Gå til innhold

Hva er det verste du har fått servert

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. i bryllup, konfirmasjon, eller i andre sammenhenger? Og det verste maten er blitt servert på?

Selv har jeg ikke hatt noe terskel for hva jeg mener er uakseptabelt, men ei jeg vet om mente at det var uhørt å bli servert gryterett på papptallerken i en komfirmasjon. Komfirmanten valgte selv maten og tildekking.

Hva mener dere? 

Anonymkode: 7446e...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde syntes det var rart og kanskje litt stusslig å få servert mat på papptallerken dersom det var et selskap der man skal sitte til bords. Når det gjelder mat er jeg stort sett fornøyd uansett. Jeg har aldri fått servert gryterett, men det er jo god mat, det! 

Anonymkode: fe24c...e25

• Liker 7
Skrevet

Ihjelkokt ribbe med fett på julaften. Fikk servert kun dette og ingen tilbehør. Har aldri vært så skuffa over julemiddagen før. Til dessert fikk vi twist og noen tørre kaker fra butikken. Feirer aldri jul med dem igjen :P 

Anonymkode: 053e9...ee0

Skrevet

Det verste er vel noen oppimpa posegryter, da gjerne en salig blanding av kjøtt (inkl pølse), pluss ananas, sopp og evt annet.

Gryterett kan være svært godt, er bare den komboen jeg har reagert på (for det har ikke passet sammen, bærer preg at man har tatt det man fant...)

Anonymkode: 9dc23...c25

Skrevet

Overkokt pasta. Saus som smaker en blanding av saltvann, hvetemel og sukkerkulør. Råe poteter. Rått kjøtt. Sushi. 

Anonymkode: ba4ca...c6c

Skrevet

Vi hadde gryte i min konfirmasjon. Laget av min farfar. Folk var meget fornøyd med den.

Ellers, det verste er vel papptallerken og ikke ferdigstekt kylling.

Skrevet

Papptallerken i en konfirmasjon hørtes veldig stusselig ut! Spesielt..

Anonymkode: 24638...f53

Skrevet

Raspeballer. Jeg gikk vel på barneskolen. Jeg smuglet en del av det i lommene og kastet det i ettertid. 

Anonymkode: bf446...e30

Skrevet

Gryterett er greit nok, så lenge man har gjort litt flid i å lage den (Toro er no go). 

Papptallerkner i konfirmasjon feks er ikke veldig pent. Man føler at man er i en barnebursdag. 

Anonymkode: 6b961...c4a

Skrevet

Det må være kjip, overkokt eller overstekt mat, ihjelkokt mat, tørr mat som smaker ingenting.

Sånn som den gangen jeg fikk servert knusktørr kalkun på nyttårsaften, med smakløst og kjipt tilbehør.

Jeg har fått toro gryterett ved flere anledninger. Konfirmasjoner og bursdager osv. Ingen fantastisk opplevelse, men bedre enn mat som er feil laget på en eller annen måte.

Men tror det aller verste må være den gangen, for endel år siden, jeg prøvde meg på hjemmelaget bernaise for første gang. Smøret ble svidd og alt annet var også gjort feil, og jeg prøvde å redde den. Noe som gjorde det vondt verre, og i tillegg prøvde jeg å servere den :ler: Heldigvis var det bare jeg og daværende kjæreste som prøvde den. Jeg har heldigvis blitt litt bedre på det siden den gang :)

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Selv om papptallerkener er litt stusslig, har det jo ingenting å si for smaken på maten (som denne tråden handler om). Har fått servert god mat på papptallerkener. 

Har bare fått servert god mat i brylluper, konfirmasjoner og andre store fester. Ved mindre høytidelige anledninger har jeg fått et og annet fælt, men det har stort sett dreid seg om at maten har vært tilberedt feil eller at råvarene har vært for dårlige. F.eks svinekjøtt med sånn ekkel "gammel" smak *grøss*

Skrevet

fikk servert en iskald og seig roastbiff på nyttårsaften et år, greit nok med kald roastbiff men kokkene kranglet så mye med hverandre under matlagingen at tilbehøret også var kaldt når vi endelig kunne begynne å spise.

til drikke ble det servert lunken grans cider

Anonymkode: c8f54...01f

Skrevet

Ble invitert på middag hos en tidligere venninne en gang, sammen med flere andre venninner. Hun serverte meksikansk gryterett fra Toro, med digre kjøttdeigklumper som var rosa inni. Etter måltidet opplyste hun om at vi skulle betale en viss sum hver for å dekke maten.... :rolleyes:

• Liker 16
Skrevet

ANG julemat så må det være at folk tar seg ikke tid, eller mangle kunnskap.

Ribbe som blir eks krydret like før den går i ovnen og tatt ut før tiden, så det ser ut som kokt flesk

Grønnsaker som er overkommelig.  Spes broccoli, asparges og rosenkål. Folk som hiver de i masse vann og lar det fosskoke i evigheter.

Pinnekjøtt som kun blir dampet. Servert noen grå stykker. Jeg er vant med at det får seg en rynde i ovnen etterpå.  Lager de kålrabistappe på hvitsaus i tilegg ...verste jeg får.

Anonymkode: 21a26...62c

Skrevet

Dette er ikke opplevd selv. Min mamma og pappa va visst i brylupp en gang hvor den eneste drikken de fikk servert var rød saft og til dessert var det satt fram tress-is:fnise:

Anonymkode: 0a16b...e71

• Liker 4
Skrevet

Jeg er veldig lite kresen, men en gang tok det kaka. Jeg var på ferie i utlandet i starten av forholdet med kjærestens familie, og jeg var fryktelig sulten. De sa at de visste om et sted det tok ca. 15 minutter å gå til. Med mitt lave blodsukker syns jeg det hørtes mye ut, men trasket av sted med dem uten å si noe. Det tok ca. 1,5 time å gå, og det på toppen av et fjell. Da vi endelig fikk satt oss til bords spiste jeg brød som var satt frem, men prøvde å begrense meg, siden jeg antok denne maten skulle være himmelsk.

Da maten endelig kom var det griseører. Luktet akkurat som de tørkete griseørene jeg pleier å gi til bikkja mi lukter etter at han har gnagd på de en stund. Vemmelig. Moren til kjæresten min skar av "den beste delen" på et griseøre og la det på tallerkenen min. Det var den innerste delen som bestod av masse fett + masse brusk som alle andre rundt bordet knasket i vei. Jeg tygde noen biter på "den beste delen" før jeg klarte å lure den ut av munnen og gjemme den i en serviett mens ingen så på. Brødet tok servitøren vekk da maten kom. Følte det luktet hundemat av ånden min i dagevis

Anonymkode: 18575...14b

• Liker 17
Skrevet

Toropose med "amerikansk gryte" med kyllingkjøttdeig som ikke var gjennomstekt. Ikke salat eller brød til. Eneste drikke var sukkerfri "no brand" cola.

Skrevet

Røkt lam, store pølser hvor alt skinnet var tatt av og kokt ihjel. Var som en svamp hvor alt vannet tøt ut da jeg tygget på det. Grøss.. Brakk meg kjempehøyt da jeg spiste så var utrolig flaut. 

Rakfisk på julelunsj, og noe hummusaktige greier som smakte gammal sigg. Kaffe latte på kafe med klumper. 

Skrevet

Baccalao som ikke var utvannet, og var så salt at jeg kasta opp på veien hjem.

Anonymkode: 103f9...b9f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...