Gjest G.N Skrevet 28. januar 2005 #1 Skrevet 28. januar 2005 Hei, Jeg vil søke separasjon fra mannen min, og jeg lurer på hvordan jeg går frem? Må jeg hente søknadsskjema på et eller annet offentlig kontor? Eller går det kanskje an å printe ut på internett? Og - må man flytte fra hverandre for at en separasjon skal tre i kraft? For oss er det mest hensiktsmessig å bli boende i samme hus en stund.. Vi har ikke barn. G.N.
Gjest Leola Skrevet 28. januar 2005 #2 Skrevet 28. januar 2005 Fylkesmannen har slike skjemaer. Du kan selvsagt bo under samme tak - men da har du ikke rett til økonnomiske fordeler som separerte har. Det kommer jo litt av på om dere har barn.
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2005 #3 Skrevet 28. januar 2005 Søk på nettsidene til fylkesmannen der du bor - der finner du/kan bestille skjema. Søk litt rundt på nettet så finner du alt av lover og regler vedrørende seperasjon og skilsmisse.
Gjest gjest1 Skrevet 28. januar 2005 #4 Skrevet 28. januar 2005 Men for å kunne søke skilsmisse (etter normalt 1 år) må man ha levd adskilt i 1 år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå