WubWub Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Psykopater og narsissister er en stigmatisert gruppe i samfunnet. De mottar hets, generaliseringer og fordommer i bøtter og spann, tilogmed fra media sin side der de publiserer artikler som "Slik slipper du unna klørne til en psykopat/narsissist". Denne gruppen mennesker blir dehumanisert og ofte utsatt for trakassering i alle ledd i samfunnet. F.eks så tittet jeg på en video om narsissister en gang og under kommentarfeltet så jeg tusenvis av kommentarer som hevdet at narsissister ikke er mennesker men egentlig er monstre, vampyrer, demoner, satans djeveler og det som verre er. Men realiteten er at psykopater og narsissister faktisk er mennesker. Og mange kan også være veldig alrighte, hyggelige og gode. Hva med deg? Kunne du hatt en narsissistisk eller psykopatisk venn om hen behandlet deg alright? 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 For å generalisere...Er personen som Patrick Bateman i American Psycho så nei, men hvis det er en person med en narsissistisk forstyrrelse så ja. Mye av det på nett er clickbait skrevet av personer som ikke nødvendigvis vet hva de snakker om eller selv er av de mest empatiske. At man har en narsisstisk forstyrrelse betyr ikke at man er ond. Mye av det er tillærte overlevelses strategier og kan avlæres. Anonymkode: 80421...d26 1
Gjest making.a.mess Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 Det kommer jo ann på psykopaten og hvorvidt hans ustabile psyke vil ramme meg. Skal vedkommende være kjip med meg så er det takk og farvel.
WubWub Skrevet 18. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å generalisere...Er personen som Patrick Bateman i American Psycho så nei, men hvis det er en person med en narsissistisk forstyrrelse så ja. Mye av det på nett er clickbait skrevet av personer som ikke nødvendigvis vet hva de snakker om eller selv er av de mest empatiske. At man har en narsisstisk forstyrrelse betyr ikke at man er ond. Mye av det er tillærte overlevelses strategier og kan avlæres. Anonymkode: 80421...d26 Psykologer har vurdert filmen American Psycho og de har kommet frem til at Patrick Bateman ikke var psykopatisk men psykotisk. Mange av elemente fra filmen var ikke realistiske syn på virkeligheten men en konsekvens av vrangforestillinger.
WubWub Skrevet 18. november 2017 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å generalisere...Er personen som Patrick Bateman i American Psycho så nei, men hvis det er en person med en narsissistisk forstyrrelse så ja. Mye av det på nett er clickbait skrevet av personer som ikke nødvendigvis vet hva de snakker om eller selv er av de mest empatiske. At man har en narsisstisk forstyrrelse betyr ikke at man er ond. Mye av det er tillærte overlevelses strategier og kan avlæres. Anonymkode: 80421...d26 Det meste i filmen American Psycho er tatt fra Patrick Batemans syn på verden - det meste som skjedde i filmen var psykotisk fantasi. Psykopater er ikke slik de blir skildret i denne filmen.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #6 Skrevet 18. november 2017 31 minutter siden, WubWub skrev: Psykopater og narsissister er en stigmatisert gruppe i samfunnet. De mottar hets, generaliseringer og fordommer i bøtter og spann, tilogmed fra media sin side der de publiserer artikler som "Slik slipper du unna klørne til en psykopat/narsissist". Denne gruppen mennesker blir dehumanisert og ofte utsatt for trakassering i alle ledd i samfunnet. F.eks så tittet jeg på en video om narsissister en gang og under kommentarfeltet så jeg tusenvis av kommentarer som hevdet at narsissister ikke er mennesker men egentlig er monstre, vampyrer, demoner, satans djeveler og det som verre er. Men realiteten er at psykopater og narsissister faktisk er mennesker. Og mange kan også være veldig alrighte, hyggelige og gode. Hva med deg? Kunne du hatt en narsissistisk eller psykopatisk venn om hen behandlet deg alright? Det er tydelig at du ikke har ordentlig kunnskap om hva en psykopat er og hva det gjør med andre mennesker. Jeg vokste opp med en og fikk hele barndommen ødelagt, hver dag var et eneste stor HELVETTE. Anonymkode: 5ba80...1f7 14
WubWub Skrevet 18. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er tydelig at du ikke har ordentlig kunnskap om hva en psykopat er og hva det gjør med andre mennesker. Jeg vokste opp med en og fikk hele barndommen ødelagt, hver dag var et eneste stor HELVETTE. Anonymkode: 5ba80...1f7 Jo jeg kjenner godt til denne problematikken.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #8 Skrevet 18. november 2017 Om man har mulighet å holde seg unna slike folk, gjør man det... Alle med vettet i behold gjør det. Mange av dem ER monstre og farlige personer. Vi lever bare et liv, så hvorfor skal man frivillig omgås mennesker uten empati, manipulatorer, og mennesker som ikke bryr seg om deg, som finner deg og dine problemer irriterende og til bry? Et menneske som fint kan godte seg over å gjøre livet ditt til et helvete? Et menneske som ødelegger barna, mannen/kvinnen, venner, kolleger mm? Det finnes sjelden noe godt i slike personer. Gjør det det, er det sjelden. Anonymkode: fc87e...25f 7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #9 Skrevet 18. november 2017 Nei. En tidligere bestevenninde av meg var narssisist og selv om vi hadde et all over positivt vennskap så ødela hun selvtilliten min fullstendig og mindfucket meg og andre rundt oss for å få seg selv til å føle seg bedre og best. Når jeg ser tilbake på det så bestod egentlig ikke vennskapet av noe mer enn samtaler som gikk ut på hvor bra hun var og hvor stygge alle andre var, hvor teit jeg var og hvor mye mer jeg måtte prøve å bli som hun, og hvordan hun kunne bruke andre mennesker (inkl meg) for egen vinning og status. Både min far og en kjæreste jeg hadde var psykopater, og en bekjent venninde i kretsen min. Jeg lærte mye av mennene i mitt liv som var det og ble heldigvis aldri nær venninde med denne bekjente damen men var nok med hun til at det påvirket andres forhold til meg siden jeg lot meg manipulere av hun, dette er mange år siden nå, og jeg ble i sommer kjent med en annen jente som jeg gjerne ville bli venninde med, men når alle andre fortalte om henne, og hun selv også sa hun var psykopat så tok jeg avstand med en gang for jeg vil ikke havne i noens sånne klør igjen. Jeg tror det er lett for noen som ikke har vært tett på en psykopat, å kunne bli venn med en psykopat, men disse vennskapene varer sjeldent over lengre tid og det er jo av en grunn, og de som først har vært nær på en psykopat vil kjenne igjen trekkene ganske tidlig og holde seg unna. Anonymkode: 6e1f7...be3 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #10 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Jo jeg kjenner godt til denne problematikken. Men er ikke det fordi du har disse diagnosene selv mener jeg å huske fra noen tråder du hadde for noen år tilbake? Det å kjenne problematikken eller være det selv betyr dessverre ikke at du har innsikt eller forståelse og emapti i forhold til hvordan en narssisist eller psykopat påvirker andre friskes liv. Anonymkode: 6e1f7...be3 7
WubWub Skrevet 18. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om man har mulighet å holde seg unna slike folk, gjør man det... Alle med vettet i behold gjør det. Mange av dem ER monstre og farlige personer. Vi lever bare et liv, så hvorfor skal man frivillig omgås mennesker uten empati, manipulatorer, og mennesker som ikke bryr seg om deg, som finner deg og dine problemer irriterende og til bry? Et menneske som fint kan godte seg over å gjøre livet ditt til et helvete? Et menneske som ødelegger barna, mannen/kvinnen, venner, kolleger mm? Det finnes sjelden noe godt i slike personer. Gjør det det, er det sjelden. Anonymkode: fc87e...25f Ville du sagt det samme om autister og aspegerge? Mange av de mangler empati grunnet fysiologi. Skal vi trekke oss unna alle som ikke er helt A4? Hvor blir det av medmenneskeligheten tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #12 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: Ville du sagt det samme om autister og aspegerge? Mange av de mangler empati grunnet fysiologi. Skal vi trekke oss unna alle som ikke er helt A4? Hvor blir det av medmenneskeligheten tenker jeg. Dette blir en helt annen problematikk og nå kverulerer du. Jeg selv kan ikke være venner eller sammen med mennesker uten empati. Anonymkode: fc87e...25f 3
WubWub Skrevet 18. november 2017 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man har mulighet å holde seg unna slike folk, gjør man det... Alle med vettet i behold gjør det. Mange av dem ER monstre og farlige personer. Vi lever bare et liv, så hvorfor skal man frivillig omgås mennesker uten empati, manipulatorer, og mennesker som ikke bryr seg om deg, som finner deg og dine problemer irriterende og til bry? Et menneske som fint kan godte seg over å gjøre livet ditt til et helvete? Et menneske som ødelegger barna, mannen/kvinnen, venner, kolleger mm? Det finnes sjelden noe godt i slike personer. Gjør det det, er det sjelden. Anonymkode: fc87e...25f Nei de er ikke monstre. De er mennesker. Selv Breivik er et menneske og ikke et monster. Denne dehumaniseringen derimot er svært farlig. Veien til helvete er brolagt med gode intesjoner. De farligste menneskene i verden er de som tror de handler i godhetens navn når de skal straffe andre. Ta f.eks en prest i nigeria, han tror han handler på gud sin side. han forviser barn som han tror er hekser fra landsbyen. barna dør så av sult. I hans hode så tenker presten at han reddet landsbyen fra djevelen. Det samme kan sies om de som diskriminerer psykopater og narsissister, de tror de handler i godhetens navn men i realiteten så er handlingene deres onde.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #14 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Nei de er ikke monstre. De er mennesker. Selv Breivik er et menneske og ikke et monster. Denne dehumaniseringen derimot er svært farlig. Veien til helvete er brolagt med gode intesjoner. De farligste menneskene i verden er de som tror de handler i godhetens navn når de skal straffe andre. Ta f.eks en prest i nigeria, han tror han handler på gud sin side. han forviser barn som han tror er hekser fra landsbyen. barna dør så av sult. I hans hode så tenker presten at han reddet landsbyen fra djevelen. Det samme kan sies om de som diskriminerer psykopater og narsissister, de tror de handler i godhetens navn men i realiteten så er handlingene deres onde. 90% av dem er monstre. Beklager, men slik er det. Det hadde ikke eksistert slike artikler om det ikke var sannhet i det. Jeg har selv opplevd dem på nært hold og har fått livet mitt ødelagt. Slik som en annen sa så har man opplevd dem selv, går man ikke frivillig inn i noe vennskap eller forhold med dem. Man vet bedre, man har lært. Anonymkode: fc87e...25f 7
WubWub Skrevet 18. november 2017 Forfatter #15 Skrevet 18. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette blir en helt annen problematikk og nå kverulerer du. Jeg selv kan ikke være venner eller sammen med mennesker uten empati. Anonymkode: fc87e...25f Hva er empati? Ifølge det store norske leksikonet så er empati ; "Evnen til å forstå andre menneskers følelser". Om det er tilfellet så er psykopater og narsissister faktisk ekstremt empatiske da det er få om noen som er så dyktige til å lese følelser som dem.
WubWub Skrevet 18. november 2017 Forfatter #16 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 90% av dem er monstre. Beklager, men slik er det. Det hadde ikke eksistert slike artikler om det ikke var sannhet i det. Jeg har selv opplevd dem på nært hold og har fått livet mitt ødelagt. Slik som en annen sa så har man opplevd dem selv, går man ikke frivillig inn i noe vennskap eller forhold med dem. Man vet bedre, man har lært. Anonymkode: fc87e...25f Nei de er 100% mennesker og ikke monstre.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #17 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Hva er empati? Ifølge det store norske leksikonet så er empati ; "Evnen til å forstå andre menneskers følelser". Om det er tilfellet så er psykopater og narsissister faktisk ekstremt empatiske da det er få om noen som er så dyktige til å lese følelser som dem. WubWub, du vet selv at dette er feil... Anonymkode: fc87e...25f 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #18 Skrevet 18. november 2017 Om han behandlet meg alright? Er ikke selve definisjonen på narsissister at de bare bruker andre mennesker? De narsissistene jeg har vært borti lager drama, er bare opptatt av seg selv og ender i konflikt med alle de kjenner, pluss at jeg har blitt grundig manipulert av en av dem. Så nei, det er ikke mulig for meg å ha langvarig kontakt med en slik person. De er ikke "alright" og blir ikke stigmatisert slik som du mener, ts. Grunnen til at folk holder seg unna dem og at man advarer mot dem er at de gjør skade på andre mennesker. En psykopat har jeg aldri møtt heldigvis. Anonymkode: 1acde...79f 6
WubWub Skrevet 18. november 2017 Forfatter #19 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: WubWub, du vet selv at dette er feil... Anonymkode: fc87e...25f Nei, det er riktig. Narsissister og psykopater lever av å spille på folks følelser. Dette krever evnen til å lese folk. Som en ulv som peiler seg ut etter det svakeste leddet i flokken. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #20 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om han behandlet meg alright? Er ikke selve definisjonen på narsissister at de bare bruker andre mennesker? De narsissistene jeg har vært borti lager drama, er bare opptatt av seg selv og ender i konflikt med alle de kjenner, pluss at jeg har blitt grundig manipulert av en av dem. Så nei, det er ikke mulig for meg å ha langvarig kontakt med en slik person. De er ikke "alright" og blir ikke stigmatisert slik som du mener, ts. Grunnen til at folk holder seg unna dem og at man advarer mot dem er at de gjør skade på andre mennesker. En psykopat har jeg aldri møtt heldigvis. Anonymkode: 1acde...79f Dette! Anonymkode: fc87e...25f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå