gardin Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Jeg lurer på om det finnes ferdiglaget laktosefri rømmegrøt? Sånne pakker som f.eks Fjordland eller Toro har?
T-Rex Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Du ønsker ikke Fjordland-rømmegrøt (eller lignende). De er ikke gode. Da er det bedre å gå for tomatsuppe, eller noe annet.
Brimi Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 Ikke helt det samme, men de har risgrøt Har ikke sjekka om de har rømmegrøt, men det går vel ann å lage selv
T-Rex Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 Lager man rømmegrøt på gamlemåten, er den rimelig laktosefri, siden prosessen med syrning forbruker laktosen. Om jeg ikke tar helt feil. Surmelk og rømme inneholder minimalt med laktose. Så lag grøten sjøl, om det er rømmegrøt du vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #5 Skrevet 18. november 2017 Jeg er intolerant for laktose, å jeg kan spise Fjordland sin Anonymkode: 2c531...0a9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 På 18.11.2017 den 16.56, T-Rex skrev: Lager man rømmegrøt på gamlemåten, er den rimelig laktosefri, siden prosessen med syrning forbruker laktosen. Om jeg ikke tar helt feil. Surmelk og rømme inneholder minimalt med laktose. Så lag grøten sjøl, om det er rømmegrøt du vil ha. Lager man rømmegrøt på gamlemåten så koker man inn enten semulegryn eller hvetemel. Begge deler har gluten og er fra samme plante. Det ts derimot kan prøve er å koke inn maisenna men hva og hvordan smaken da blir er jeg høyst usikker på. Anonymkode: 29bbf...359
Brimi Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lager man rømmegrøt på gamlemåten så koker man inn enten semulegryn eller hvetemel. Begge deler har gluten og er fra samme plante. Det ts derimot kan prøve er å koke inn maisenna men hva og hvordan smaken da blir er jeg høyst usikker på. Anonymkode: 29bbf...359 Hva har gluten og si for laktose? 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, Brimi skrev: Hva har gluten og si for laktose? Beklager, jeg har tenkt fei, laktose og gluten er to ulike ting! Anonymkode: 29bbf...359 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå