Gå til innhold

Søvnapné erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med maskin/operasjon/bittskinne eller andre tiltak for søvnapné?

Anonymkode: fef98...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk påvist alvorlig søvnapné for en liten stund siden, bruker cpap med nesepute. Har faktisk gått veldig greit, annet enn at jeg har blitt skikkelig sår der hvor putene sitter.. Formen er mye bedre og jeg orker mer.

Anonymkode: 84219...de0

Skrevet

Ikke egen erfaring, men eksen sleit med det. Han fikk det betraktelig mye bedre, og mye høyere livskvalitet etter han begynte med sånn maske/pustemaskin på natten!

Anonymkode: 92bf0...115

Skrevet

Er det ikke veldig ubehagelig å sove med slik maske? Og hvordan er det for partnerene som sover ved siden av?

Skrevet

Har du fått noen grunn til hvorfor du har fått søvnapné?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke veldig ubehagelig å sove med slik maske? Og hvordan er det for partnerene som sover ved siden av?

Man blir vandt til det etterhvert. Jeg fikk heldigvis ha den minste «masken», bare over neseborene. Ikke bråker den noe særlig heller, mannen min har ikke hatt noe problem med det,  verre for han med snorkingen som var før:fnise:

Gjest GiftMann38
Skrevet

Jeg fikk ikke CPAP til å fungere, men jeg opererte neseskilleveggen først (knekte nesen i tenårene to ganger innen fotball). Det hjalp litt, men deretter fikk jeg tilpasset en tannskinne og nå er jeg kurert. Det fungerte fra første natt for min del og har hjulpet meg i alle aspekter av livet. Anbefales!

Skrevet
1 time siden, Nuttery skrev:

Har du fått noen grunn til hvorfor du har fått søvnapné?

Nei har ikke det. Burde jeg det? Kan det ligge sykdommer eller noe til grunn? 

Skrevet
1 time siden, GiftMann38 skrev:

Jeg fikk ikke CPAP til å fungere, men jeg opererte neseskilleveggen først (knekte nesen i tenårene to ganger innen fotball). Det hjalp litt, men deretter fikk jeg tilpasset en tannskinne og nå er jeg kurert. Det fungerte fra første natt for min del og har hjulpet meg i alle aspekter av livet. Anbefales!

Ååå er den ok å sove med? Hørte det var uvanlig i Norge? Og var den dyr?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med maskin/operasjon/bittskinne eller andre tiltak for søvnapné?

Ja. Du kan sende meg et pm om du har lyst å prate privat. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei har ikke det. Burde jeg det? Kan det ligge sykdommer eller noe til grunn? 

Både sykdom og fysiske forhold kan ligge bak.

Fysiske forhold kan være f.eks overvekt.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått beskjed om hvor mange pustestopp o.l du har i løpet av natten? Tror alvorlighetsgraden har noe å si på hva slags behandling du må ha

Gjest GiftMann38
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ååå er den ok å sove med? Hørte det var uvanlig i Norge? Og var den dyr?

Ja, har ikke hatt noen problemer med å sove med den. Jeg fikk den gjennom det offentlige så den kostet ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...