvunget. Er det innafor å putte en lapp i postkassen hennes og be henne enten kle på seg eller trekke for gardinene når hun skal stå slik i vinduet? Anonymkode: 76257...38c 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Ai, håper nesten hun søker oppmerksomheten, for ja, dere kan/bør si ifra, og hallo jeg hadde blitt flau om jeg var hun... ordlegg deg pent da. Kan jo hende hun bare er helt tankeløs, og vant til å bo et sted uten innsyn. Anonymkode: 51b39...e97 18
Gjest NotNaomi Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Så tåpelig. Av naboen altså. Eller latterlig er et bedre ord. Jeg ville likevel ikke lagt lapp i postkassen. Det er jo hennes hjem,så vet ikke helt om det er innafor å "klage". Hadde heller trukket ned persiennene ,men det ville jeg gjort uansett når en kun ser inn til naboer.
solmåneogstjerner Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 Nei det er overhodet ikke innenfor. Hadde hun stått i vinduet og blottet seg kunne du anmeldt henne. Slik som du forklarer Det, slapper hun bare av u sitt eget hjem. Slutt å se da vel 😊 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 Det er veldig innafor, ts. Hun mangler gangsyn. Anonymkode: 78d30...4d4 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 Jeg ville gitt beskjed! Anonymkode: 0ef25...d08 4
Daria Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 Ikke framstill det som om dette er noe som plager dere, men som om dere tror hun ikke er klar over hvor mye innsyn det er og ser det som en vennlig ting å gjøre henne oppmerksom på at hun viser seg fram for hele nabolaget... Da er dere ikke de vanskelige naboene, bare omtenksomme. Kanskje har hun rett og slett ikke tenkt over det. 32
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #9 Skrevet 19. november 2017 Nå er det stor forskjell på å ønske å vise seg frem og det å mangle sjenanse. Du skriver at hun flasher seg som vel betyr ønsket eksponering men samtidig skriver du at hun leser avisen ved et bord ved vinduet som vel er ganske uskyldig. På meg virker det mer som om det er manglende sjenanse enn ønsket eksponering. Hadde dere syntes det hadde vært like påfallende om hun hadde stått slik hvis hun hadde på seg en bh eller bikinitopp? På meg virker dere veldig puritanske, lite tolerante for andre og med manglende selvkontroll. Er det ikke bare å se en annen vei? Dette er hennes hjem og hun skal da få kunne gå kledd som hun vil. Man kan da ikke tillate seg å bli irritert over at naboen er en toppløs ung dame, en toppløs fet gammel mann, at de homofile naboene gir hverandre et kyss, at den ugifte nabodama kysser en mann av en annen rase og religion eller at hun bruker niqab. Hvis dere bestemmer dere for å være tolerante vil deres irritasjon gå over. Selv om dere har gjort deres valg om hva dere mener er riktig bekledning for dere så betyr ikke det at det er universalt riktig og noe dere skal ha lov til å påtvinge andre. Anonymkode: 574f5...65a 13
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #10 Skrevet 19. november 2017 Kan man si i fra til naboen når de soler seg i bikinitopp på balkongen? Tidligere var jo bikinitopper et uanstendig plagg som ingen moralske kvinner ville bruke. Mange av de moderne fargesprakende toppene er jo nærmest reklameplakater som roper "Se på meg!". Fra folk som besøker naturiststrender vet jeg at det der ofte er en mindre seksuell stemning enn på tekstilstrender og at bikinier er mer seksualiserende enn å være naken eller toppløs. Anonymkode: ddf14...caf 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #11 Skrevet 19. november 2017 Yeh Right! "en ung studine som elsker å flashe seg for naboene", kan du ikke heller skrive en erotisk novelle om fantasiene dine? Anonymkode: a43ec...21d 6
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. november 2017 #12 Skrevet 19. november 2017 Gi beskjed! Det kan jo hende at hun ikke er klar over at hun er på utstilling.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #13 Skrevet 19. november 2017 2 timer siden, Daria skrev: Ikke framstill det som om dette er noe som plager dere, men som om dere tror hun ikke er klar over hvor mye innsyn det er og ser det som en vennlig ting å gjøre henne oppmerksom på at hun viser seg fram for hele nabolaget... Da er dere ikke de vanskelige naboene, bare omtenksomme. Kanskje har hun rett og slett ikke tenkt over det. Er det like greit å si i fra om hun leser avisen i en bikinitopp? Fortelle henne om innsynet og be hun dekke seg til med en hel topp gjerne med en bh under? Hvordan ville du selv ha reagert? Takket for opplysningen? Hva nå hvis hun ønsker å være toppløs /bruker bikinitopp og mener naboer ikke skal bry seg om det, hva gjør man da? Lager en underskriftliste og krever at unge kvinner ikke sitter toppløse/i bikinitopp/bh ved frokostbordet? Anonymkode: ddf14...caf
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #14 Skrevet 19. november 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yeh Right! "en ung studine som elsker å flashe seg for naboene", kan du ikke heller skrive en erotisk novelle om fantasiene dine? Anonymkode: a43ec...21d Herre Gud er du helt lam i hodet? Jeg er nærmere 50, det er studenter og hun er ung. Hva gjorde jeg galt i HI? Ikke er jeg så veldig prippen heller, vaser gjerne rundt uten klær mellom bad og soverom. Men jeg står ikke i vinduet og vifter med puppene. Og vi her i huset er nok ikke de eneste som reagerer. Det er faktisk ikke pirrende bare irriterende. Hun må være fullstendig klar over at det er minst 20 boenheter som kan se rett inn vinduet hennes. Noen av oss bor slik til at vi faktisk ikke har valg om ikke vi trekker for gardinene. Og det er mørkt nok her. Anonymkode: 76257...38c 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #15 Skrevet 19. november 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herre Gud er du helt lam i hodet? Jeg er nærmere 50, det er studenter og hun er ung. Hva gjorde jeg galt i HI? Ikke er jeg så veldig prippen heller, vaser gjerne rundt uten klær mellom bad og soverom. Men jeg står ikke i vinduet og vifter med puppene. Og vi her i huset er nok ikke de eneste som reagerer. Det er faktisk ikke pirrende bare irriterende. Hun må være fullstendig klar over at det er minst 20 boenheter som kan se rett inn vinduet hennes. Noen av oss bor slik til at vi faktisk ikke har valg om ikke vi trekker for gardinene. Og det er mørkt nok her. Anonymkode: 76257...38c Jeg klarer ikke å få tak i om hun går inn for å vise puppene eller som andre skriver, at hun bare mangler sjenanse. Står hun klint opp til vinduet, ser ut og vifter med puppene eller er hun lent over et bord som tilfeldigvis står ved vinduet? Anonymkode: cb867...13d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #16 Skrevet 19. november 2017 Hva er TS sitt problem her, egentlig...? Anonymkode: a393a...6ac 1
Gjest PaN Skrevet 19. november 2017 #17 Skrevet 19. november 2017 Kjøp plissegardiner som kan trekkes opp, vips var problemet løst.
Gjest Coolaid Skrevet 19. november 2017 #18 Skrevet 19. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har naboer på alle kanter, når vi sitter i stuen og ser ut vinduet, ser vi i realiteten bare inn til naboene. Nå har det flytta inn ei studine i det huset vi ser rett på når vi sitter i sofaen. Hun vandrer toppløs rundt hos seg selv, og det må hun få lov til. MEN, hun står fryktelig lenge i vinduet og viser seg frem. Typ står og bla i avisen som ligger på pulten som står ved vinduet. Min datter som er på samme alder syntes det er tullete at naboen står slik og flasher. Jeg kjenner jeg irriterer meg litt også, for dette har vi ikke oppsøkt, men blir påtvunget. Er det innafor å putte en lapp i postkassen hennes og be henne enten kle på seg eller trekke for gardinene når hun skal stå slik i vinduet? Anonymkode: 76257...38c Du kan jo skrive en hyggelig lapp om at "det er ikke sikkert du vet det men vi kan ikke ungå å se deg toppløs. Bare så du vet. Hilsen nabo. "
Gjest yeans Skrevet 19. november 2017 #19 Skrevet 19. november 2017 Det er faktisk ikke lov å blotte seg selv slik. Selv innenfor egne vinduer der alle kan se rett inn. Jeg hadde kontakta politiet hadde jeg vært deg ts. https://www.pd.no/lokale-nyheter/nye-tips-om-blotting/s/1-89-5532186
Gjest yeans Skrevet 19. november 2017 #20 Skrevet 19. november 2017 6 minutter siden, Coolaid skrev: Du kan jo skrive en hyggelig lapp om at "det er ikke sikkert du vet det men vi kan ikke ungå å se deg toppløs. Bare så du vet. Hilsen nabo. " Er ikke du politi liksom? Da burde jo du vite at slik blotting er grunnlag for anmeldelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå