Gå til innhold

Hvorfor trykker menn liker på alle på Tinder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det første man kanskje tenker er at bare er ute etter sex og tar hvem som helst. Tror ikke forklaringen er fullt så enkel.

I min vennekrets er det flere som har opplevd mye rart fra damer på Tinder. Blant annet er det flere som nevner at  en del damer bruker Tinder for å få bekreftelse/selvtilittboost på at de er pen. Slik at de ikke egentlig er interessert i de mennene de matcher med. Det er også flere som har opplevd at enkelte damer rett og slett er dårlig på smalltalk og at det er de som må holde liv i samtalen for å underholde damene. Hvorvidt dette er et problem med menn også vet jeg ikke. Jeg selv har også opplevd et par ganger at dama jeg skriver med sier at hun ikke tør å treffes pga. hun har sosial angst. Har også hørt at en del menn også ikke får dates fordi de er under 180 cm. Kjenner en som er 177 cm og han fikk avslag fra 3 damer pga. høyde og disse damene var rundt 160-165. Jeg vet også at det er flere som har opplevd at daten kanskje ikke ser like flott ut i virkeligheten som på bilde. Jeg har også opplevd det motsatte. Altså at de daten faktisk har sett bedre i virkeligheten enn på bildene sine.

Jeg vil tro at damer opplever flere av disse tingene. Men ut fra disse tingene kan man forstå hvorfor menn faktisk ønsker flere matcher. Spesielt om man gjerne får datet 3 av 10 matcher man har på Tinder. 

Til tross for kritikk av enkelte som bruker Tinder må jeg si at jeg har hatt en del trivelig dater.  Så det er uten tvil en god del flotte folk der :) 

Poenget med tråden er ikke å syte, men å se på grunner til hvorfor menn trykker liker på så mange damer.

Anonymkode: 1c0c9...e8f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. fordi menn ikke er så kresne som damer er

2. fordi det er 1 pr 1000 dame som velger mannen tilbake, har han da ikke valgt henne så har han ikke sjanse å finne en gang 1 på 1000.

Anonymkode: e0e1f...fa8

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke min erfaring. Regner med at jeg hadde hatt langt flere matcher om det var slik. 

Jeg er ikke sånn som samler på matcher, og om jeg liker noen så er det fordi jeg blir interessert og har lyst til å snakke med dem. Så sånn sett kan man kalle meg selektiv, men jeg vil ikke ha en match bare for å få en match. Mannen må være interessant på en eller annen måte. 

Foretrekker de som har skrevet noe om seg selv, og ikke virker høy på seg selv. For eksempel bar overkropp og slike ting faller ikke i smak hos meg. 

Anonymkode: eb3f9...90d

• Liker 4
Gjest DuVetHvem
Skrevet

Kost / nytte analyse. Det er ikke verdt tiden å være selektiv når damene er flaskehalsen. 

Kast ut garn, håp på fisk 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

2. fordi det er 1 pr 1000 dame som velger mannen tilbake, har han da ikke valgt henne så har han ikke sjanse å finne en gang 1 på 1000.

Hvis man prøver å ta dette til seg som et "faktum" så blir det bare benektet. 

Er dessverre ikke rart at menn sliter på datingmarkedet når det er slik. Kvinner vil ha en mann som har valgt henne tilbake og kjenner det på seg når han er desperat (er på Tinder/Sukker/plusspluss...). De fleste kvinnene jeg kjenner er megaskeptisk til menn som er på disse appene.

Anonymkode: c87d2...a24

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor trykker menn liker på alle på Tinder?

Nei, jeg gjør ikke det.

Men ut fra disse tingene kan man forstå hvorfor menn faktisk ønsker flere matcher.

De fleste kunne vel tenkt seg flere matcher? Jeg skulle i alle fall ønske at jeg hadde flere, for da hadde sjansene for å få svar økt. For slik det er nå så svarer kanskje 1/10, hvis jeg er heldig, og med den personen så er det jeg som må jobbe for å holde samtalen i gang, og jeg merker at hun er rimelig uinteressert. Skikkelig moralboost kan man si.

Skrevet

Det kan jo godt hende de menn som trykker liker på alle er ute etter bekreftelse. Ikke vet jeg. Jeg fikk match med en ganske kjekk fyr. Men da jeg senere opprettet en hemmelig ekstra profil uten bilde fikk jeg også match med han. Så oppdaget jeg at han egentlig var samboer med barn.

Anonymkode: f9fae...d8d

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Det er meget mulig at menn ikke er så kresne. 

16 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke min erfaring. Regner med at jeg hadde hatt langt flere matcher om det var slik. 

Jeg er ikke sånn som samler på matcher, og om jeg liker noen så er det fordi jeg blir interessert og har lyst til å snakke med dem. Så sånn sett kan man kalle meg selektiv, men jeg vil ikke ha en match bare for å få en match. Mannen må være interessant på en eller annen måte. 

Foretrekker de som har skrevet noe om seg selv, og ikke virker høy på seg selv. For eksempel bar overkropp og slike ting faller ikke i smak hos meg. 

Jeg ser den. Liker kun de jeg selv synes er interessant utseendemessig, ettersom så og si ingen skriver noe på profilen sin. Så det er vanskelig å være kresen på andre ting en utseendet. Kunne selvfølgelig vært såpass kresen at man klikker "ikke liker" på damer som ikke smiler ved å vise tennene. Fordi de kanskje har gule tenner. Det samme gjelder damer som ikke har helfigurbilde. Kjenner flere som tenker at dama er feit eller skammer seg over kroppen pga. det. Jeg foretrekker å få til en god samtale for så å se om hun er verdt å treffes. Om vi treffes og daten ikke går bra eller at det ikke er kjemi mellom oss, så sier jeg dette til henne etter daten. F.eks skriver jeg: "Det var hyggelig å treffes, men jeg tror ikke jeg kan tilby deg noe mer en vennskap". Det er jo også sånn at de bildene en ser på Tinder kanskje ikke samsvarer med hvordan personen ser ut i virkeligheten. 

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jo godt hende de menn som trykker liker på alle er ute etter bekreftelse. Ikke vet jeg. Jeg fikk match med en ganske kjekk fyr. Men da jeg senere opprettet en hemmelig ekstra profil uten bilde fikk jeg også match med han. Så oppdaget jeg at han egentlig var samboer med barn.

Tviler ikke på at de finnes. Men ser man på alle de grunnene til at man ikke skal få en date, så er det kanskje ikke rart at man kanskje ikke kan være for kresen. Må si at jeg ikke helt ser hva en får ut av å matche med noen som ikke har bilder. Det er det samme som å matche med boter.

En bør også nevne at menn konkurrerer med andre menn på en annen måte enn det damer gjør. Menn må som regel prestere med å være morsom, dra samtalen i gang og i noen ganger holde liv i samtalen osv. for at man skal være interessant nok for dama skal gidde å møte han. Personlig gidder jeg ikke damer som er dårlige samtalepartnere. Sånn sett er jeg kresen. De havner som regel i søpla der de hører hjemme. 

• Liker 2
Skrevet

Menn er ikke så kresne,  i følge mange av mennene her inne kan de bli sammen med en dame bare fordi de liker utseendet hennes og holder sånn nogenlunde ut med personligheten hennes, ergo er ikke personlighet, kjemi, interesser, verdier osv spesielt viktig for dem og derfor avgjør de mye lettere ut fra et bilde om de syntes hun er aktuell eller ikke, i motsetning til kvinner som gjerne setter personlighet, kjemi, interesser og verdier i en partner høyt og ikke like lett kun lar seg imponere eller interessere av et bilde. 
Dette kan også forklare hvorfor mange menn har dårlig erfaring med forhold og damer og syntes damer er noen kjedelige fæle vesner, fordi de velger damene de har med å gjøre ut fra utseendet og ikke noe annet, og da er det jo ikke rart at man syns personen er kjedelig når man ikke har noe dypere til felles. Sånne forhold varer ikke, også skylder de på at kvinnene er kravstore og vanskelige fordi de vil ha en partner de faktisk kan snakke med og bygge noe givende med og ikke bare ha sex med hehe. 

Anonymkode: cf20a...099

• Liker 6
Skrevet

Matchet med type verdens fineste dame i går. Kanskje jeg skal spørre om hun matcher med alle.

Anonymkode: 6e6e0...f48

• Liker 2
Skrevet

Fordi vanlige menn får ingen matcher omtrent, de kan ikke være kresne.

Anonymkode: 5d523...6ad

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Matchet med type verdens fineste dame i går. Kanskje jeg skal spørre om hun matcher med alle.

Det gjør hun nok, og ikke spør om det! Hva skal du med det?  Du har fått match ta det til din fordel.

Skrevet
2 timer siden, Charlene87 skrev:

Det gjør hun nok, og ikke spør om det! Hva skal du med det?  Du har fått match ta det til din fordel.

Tror nok han var ironisk. ;)

Skrevet

Fordi menn er mindre utseendefiksert enn jenter

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, Miklo Velka skrev:

Nei, jeg gjør ikke det.

De fleste kunne vel tenkt seg flere matcher? Jeg skulle i alle fall ønske at jeg hadde flere, for da hadde sjansene for å få svar økt. For slik det er nå så svarer kanskje 1/10, hvis jeg er heldig, og med den personen så er det jeg som må jobbe for å holde samtalen i gang, og jeg merker at hun er rimelig uinteressert. Skikkelig moralboost kan man si.

Så ikke prøv å dra samtalen til det uendelige. Spør om å møtes raskt. Det er mer spennende enn å chatte med en person man ikke kjenner. Når hun etterpå blie kjent med deg, da vil hun skrive mye med deg.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser den. Liker kun de jeg selv synes er interessant utseendemessig, ettersom så og si ingen skriver noe på profilen sin. Så det er vanskelig å være kresen på andre ting en utseendet. Kunne selvfølgelig vært såpass kresen at man klikker "ikke liker" på damer som ikke smiler ved å vise tennene. Fordi de kanskje har gule tenner. Det samme gjelder damer som ikke har helfigurbilde. Kjenner flere som tenker at dama er feit eller skammer seg over kroppen pga. det. Jeg foretrekker å få til en god samtale for så å se om hun er verdt å treffes. Om vi treffes og daten ikke går bra eller at det ikke er kjemi mellom oss, så sier jeg dette til henne etter daten. F.eks skriver jeg: "Det var hyggelig å treffes, men jeg tror ikke jeg kan tilby deg noe mer en vennskap". Det er jo også sånn at de bildene en ser på Tinder kanskje ikke samsvarer med hvordan personen ser ut i virkeligheten. 

Ja, det er det jeg ikke liker på Tinder. Jeg skal dømme noen utfra svært lite informasjon, og det jeg ser der er ikke sikkert at det er så representativt for virkeligheten. Mange ønsker å skape et glansbilde sånn at flest mulig blir interessert.

Jeg har egentlig gitt det opp litt etter x antall menn som ikke svarer eller virker interessert i å ha en samtale, og jeg må være den som holder samtalen i gang. Blir lei egentlig, og jeg føler meg egentlig bare stygg av å være der. Lurer jo på om disse mennene hadde vært mer interessert i å holde en samtale i gang om jeg hadde vært pen, og flere fjerner matchen med engang etter at vi har matchet.

Jeg synes ikke noe om det, og merker at jeg selv også blir overfladisk og dømmer folk på grunn av småting ofte :(

Skrevet
Sitat

Bare sånn apropos dette med likes. En venninne av meg skaffet seg Tinder gull for en måned, sånn at hun kan velge blant dem som allerede har liket henne. Og det får en si. I løpet av tre-fire dager hadde hun fått 9999+ likes (de slutter å telle da). Riktignok er hun sjeldent pen, men ja. 

Skrevet

Hvordan fikk jeg til det der? :klappe:

Skrevet
På 19.11.2017 den 17.31, AnonymBruker skrev:

Tror nok han var ironisk. ;)

:skya:

Skrevet
På 19.11.2017 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Fordi vanlige menn får ingen matcher omtrent, de kan ikke være kresne.

Anonymkode: 5d523...6ad

Hvor mange matcher er "vanlig"? Jeg har fått ca 100 på to dager, og jeg er mann med gratis konto og begrenset antall swipes. Jeg er kjent med at det sikkert er en algoritme som gjør at man vises oftere som ny på appen, men. Betyr dette at jeg er over middels attraktiv på Tinder?

Anonymkode: b461b...462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...