Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det finnes ferdiglaget laktosefri rømmegrøt? Sånne pakker som f.eks Fjordland eller Toro har? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ønsker ikke Fjordland-rømmegrøt (eller lignende). De er ikke gode. Da er det bedre å gå for tomatsuppe, eller noe annet.

Skrevet

Ikke helt det samme, men de har risgrøt :) Har ikke sjekka om de har rømmegrøt, men det går vel ann å lage selv :)

Skrevet

Lager man rømmegrøt på gamlemåten, er den rimelig laktosefri, siden prosessen med syrning forbruker laktosen. Om jeg ikke tar helt feil. Surmelk og rømme inneholder minimalt med laktose.

Så lag grøten sjøl, om det er rømmegrøt du vil ha.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er intolerant for laktose, å jeg kan spise Fjordland sin :)  

Anonymkode: 2c531...0a9

Skrevet
På 18.11.2017 den 16.56, T-Rex skrev:

Lager man rømmegrøt på gamlemåten, er den rimelig laktosefri, siden prosessen med syrning forbruker laktosen. Om jeg ikke tar helt feil. Surmelk og rømme inneholder minimalt med laktose.

Så lag grøten sjøl, om det er rømmegrøt du vil ha.

Lager man rømmegrøt på gamlemåten så koker man inn enten semulegryn eller hvetemel. Begge deler har gluten og er fra samme plante. 

Det ts derimot kan prøve er å koke inn maisenna men hva og hvordan smaken da blir er jeg høyst usikker på.

Anonymkode: 29bbf...359

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lager man rømmegrøt på gamlemåten så koker man inn enten semulegryn eller hvetemel. Begge deler har gluten og er fra samme plante. 

Det ts derimot kan prøve er å koke inn maisenna men hva og hvordan smaken da blir er jeg høyst usikker på.

Hva har gluten og si for laktose?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Brimi skrev:

Hva har gluten og si for laktose?

Beklager, jeg har tenkt fei, laktose og gluten er to ulike ting! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...