AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Hva er det en aktivitetsklokke gjør, som en vanlig smarttelefon ikke kan gjøre? I fjor gikk jeg til innkjøp av en aktivitetsklokke og tenkte at det var kjempesmart, men etter et par dager fant jeg ut at klokken strengt tatt ikke gjorde noe mer enn mobilen min allerede kunne gjøre; telle skritt og registrere søvn. Så, hva bruker du aktivitetsklokken din til? Anonymkode: b298a...d52 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Antar telefonen din ikke måler pulsen, kilometer og km/t når du trener og kan se hvilket treningsutbytte du fikk (basis, tempo, maks, restitusjon osv) Anonymkode: b6997...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 Jeg går ikke med mobilen på meg tll enhver tid, så den måler derfor ikke riktig skritt og km. Anonymkode: 0be3f...bcc 1
Runnershigh Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 Det er jo svært stor forskjell på funksjoner og kvalitet på ulike klokker. Min polarklokke bruker jeg til å... - Telle skritt og km (jeg går ikke konstant med mobilen i lomma, så det blir lite nøyaktig. I dag viser f.eks mobilen 7.000 færre skritt en klokka. Det er stor differanse!) - Pulsmåler som jeg bruker aktivt under trening - Innebygd GPS, måler hastighet under løping - Registrering av treningsøkter. Synes det er motiverende og gøy å loggføre 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #5 Skrevet 18. november 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antar telefonen din ikke måler pulsen, kilometer og km/t når du trener og kan se hvilket treningsutbytte du fikk (basis, tempo, maks, restitusjon osv) Anonymkode: b6997...c3c Merk at jeg skriver aktivitetsklokke, og ikke treningsklokke. Mobilen min kan fint måle km og puls (dersom jeg trenger det). Anonymkode: b298a...d52
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #6 Skrevet 18. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antar telefonen din ikke måler pulsen, kilometer og km/t når du trener og kan se hvilket treningsutbytte du fikk (basis, tempo, maks, restitusjon osv) Anonymkode: b6997...c3c Hva trenger man slik informasjon til? Man vet da vel selv om man tok godt i under treningen eller ei. Det er vel bare toppidrettsutøvere som trenger detaljert informasjon. Anonymkode: d4461...3e1 1
Sushi Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 Det finnes jo veldig mange typer aktivitetsklokker og smartklokker, så det kommer nok an på hvem du spør. For min del liker jeg å ha faste aktivitetsmål hver dag for å bevege meg litt mer enn jeg ellers ville gjort. Klokka mi gir beskjed hvis jeg har sittet i ro nesten en hel time, slik at jeg kan gå meg en liten tur bort fra kontorpulten for eksempel. Bra for helsa og psyken Har jeg hatt en veldig stillesittende dag så får jeg ekstra lyst å ta en joggetur på kvelden for å nå aktivitetsmålet. Og så liker jeg å bruke den under jogging slik at jeg ser fart, puls og distanse på klokka (ikke alle aktivitetsklokker har den muligheten). Min har i tillegg en del funksjoner knytta til mobilen, som muligheten for å lese sms, se hvem som ringer osv. Ekstra praktisk. Men hvis det er en ren skritteller du har, og du uansett går med mobilen på deg hele tida så er det liten vits. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 På 18.11.2017 den 22.49, AnonymBruker skrev: Hva trenger man slik informasjon til? Man vet da vel selv om man tok godt i under treningen eller ei. Det er vel bare toppidrettsutøvere som trenger detaljert informasjon. Anonymkode: d4461...3e1 Du har ikke trent mye kondisjonstrening skjønner jeg Anonymkode: b6997...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå