Gå til innhold

FAR SLÅR OG KVELER BARNA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sint! Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne!
Så klart skal jeg kontakte barnevernet Mandag morgen.
For 3 uker siden, kom det fram at Far slår sine 2 små barn. han har slått di over tid. Dette har ikke blitt bevist, men begge barna har utviklet  seg, og reagerer på måter som tilsier at di ikke har hatt det bra over lengre tid. Begge barna er under 10. 
Barnevernet har snakket med begge barna seperat, å begge sier så å si det samme. De har snakket med barna 2 ganger og di skal snart i politiavhør. Barnefar er anmeldt av barnevernet.
Barna er plassert i ett akutt hjem, hos barnefars Tante og Onkel. Disse menneskene er helt okei. Di er flinke med barna.
Men! Forrige uke, var barnefar hjemme hos di (og det var okei av barnevernet, så lenge det var tillsyn). Men tillsynet di hadde, var ikke av barnevernet, men av barnefars Tante og onkel !! I tillegg, så har barnefar lagt ut på Facebook at han skal reise denne uken å at han gleder seg så til det. Dette har beredskapsfar (onkel til barnefar) likt ! 

Altså, er det okei at di er "BVs øyne" da det er tante og onkel.
Og er det okei at de har han på facebook og liker hans innlegg? For meg er dette HELT absurd !

Anonymkode: abf14...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal ta dette med barnevernet. Er det noen andre alternativer til beredskapshjem? I så fall kan du foreslå dem i stedet. 

Anonymkode: e3630...686

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal du kontakte BV på mandag dersom de allerede er i systemet? 

Anonymkode: 5ff08...fc7

• Liker 2
Skrevet

Ja det er alltid greit at familie stiller opp for barn som ikke kan bo med mor eller far eller begge. Det er akkurat det "folk" her inne så ofte sier, at ikke familien får lov å ha unger som BV har "tatt" fra mor/far.
Jeg har vært fosterhjem for en nevø for mange år siden. Så tanter og onkler må være en drøm for barna. De er jo ikke fremmede.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du kontakte BV på mandag dersom de allerede er i systemet? 

Vel, det første jeg spørr om, om det er okei at tante og onkel er dems "øyne" skal jeg ta videre,Men det med kontakt på facebook, det vet jeg ikke om de vet. Det tviler jeg faktisk på.

ts

Skrevet
1 minutt siden, Belima skrev:

Ja det er alltid greit at familie stiller opp for barn som ikke kan bo med mor eller far eller begge. Det er akkurat det "folk" her inne så ofte sier, at ikke familien får lov å ha unger som BV har "tatt" fra mor/far.
Jeg har vært fosterhjem for en nevø for mange år siden. Så tanter og onkler må være en drøm for barna. De er jo ikke fremmede.

Det var ikke det jeg spurte om.

ts

Skrevet

Det har vel med det å gjøre at dersom barnevernet hadde grunn til å tro at tanten og onkelen ville latt far mishandle barna så ville de aldri vært beredskapshjem i det hele tatt. Så de stoler nok på at det er trygt. Hvis du har grunn til å tro noe annet, eller at dette kan være en glipp av noe slag så må du ta det opp, helt klart!

Anonymkode: 01ace...81f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det første jeg spørr om, om det er okei at tante og onkel er dems "øyne" skal jeg ta videre,Men det med kontakt på facebook, det vet jeg ikke om de vet. Det tviler jeg faktisk på.

ts

Hvis tante og onkel har fått grønt lys av barnevernet så går jeg ut ifra at det er greit. Tror ikke de hadde fått lov til å være beredskapshjem dersom de ikke var godkjent. BV vet sikkert at de er tante og onkel. 

Hvis du ikke liker at barnefar og onkel er venner på FB så si ifra til BV og hør med dem om det er noen regler for det? De er i familie, og jeg kan ikke se noe problem med FB og å like innlegg. Det skader ikke barna at onkel liker et innlegg som nevøen har lagt ut på FB? 

Det spiller ingen rolle familieforhold eller FB så lenge barna har det trygt i beredskapshjemmet. Understreker at det jeg ikke ser noe galt med det så lenge barna er trygge der de er. 

• Liker 2
Skrevet

Er du redd for at far skal reise og ta med seg barna? I såfall ville jeg ringt barnevernet og/eller politiet med det samme. Snakk også med barnevernet om du bekymrer deg for at far kan gjøre barna noe under tilsyn av tante og onkel. 

Anonymkode: de36e...0aa

Skrevet

Så lenge far ikke har besøksforbud, så er tante og onkel nok tilsyn for BV.
Om onkel liker på FB at far skal reise et eller annet sted gjør da ikke noe. Forstår ikke hvorfor han ikke kan være glad på sin nevøs vegne som skal reise og samtidig ta vare på barna.

• Liker 1
Skrevet

Hvis tante og onkel har fått grønt lys av barnevernet så går jeg ut ifra at det er greit. Tror ikke de hadde fått lov til å være beredskapshjem dersom de ikke var godkjent. BV vet sikkert at de er tante og onkel. 

Hvis du ikke liker at barnefar og onkel er venner på FB så si ifra til BV og hør med dem om det er noen regler for det? De er i familie, og jeg kan ikke se noe problem med FB og å like innlegg. Det skader ikke barna at onkel liker et innlegg som nevøen har lagt ut på FB? 

Det spiller ingen rolle familieforhold eller FB så lenge barna har det trygt i beredskapshjemmet. Understreker at det jeg ikke ser noe galt med det så lenge barna er trygge der de er. 

Di vet at di er tante og onkel ja.
ts

Skrevet

Hvilken relasjon har du til barna? Hvorfor ble ikke barna plassert til deg hvis du er mor? 

Selvsagt er det ikke ulovlig at de er venn på han på Facebook. Hvorfor skal det være det? Selvom barna er plassert hos de kan ikke BV nekte å la barnefar ha kontakt med sin onkel og tante på FB. Barna trenger da vel ikke å innblandes i at barnefar har kontakt med sin onkel og tante.

Anonymkode: 9f371...ee4

• Liker 2
Skrevet

Er du redd for at far skal reise og ta med seg barna? I såfall ville jeg ringt barnevernet og/eller politiet med det samme. Snakk også med barnevernet om du bekymrer deg for at far kan gjøre barna noe under tilsyn av tante og onkel. 

Nei, jeg er redd for at tante og onkel skal overtale barna på en eller annen måte til at "det var ikke så ille", eller "nei, du husker feil". eller ett eller annet. Di trodde jo først ikke på barna eller barnevernet, men ifølge barnevernet har di snudd litt i tankegangene sine.. Jeg tror ikke dette stemmer helt. For hvis di tror på barna. Tror på de grusomheter far har gjort, hvorfor er di sa venn med han på Facebook og liker innlegg der han skryter av sin kommende tur ? Det gir ikke mening. Nevø eller ikke.
ts

Skrevet

Nei, jeg er redd for at tante og onkel skal overtale barna på en eller annen måte til at "det var ikke så ille", eller "nei, du husker feil". eller ett eller annet. Di trodde jo først ikke på barna eller barnevernet, men ifølge barnevernet har di snudd litt i tankegangene sine.. Jeg tror ikke dette stemmer helt. For hvis di tror på barna. Tror på de grusomheter far har gjort, hvorfor er di sa venn med han på Facebook og liker innlegg der han skryter av sin kommende tur ? Det gir ikke mening. Nevø eller ikke.
ts

Snakk med barnevernet om bekymringene dine. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Belima skrev:

Så lenge far ikke har besøksforbud, så er tante og onkel nok tilsyn for BV.
Om onkel liker på FB at far skal reise et eller annet sted gjør da ikke noe. Forstår ikke hvorfor han ikke kan være glad på sin nevøs vegne som skal reise og samtidig ta vare på barna.

Synes du ikke det eer litt merkerlig å si ja til å beskytte barn mot en voldelig forelder, men så skal man være glad på vegne av den voldelige samtidig ?
Ts

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du ikke det eer litt merkerlig å si ja til å beskytte barn mot en voldelig forelder, men så skal man være glad på vegne av den voldelige samtidig ?
Ts

Ikke lett det der!

Anonymkode: 2e539...e69

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. En kan like/være glad i et menneske, men ikke like handlingene deres. Stor forskjell på det for meg. Barn gjør også  "ting" vi ikke liker, men vi slutter ikke å være glad i dem.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Kanskje de liker at han drar bort for da kommer han ikke på besøk til barna? 

Jeg syns du skrev i første innlegg at onkelen og tanten var flinke med barna? Da klarer de sikkert å skjerme dem også. Og gjør de ikke det så må du jo si ifra. Men, ikke pga innlegg på FB. 

• Liker 3
Skrevet

At tante og onkel er der under tilsyn er tilstrekkelig. Om du mener at de ikke følger opp sin plikt og lar far slå barna under tilsynene, så er det noe du må ta opp med Barnevernet. Det burde være fokus på at barn burde være innenfor nettverket og ikke hos noen som de ikke kjenner. Jeg må si at jeg lurer på hvorfor de ikke er hos moren. Det ville jo være den første stedet som burde være vurdert, med mindre hun også ikke er i stand til å ta vare på dem. 

Ved å være venn med han på Facebook så vil de få tilgang på informasjon om hans liv også om det er noe suspekt som barnevernet burde vite. Om du lurer på hvorfor de er venner på Facebook så vil jeg anbefale deg å spørre dem. Ved å spørre dem så vil du enkelt få et svar. 

Anonymkode: 24671...c73

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hvis du ønsker å vite om de er glade på hans vegne, så ville det beste være å spørre dem! 

Anonymkode: 24671...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...