Gå til innhold

Fått litt avsmak for norske kvinner(feminismens skyld kanskje)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten litt trist å skrive dette, men etter å ha møtt litt forskjellig jenter fra forskjellige nasjoner, så har jeg begynt å innse at det faktisk er noe sannhet  bak de utsagnene om at feminismen her til lands har vært ødeleggende for en del menn. Kanskje spesielt for menn( inkludert meg selv) som er ganske "enkle", som bare ønsker en søt, snill, feminin jente som man kan ha det hyggelig sammen med.

Etter mine erfaring, så er mange norske kvinner(eller kanskje vestlige kvinner), brautende, dominerende, kravstore og mistet mye av sine "uskyldige" feminine sjarm. Men når det er sagt, så er norske kvinner veldig attraktive, sånn fysisk, sammenlignet med kvinner fra mange andre nasjoner.(hvis man ser på folketallet)

Beklager å måtte skrive dette og jeg vill sikkert få mye refs om det ene og  det andre, men dette er bare min ærlig erfaring. Jeg har egentlig lyst til å møte en norsk jente, siden man kommer fra sammen kultur og deler de samme verdiene(livssyn, kunnskap osv), men jeg tror det kan bli vanskelig, som en helt normal "enkel" mann, uten særlig høy utdannelse eller høy sosial status.

Har prøvd å date noen asiatiske, men det har blitt kræsj sånn kulturelt sett. Og jeg foretrekker egentlig hvite jenter, selv om det ikke er ett absolutt krav:)

Anonymkode: 00788...448

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Ingenting2
Skrevet

Men... hva handler denne tråden om egentlig?

Skrevet
2 minutter siden, canacas skrev:

Men... hva handler denne tråden om egentlig?

Jeg tror den handler om at TS ikke har møtt noen norske kvinner som appellerer til ham? 

• Liker 14
Skrevet

Jeg tror du må lete ut av byene. 

Anonymkode: 2d089...2e1

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange norske kvinner har du datet da? Og hvor leter du?

Og nøyaktig hvordan ønsker du at kvinnen skal være?

For vi norske kvinner er faktisk veldig forskjellige.

Anonymkode: fcda2...5e7

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange norske kvinner har du datet da? Og hvor leter du?

Og nøyaktig hvordan ønsker du at kvinnen skal være?

For vi norske kvinner er faktisk veldig forskjellige.

Anonymkode: fcda2...5e7

Relativt mange, hovedsakelig via nettet, som feks møteplassen og tinder. Men som normal mann, så er det mye jobb og lite givende å drive med nettdating. Kvinner på slike sider har ekstremt høye krav har jeg forstått, siden de fleste kan plukke og velge. Og nå snakker jeg ikke bare om de aller mest attraktive, men også de jentene med helt normalt utseende. Men jeg har ikke planer å ta den diskusjonen her. Dette har vært diskutert her inne x antall ganger før og er tydeligvis ganske vanskelig for kvinner og forstå, har jeg skjønt:sukk:

Når jeg sier at jeg er "enkel", så mener jeg at jeg ikke så veldig opptatt av mote, ha ett stort hus, en flott bil og en hytte.(men jeg er hygienisk og tar vare på kroppen) Jeg tenker mye på miljøet og naturen og er glad i å ta en tur ut i skogen og på fjellet, når sjansen byr seg. For min del, så kunne jeg bodd i ett telt hele året, selv om det så klart kunne bydd på en del praktiske problemer. Uansett, poenget mitt er at jeg er en enkel sjel som setter pris på de små tingene og ikke krever super høy leve standard.(som nordmenn ofte gjør)

• Liker 3
Skrevet

Hva er poenget med denne tråden egentlig? Hvis det er din mening så ser ikke jeg helt hva vi kan gjøre. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg tror jeg kjenner en håndfull jenter som liker de tingene du ramser opp og som ikke tenker på utdannelse og jobben til partneren. Kvinner er forskjellige. Synd å høre at du ikke har god erfaring med datene. Men kanskje du skal prøve å finne noen utenfor internet? Når man bare sitter å ser på bilder og leser stikkord så blir man fort kresen. Det blir noe helt annet å faktisk møte en person, snakke sammen og kanskje bli litt venner først. 

Lykke til ihvertfall. 

Anonymkode: 22af0...797

• Liker 9
Skrevet

Du sier du egentlig ønsker deg en norsk kvinne pga livssyn og kunnskaper, men samtidig ønsker du jo ikke norske kvinner pga livssyn og kunnskaper. Det høres jo ut som om at du ønsker en nikkedukke som skal sitte i sofaen din og se pen ut for deg, og så dekker du over det ved å si at alle som ikke er sånn er brautende og maskuline. Nå er kvinner i Norge like forskjellige som alle andre kvinner og menn i hele verden selv om du ikke innser dette, så det skal vel ikke være noe problem. Er glad jeg kan være den jeg er, gå på jakt, fiske, være interessert i biler osv og at jeg ikke trenger å være noe annet fordi en mann mener jeg skal være det. For det er det som er realiteten for mange kvinner i andre kulturer; de kan ikke være det den de er. Og jeg har jo også en skokk med menn etter meg som synes det er rått med damer som meg, så :)

Anonymkode: 90294...f93

• Liker 37
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg kjenner en håndfull jenter som liker de tingene du ramser opp og som ikke tenker på utdannelse og jobben til partneren. Kvinner er forskjellige. Synd å høre at du ikke har god erfaring med datene. Men kanskje du skal prøve å finne noen utenfor internet? Når man bare sitter å ser på bilder og leser stikkord så blir man fort kresen. Det blir noe helt annet å faktisk møte en person, snakke sammen og kanskje bli litt venner først. 

Lykke til ihvertfall. 

Anonymkode: 22af0...797

Jo, takk for det! Men nettet blir egentlig eneste sjekke arenaen når man er veldig sjeldent ute på byen(som jeg ikke er noe fan av uansett) og ikke har det aller største sosiale nettverket.

Men jeg kan vell være såpass ærlig med meg selv og si at jeg nok foretrekker de mer "søte", sjenerte og ydmyke jentene. Kanskje de får meg til å føle meg litt mer som mann og derfor mer dominerende, men ikke vet jeg.

Jeg har i hvert fall inntrykk av at kravstore kvinnfolk, som er brautende, dominerende og alt for opphengt i hva andre mener om dem(sosial status) er normalen her til lands. Sist nevnte er rene "folkesykdommen", blant begge kjønn egentlig. Folk er så like her til lands, bare opphengt i det sammen tingene. Lever i sin egen "boble". Men er nok bare jeg som er litt "rar" eller skiller meg litt ut og det gjør ting litt vanskelig.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du egentlig ønsker deg en norsk kvinne pga livssyn og kunnskaper, men samtidig ønsker du jo ikke norske kvinner pga livssyn og kunnskaper. Det høres jo ut som om at du ønsker en nikkedukke som skal sitte i sofaen din og se pen ut for deg, og så dekker du over det ved å si at alle som ikke er sånn er brautende og maskuline. Nå er kvinner i Norge like forskjellige som alle andre kvinner og menn i hele verden selv om du ikke innser dette, så det skal vel ikke være noe problem. Er glad jeg kan være den jeg er, gå på jakt, fiske, være interessert i biler osv og at jeg ikke trenger å være noe annet fordi en mann mener jeg skal være det. For det er det som er realiteten for mange kvinner i andre kulturer; de kan ikke være det den de er. Og jeg har jo også en skokk med menn etter meg som synes det er rått med damer som meg, så :)

Tror ikke jeg kan si meg enig i det du skriver ,livssyn og kunnskap er vell ikke synonymt med krevende, brautende og dominerende, som en del norske kvinner kan være(etter min mening)? Kvinner kan vell være kunnskapsrike og ha sunne verdier OG samtidig være uskyldige, søte, ydmyke, feminine og lite kravstore? Fakta er at kvinner og menn ER forskjellig og når man hele tiden skal prøve å utligne disse forskjellene(feminismen), så kan det bli litt "kræsj". Det er min ærlig mening!

• Liker 3
Skrevet

Det jeg tror som er det virkelige problemet, for både deg og mange andre som sliter med samme type holdninger til det andre kjønn, er at dere baserer dere på nettdating. Det er ikke rart at dere blir desillusjonerte, disse nettdatingssidene er tross alt den mest overfladiske måten en kan møte hverandre på og mange får faktisk problemer av denne måten å forholde seg til andre mennesker på. Det er en rekke psykologer som har uttalt seg om dette, dersom du googler litt. 

• Liker 17
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten litt trist å skrive dette, men etter å ha møtt litt forskjellig jenter fra forskjellige nasjoner, så har jeg begynt å innse at det faktisk er noe sannhet  bak de utsagnene om at feminismen her til lands har vært ødeleggende for en del menn. Kanskje spesielt for menn( inkludert meg selv) som er ganske "enkle", som bare ønsker en søt, snill, feminin jente som man kan ha det hyggelig sammen med.

Etter mine erfaring, så er mange norske kvinner(eller kanskje vestlige kvinner), brautende, dominerende, kravstore og mistet mye av sine "uskyldige" feminine sjarm. Men når det er sagt, så er norske kvinner veldig attraktive, sånn fysisk, sammenlignet med kvinner fra mange andre nasjoner.(hvis man ser på folketallet)

Beklager å måtte skrive dette og jeg vill sikkert få mye refs om det ene og  det andre, men dette er bare min ærlig erfaring. Jeg har egentlig lyst til å møte en norsk jente, siden man kommer fra sammen kultur og deler de samme verdiene(livssyn, kunnskap osv), men jeg tror det kan bli vanskelig, som en helt normal "enkel" mann, uten særlig høy utdannelse eller høy sosial status.

Har prøvd å date noen asiatiske, men det har blitt kræsj sånn kulturelt sett. Og jeg foretrekker egentlig hvite jenter, selv om det ikke er ett absolutt krav:)

Hva er det norske kvinner krever, mener du som er helt urimelig? Spør bare av nysgjerrighet nå altså.

• Liker 12
Skrevet

Har du ingen venninner? Søstre? Gode kvinnelige kollegaer? Kamerater som har kjærester som har venninner, kamerater som omgås folk (både menn og kvinner), omgås du ikke nordmenn, både menn og kvinner selv? Jeg syns alltid sånne generaliseringer, om de har sitt utspring i nettdating eller på byen-møter, er så rare. Jeg kunne aldri sagt: Norske menn er for ...slik eller sånn... for meg, bare fordi  jeg ikke forelsker meg for tiden? Eller den gang jeg hadde en utenlandsk kjæreste. Jeg ble betatt av HAN, det hadde selvfølgelig ingen ting med majoriteten av norske menn å gjøre. Og jeg har vært singel i årevis, det var fordi jeg ikke traff noen, ikke fordi norske menn var ...slik eller sånn. Jeg hadde ikke møtt noen jeg falt for, de som falt for meg var ingen match. Du ønsker deg da bare én kjæreste, og når du finner henne (uansett nasjonalitet), spiller det da ingen rolle hvordan de andre kvinnene i verden er? 

Anonymkode: e8e74...595

• Liker 3
Skrevet

Du har falt i gruppetenkningsfella.  Det er fort gjort, og ikke så rart, for det er et jo et grunnleggende instinkt vi har for å beskytte oss mot farer.  

Den gode nyheten er at det ikke stemmer at flertallet av norske kvinner er umulig for deg å trives med.  Du må bare lete litt til. De fleste av oss, både kvinner og menn må lete en stund før vi finner den rette. 

Lykke til! Det kommer til å ordne seg.  Jenta di finnes der ute. 

• Liker 2
Skrevet

Det får vi og du bare leve med. Antallet mennesker med forhøyet livskvalitet er totalt sett større etter kvinnefrigjøringen.

Dessuten, du trenger ikke alle kvinner, du trenger bare én, og det er mer enn nok feminine jenter der ute. Spørsmålet er bare, er du mann nok for dem? 

Anonymkode: 16f6e...02f

• Liker 19
Skrevet

Kanskje skylden ligger hos norske menn, at de fleste andre har så mye mer å tilby, blant annet et ok (kvinne)menneskesyn? Det kan være mangelvare i andre land, så der stiller du sterkere på datingmarkedet.

Anonymkode: e8e74...595

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg kan si meg enig i det du skriver ,livssyn og kunnskap er vell ikke synonymt med krevende, brautende og dominerende, som en del norske kvinner kan være(etter min mening)? Kvinner kan vell være kunnskapsrike og ha sunne verdier OG samtidig være uskyldige, søte, ydmyke, feminine og lite kravstore? Fakta er at kvinner og menn ER forskjellig og når man hele tiden skal prøve å utligne disse forskjellene(feminismen), så kan det bli litt "kræsj". Det er min ærlig mening!

Nei, det du kaller fakta er bare ditt utdaterte syn på kvinner. Det er ikke sånn at det å være maskulin er å drite i alle rundt seg (ved å ikke være ydmyk), være brautende og kravstore. Det er verdier som ikke er positive uansett hvilket kjønn man er. I et forhold må man være ydmyk ovenfor den andre parten for at det skal fungere. Men det jeg har en sterk mistanke om er at du mener en "ydmyk" kvinne er en kvinne som sitter på utstilling hos deg, lytter til alt du sier uten å si i mot deg og holder kjeft. Dette er ikke en feminin kvinne, men en undertrykt kvinne. Du prøver å forklare dine meninger med at det blir en kræsj fordi du tydeligvis tror at kvinner er til for å bli undertrykt. Det er ikke norske kvinner som er problemet, det er du og dine holdninger som er problemet. Det er ingen kræsj av noe slag hos oss kvinner som har egne meninger og står på egne bein. Kræsjen er i hjernen din. 

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får vi og du bare leve med. Antallet mennesker med forhøyet livskvalitet er totalt sett større etter kvinnefrigjøringen.

Dessuten, du trenger ikke alle kvinner, du trenger bare én, og det er mer enn nok feminine jenter der ute. Spørsmålet er bare, er du mann nok for dem? 

Anonymkode: 16f6e...02f

TS ønsker ikke en feminin dame, men en undertrykt dame. Det er ikke akkurat det samme. 

• Liker 9
Skrevet

TS, min erfaring er at kvinner som har en solid utdannelse gjerne også har bedre holdninger og verdier. Jeg skjønner at du har gjort deg dårlige erfaringer hvis du har datet kvinner fra din egen "stand". Sikt høyere, så får du nok også andre erfaringer. Hold deg bare unna feminister, det burde være enkelt da bare én av fem kvinner lider av dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...