AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Hei, lurer på om jeg kanskje gikk over streken med ei ukjent, ung jente i går. Ble betjent av denne jenta i en herrebutikk da jeg handlet klær. Hun rundt 18-20, jeg er 35. Syntes hun var hyggelig og behjelpelig, og vi hadde en god tone. Etter jeg hadde betalt spurte jeg hvor hun var fra (hun hadde en, for en østlending, myk dialekt og et behagelig tonefall). Sa så at hun hadde en veldig fin stemme, så takket jeg for hjelpen og gikk. Innser i ettertid at selv om det var godt ment fra min side, og ikke noe fremstøt eller forsøk på slibrigheter eller noe, så aner jeg jo ikke hvordan det opplevdes for henne, å få denne kommentaren - som jo går på hennes attributter - fra en fremmed (og mye eldre enn henne) mann. Tror dere hun følte seg objektivitet? Burde jeg gå tilbake til butikken og beklage? Håper ikke jeg var med å ødelegge hennes syn på og tiltro til menn etter denne kommentaren Hilsen angrende synder(?) ..... Anonymkode: f6c74...f84 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Troll. Nei dette har ingenting med metoo kampanjen å gjøre, men det kan godt hende hun syntes det var snodig eller ubehagelig at en eldre mann ga hun kompliment. Men keitete komplimenter er ikke seksuell trakassering, og komplimenter pleier å oppfattes positivt så lenge det ikke blir prøvd på noe mer. tror heller i så fall det er dine indre tanker om henne som et seksuelt objekt som gjør at du er redd for at dette var seksuell trakassering, og ja det er upassende at en 35 år gammel mann har seksuelle tanker om en 18 år gammel jente. Anonymkode: cb446...48c 4
WubWub Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 Ja - det er ikke lenger lov til å si noe fint til kvinner. 3
BerntHulken Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 21 minutter siden, WubWub skrev: Ja - det er ikke lenger lov til å si noe fint til kvinner. Fine ting kan oppleves som stygge i visse settinger. Det er unormalt å kommentere kropp på folk man ikke kjenner. Man sier ikke "fine pupper" eller "digg rompe" for å komme noen vei med jenter. Slike ting sier man til kjærester eller når man i alle fall har kommet langt på vei. Men det må så klart være lov å si "så pen du er i dag" uten at det skal være noen big deal. Jeg tror ingen jenter vil ta det negativt å få komplimenter på personligheten. Det har ingen seksuell undertone. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #6 Skrevet 18. november 2017 Men burde jeg dra tilbake å beklage? I tilfellet hun føler seg støtt? Anonymkode: f6c74...f84 2
Isambard Skrevet 18. november 2017 #7 Skrevet 18. november 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men burde jeg dra tilbake å beklage? I tilfellet hun føler seg støtt? Anonymkode: f6c74...f84 Nei. Da blir hun virkelig skremt. La det ligge. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #8 Skrevet 18. november 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men burde jeg dra tilbake å beklage? I tilfellet hun føler seg støtt? Anonymkode: f6c74...f84 Nei. Sannsynligvis husker hun deg ikke lenger. Anonymkode: 49c6b...7f8 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #9 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Sannsynligvis husker hun deg ikke lenger. Anonymkode: 49c6b...7f8 Overgrep er traumatiserende. Selvfølgelig husker hun han! På samme måte som at noen tok på noens kne for 15 år siden plutselig dukker opp i minnet i dag. Eller andre som husker at en fyr prøvde å kysse henne. Slikt er faktisk traumatiserende! Selvfølgelig huskes det når det setter slike dype spor. Anonymkode: 39d4a...5d0 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #10 Skrevet 18. november 2017 Irriterende med folk som skal tulle og bagatellisere. Begynner å lure på om menn er mindre intelligente. Anonymkode: d4774...524 3
Nicathv Skrevet 18. november 2017 #11 Skrevet 18. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irriterende med folk som skal tulle og bagatellisere. Begynner å lure på om menn er mindre intelligente. Anonymkode: d4774...524 Husk at det store flertallet, som har fornuftige/normale meninger, ofte ikke har noe stort behov for å utbasunere tankene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå