AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Okei, her kommer et dumt spørsmål: Går det an at barnesykdommen hånd-, fot- og munnsykdom kan slå ut i underlivet? Barnet mitt har hatt denne sykdommen for en ukes tid siden. Selv har jeg ikke hatt denne sykdommen, så jeg forventet egentlig å bli smittet. Men, jeg fikk aldri blemmer rundt munnen og på hendene og føttene. I dag har jeg derimot fått sviende rødhet, hovenhet, røde og hvite nupper og noen ikke-utstående blemmer i underlivet. Jeg har også svie i hals og øynene. Tror dere dette kan være en versjon av hånd-, fot- og munnsykdom? Herpes hadde jo ellers vært et annet alternativ, men verken jeg eller mannen har verken herpes 1 eller 2, og vi har kun vært sammen med hverandre, så det virker rart at det skal være det... Rart med tanke på svien i slimhinner i hals og øyne også. Hva tror dere? Anonymkode: cab70...e5e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Man får da ikke herpes bare under samleie, kom deg til lege. Anonymkode: f8299...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Det kan angripe skrittet også. Og i og med at det startet hos deg i dag så kan jo utslett dukke opp andre steder også de nærmeste dagene. Jeg ville fått dette sjekket hos lege mandag. Anonymkode: 3583a...798
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/hand-fot-og-munnsykdom/ TS er du under 10 år? Det er vanlig med smitter til de under 10 år. Videre står det at man kan få på seteregionen. Altså der man sitter og ikke nødvendivis på genitalia. En tur til lege anbefales. Anonymkode: 90da0...fcf
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: 9 timer siden, AnonymBruker skrev: 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/hand-fot-og-munnsykdom/ TS er du under 10 år? Det er vanlig med smitter til de under 10 år. Videre står det at man kan få på seteregionen. Altså der man sitter og ikke nødvendivis på genitalia. En tur til lege anbefales. Anonymkode: 90da0...fcf Bah, siteringstull M-m, er under 10 år Neida, jeg er fullt klar over at det som oftest er barn som får dette, men jeg har aldri hatt det før (så vidt jeg vet), og dermed er det en sjanse for at jeg får det nå som voksen. Vet om flere av de andre foreldrene i barnehagen som har fått det. Når det er sagt, begynner jeg å gå fra teorien om at dette er hånd-, fot- og munnsykdom gone wrong, for jeg har ikke fått utslett andre steder, og nå har jeg hatt dette i halvannet døgn. Øyne og hals svir fortsatt, da, men det kan jo være et sammentreff. Utslettet mitt har utviklet seg til å omfatte hele innsiden av de indre kjønnsleppene, fra åpningen og helt nord. Rødt, sårt og hovent, som en ring langs hele den synlige delen av slimhinnen. Jeg ser altså riktig så nydelig ut Det gjør ikke svinvondt, men det svir. Det ligner heller ikke på herpes, siden det ikke er væskefylte blemmer eller sår. Nuppene og disse flate "blemmene" er borte, men det er en del ujevnheter og steder som er litt mer såre og hovne enn andre steder. Jeg heller mot at dette kanskje kan være sopp? Har aldri hatt det før, men jeg synes det passer best med googlebeskrivelsen av symptomer. Ikke den utflodbiten, men sårhet, rødhet og hovenhet. Jeg tenker at jeg prøver å behandle for sopp i første omgang, og hvis det ikke funker bærer det rett til lege. Ukult med sår høne Anonymkode: cab70...e5e
Gjest yeans Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 Tror jeg ville bestilt hastetime uten å forsøke på noe egenbehandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå