AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Når man har muntlig eksamen så er det jo oftest slik at man får spørsmål og snakker om pensum, så går man ut og venter på at sensorene skal bli enige om karakter, før man kommer inn igjen og får den. Hvorfor får man ikke høre på når de bestemmer karakteren? Det er jo egentlig veldig relevant å få høre, og bedre tilbakemelding enn den lille man får samtidig med karakteren. Anonymkode: d42bb...0e9
Gjest SkoleNerden Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 De kommer med tilbakemeldinger når du blir kalt tilbake. Det har hvertfall jeg opplevd med hver muntlig eksamen 😊
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 14 minutter siden, SkoleNerden skrev: De kommer med tilbakemeldinger når du blir kalt tilbake. Det har hvertfall jeg opplevd med hver muntlig eksamen 😊 Joda, men de bruker jo opptil 5 min på å diskutere. Tilbakemeldingen er ikke på 5 min. Anonymkode: d42bb...0e9
Ellenh Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Vil tro de diskuterer? Er ikke sikkert de alltid er enige- så da må de vel argunentere hvorfor de mener du fortjener den og den karakteren? Og itillegg er det sikkert noen som hadde sittet og svart/argumentert tilbake, for å prøve å påvirke. Du sitter jo ikke bak skulderen til sensor når hen retter skriftlig eksamen?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 Det er fordi eksamen er en vurderingsarena, ikke en læringsarena. Tilbakemeldingen du får er en begrunnelse på karakteren, og noe som må gis etter en muntlig eksamen da man har krav om å kunne få begrunnelse og det i dette tilfelle ikke kan gis senere. Du får den samlede vurderingen, og ikke diskusjonsfasen i forkant. Anonymkode: 4a85c...1e1
JackIost Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 Som regel (men ikke alltid) venter man til alle er ferdige før karakter blir gitt. Dette for at man skal kunne danne seg et inntrykk av nivået, og kunne rangere kandidatene før man setter karaktergrensene. Dumt å gi A til den første kandidaten, for senere å skjønne at det nok var for snilt. Eller stryke den første og senere se at det var langt vanskeligere enn man tenkte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå