Snabelsnuppa Skrevet 28. januar 2005 #1 Skrevet 28. januar 2005 Sambo har mistet en del av fortanna si, en lang smal bit - han ser nesten litt Kurt Nilsen-aktig ut... Er det noen som vet sånn ca hva det koster å fikse det?
Gjest gjest1 Skrevet 28. januar 2005 #2 Skrevet 28. januar 2005 Det der skjedde med typen min også. Mistet ca 1/3 av den ene fortannen. Han betalte 600,- på tannlegevakten for å få det fikset. (vet ikke helt hva som ble gjort, men tannen er nå hvertfall hel igjen, og det er bare en veldig liten fargeforskjell som en ikke legger merke til om en ikke vet om det) Men noe sier meg at han kom veldig billig ut av det. Han betalte jo ikke stort mer enn jeg pleier å betale når jeg går til privattannlegen min for kontroll
Snabelsnuppa Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2005 Hmmm, det hørtes jo oppløftende ut! :-) Så for meg 3-4000 jeg. Det avhenger selvfølgelig av hvilken tannlege han går til - kanskje jeg skal ringe litt rundt? Vil gjerne ha flere svar, det er sikkert mange som har vært borti dette, vil jeg tro.
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2005 #4 Skrevet 28. januar 2005 Husk å be om å få fikset den med porselen!! Jeg har (for)tenner fikset både med plastikk og porselen. Porselenen ser naturlig fin og hvit ut, mens plastikken er blitt gul/gråaktig samtidig som den er halveis er ødelagt. (Jeg fikk fikset det da jeg var under 18, så jeg betalte ingenting, men fikk inntrykk av at porselen er noe dyrere. Til gjengeld holder porselenen lenger enn plastikk,..)
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2005 #5 Skrevet 28. januar 2005 Skal man ha en ny fortann i porselen (ja, det er hav som er best og som man må ha på en fortann) så koster den ca. kr. 4000,- Det er alt for dyrt!
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #6 Skrevet 28. januar 2005 han hadde kanskje den delen som var brukket av han som fikk det så billig på legevakten? For da er det ikke rart det var billig.. Iallefall i forhold til å lage ny del.
Snabelsnuppa Skrevet 29. januar 2005 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2005 Takker for svar Snakket med en tannlege, og hun sa at det vanlige er ca 1000,- , litt avhengig av størrelsen på biten som mangler, osv. Skal man ha krone, blir det 4500,-. Det kan bli nødvendig hvis kvaliteten på tanna er dårlig, og det har jeg en stygg mistanke om at den er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå