Gå til innhold

Barn som tar snørrette fingre ned i smågodtet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp på Rema1000 og opplevde noe jeg synes var sjokkerende. Og angrer vilt på at jeg ikke reagerte i situasjonen.

Det er fullt i butikken og jeg og flere andre står ved smågodt-hyllen. I den andre enden er det en liten jente som driver og stapper henda nedi smågodtet og fyller i pose. Faren står ved siden av og fyller samme pose, med med skje. Jeg ser at han ser på henne og jeg tenker at "nå sier han noe". Men det som skjer er at barnet tørker seg snørret med hånda si, og så stikker samme handa nedi en ny godteske og sier "jeg tar bare med henda jeg pappa" og faren svarer bare "ja" mens han ser på henne. 

Jeg ble så perpleks, og skulle selvfølgelig sagt noe, og reagert. Men det som skjer er at jeg og hun andre slipper smågodt-posen, og jeg går heller og finner en pose godt og blandet. Da jeg går forbi etterpå står barnet fremdeles og tar med henda, og da er faren borte. I kassen er det så mye mennesker og kaos at jeg ender med å ikke si ifra der heller. Og nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet og er skuffa over meg selv. Men aller mest sjokkert på farens vegne. 

Ikke at det nødvendigvis betyr noe, men faren var litt gammel og så tafatt ut. Barnet var ca 5, adoptert fra Asia og så ut som det var hun som styrte hele showet når familien var i butikken, valgte ut varer de skulle ha, hvor mye smågodt de skulle ha osv.

Hvordan ville du håndtert situasjonen? Og er det ikke helt sykt unormal reaksjon på han faren?

Anonymkode: 78b79...086

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg hadde tenkt å kjøpe smågodt i dag ...

Skrevet

Jeg kjøper kun smågodt i uåpnede, forseglede plastesker

Anonymkode: a82b6...5a8

• Liker 5
Skrevet

Hater folk som ikke skjønner at barna deres fortsatt er ekle for andre, selv om de selv er vant til å få snørra og bæsjen deres på seg :P minner meg om folk som kliner med hundene sine. Haha. Dessverre er det ikke så unormalt.. når jeg jobbet i godterikiosk så lot foreldrene ungene løpe rundt og grave nedi smågodtet med fingrene daglig.. 

Anonymkode: f9ba2...838

• Liker 5
Skrevet

Det er en grunn til at jeg aldri forsyner meg fra de nederste boksene i reolen når jeg kjøper godtesnop... Unger er ekle, og det kan de jo ikke noe for, men det er foreldrenes oppgave å aveklifisere dem. Denne faren du forteller om, ts, var enda eklere enn ungen sin, som ikke reagerte.

Anonymkode: fb28f...295

• Liker 10
Skrevet

Så noe ala dette her for mange år siden, har ikke kjøpt smågodt etter det. Bare tanken gjør meg dårlig. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er en grunn til at jeg aldri forsyner meg fra de nederste boksene i reolen når jeg kjøper godtesnop... Unger er ekle, og det kan de jo ikke noe for, men det er foreldrenes oppgave å aveklifisere dem. Denne faren du forteller om, ts, var enda eklere enn ungen sin, som ikke reagerte.

Anonymkode: fb28f...295

Jeg tenker faktisk at det nesten utelukkende er faren som er ekkel, og ikke hende. Det så ikke ut som hun skjønte at det hun gjorde var galt. Hun synes sikkert det ble vanskelig å ta med skje, og forsto ikke grunnen til at man må bruke skje.

Det er faren som skal irettesette og passe på i slike situasjoner, og lære henne hva som er rett og galt. Dersom han aldri setter grenser, lærer hun jo heller ikke.

Anonymkode: 78b79...086

• Liker 1
Skrevet

Huff, det der er ekkelt. Unger er jo unger, men det er jo oss foreldre som må passe på inntil de lærer selv. Hadde ikke falt meg inn å latt min unge ta smågodt med hendene sine. Hadde kanskje varslet de som jobbet i butikken.

Anonymkode: 32135...076

Skrevet

Har sluttet å spise smågodt på grunn av dette. Ikke at voksne mennesker er så mye bedre heller, har sett mange som graver i smågodtboksene med hendene. Ofte ligger også skjeene på gulvet, også legges de tilbake uten å bli vasket. Æsj.

Anonymkode: 2fe2c...81d

• Liker 2
Skrevet

Han er 65 med asiatisk barn?  Høres riktig ut det.....

Kjøper ikke låse mandler heller etter butikken ligger den på gulvet og så en snørreunge også med hendene LANGT ned i esken.  

Anonymkode: 95659...58a

• Liker 1
Skrevet

Generelt uspiselig med folk og unger som grafser oppi godtehyller, på bær, grønnsaker og bakervarer, og gjerne mens snørra renner eller de skal "smake" på varene. ICK!  >_<  

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sluttet å spise smågodt på grunn av dette. Ikke at voksne mennesker er så mye bedre heller, har sett mange som graver i smågodtboksene med hendene. Ofte ligger også skjeene på gulvet, også legges de tilbake uten å bli vasket. Æsj.

Anonymkode: 2fe2c...81d

Har også sluttet. Barn som stikker snørrfingre nedi, voksne som gjør det samme. Det toppet seg litt en gang jeg så en smågodt-skje på gulvet. Leverte den til en ansatt, sa jeg fant den på gulvet. Han gikk rett til smågodthylla og la den på plass! :hakeslepp:

Anonymkode: b1ee2...a63

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har også sluttet. Barn som stikker snørrfingre nedi, voksne som gjør det samme. Det toppet seg litt en gang jeg så en smågodt-skje på gulvet. Leverte den til en ansatt, sa jeg fant den på gulvet. Han gikk rett til smågodthylla og la den på plass! :hakeslepp:

Anonymkode: b1ee2...a63

Jeg mistet en sånn skje på gulvet også, så jeg gikk og leverte den til en ansatt i kassa, og personen var sånn "hva faen?" og så på meg som jeg nettopp hadde gitt ham ... en nyfødt baby eller noe sånt! Altså at det var helt sært liksom! Ish! :ohmy: 

Skrevet

Nå er ikke jeg en smågodt person men jeg er så frekk at jeg gir barna beskjed om å ikke kladde på varene, enten det er rundstykker eller smågodt. Barna stakkars vet jo ikke bedre for foreldrene er mer opptatt av telefonen enn av å følge med på hva barna gjør i butikken. Til og med seksåringen min reagerer på at barna ikke for beskjed.

Reagerer og på voksne folk som tar brød ut av posen står og kladder og glor på det for så å legge det i posen og legge det på plass, er bare så ekkelt.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Nå er ikke jeg en smågodt person men jeg er så frekk at jeg gir barna beskjed om å ikke kladde på varene, enten det er rundstykker eller smågodt. Barna stakkars vet jo ikke bedre for foreldrene er mer opptatt av telefonen enn av å følge med på hva barna gjør i butikken. Til og med seksåringen min reagerer på at barna ikke for beskjed.

Reagerer og på voksne folk som tar brød ut av posen står og kladder og glor på det for så å legge det i posen og legge det på plass, er bare så ekkelt.

Enig med deg. Seksåringen her er meget klar over at man tar ikke på varer uten emballasje om man ikke skal ha dem. (Det var et par morsomme episoder under innlæring, da hun som tre-fireåring plukket et blad eller en sjokolade ut av hylla og triumferende konstaterte at 'nå må vi kjøpe, jeg har tatt på' 😆)

Anonymkode: 426f5...19c

• Liker 3
Skrevet

Ånei jeg spiste smågodt fra rema i går 🤢

Jeg kjøper som regel smågodt hos europris, for der er godteriet i en høyde som barn ikke rekker opp til. Men i går ble det rema😷

Anonymkode: 875c5...d49

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Huff ekkelt. Mye ekkelt vi ikke ser ja. 

Anonymkode: a4ac6...52c

Skrevet

Dette er grunnen til vi i ikke spiser smågodt🤢 Får nok sykdom i hus av toåringen som er i barnehagen. Noen foreldre må lære seg å gi barna klare beskjeder

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...