Gå til innhold

Barn i bil ulykke

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 uker siden,var jeg på jentetur. Fredagen fikk jeg tlf fra min mann om at han og eldste hadde kræsjet....

forhistorie ang han og bilkjøring:

jeg vet han blir lett provesert i trafikken. Hvis noen viser en fing,eller smyger seg forbi, gjør han alltid noe for å vise den andre billisten at dette likte han lite. Han har snudd bilen,og kjørt etter andre billister,pga bagateller. Han har og stått på bremsene,for å vise bilen bak at hans kjøring ikke er ok.. han er rett og slett faktisk ett sykt irriterendes objekt i trafikken. Jeg har sagt til han at han kan gjør hva f han vil når han er alene i bilen,men når vi er med...da bør han kjøre ordentligt. Når jeg sitter på,gor jeg han ofte « blikket» men når kun ungene er med,vet jeg jo ikke hvordan han kjører.

fredag fir 2 uker siden:

de hadde vært på butikken,og skulle rygge ut fra parkeringen. 2 biler stopper for han,men en bil nr3 smiter seg forbi. Så..gubben blir irritert,såklart. Kjører etter denne bilen, ut på hovedveien. Da hadde alt den andre billisten(bmw) fått go avstand, så gubben gasser på etter. Eldste har sagt til meg i ettertid at hun hadde sagt til sin far» ikke drep oss nå» ( hun er 12) det som nå skjer,er at bmw står på bremsene,og gubben kjører i ræven hans... 60sone. Gubben blir fly firbanna på bmw. Og jeg kjente jeg og ble det med det første.. gubben sier til jenten min,at dette var bmw sin skyld pga bmw bremset uten grunn. Så jenten tror jo at dette er bmw sin skyld. Jeg har jo mest lyst å skrike ut» hadde ikke din far vært så jæ idiot i hodet sitt, og klart å kontrollere sin irritasjon,så hadde det ikke skjedd!!»

i ettertid har jeg blitt mer og met firbanna på gubben. Han risikerer min datter sitt liv, pga han lar seg bli provesert...😞😡😰 mitt førstefødte barn, mitt kjøtt og blod, min solstråle❤️❤️Storesøster til 2. 

Idag var vi ute og kjørte,og hun sa hun var blitt mer redd for å kjøre bil nå😞 og jeg kjente det boblet inni meg..😡kokte😡 pga faren.

nå skal jeg og si at faren og jeg,er på vei fra hverandre. Pga mye annet... jeg orker han ikke mer. Og jeg klarer heller ikke ta opp at dette plager meg, ang kræsjet, for jeg vet han vil gå til angrep/firsvar...alt. For det er jo han det er synd i stakker...😡 jeg håper så inderlig at han må betale hvert øre for skadene på sin bil,og bmw. Frem til nå er skadene oppi 60000kr.. bannade....har ikke ord.

men..hvis min datter å vil slite pga dette...hva kan jeg gjøre? Hvor kan jeg hendvende meg? Hvor kan hun få hjelp?

ang bf og meg..jeg venter bare på svar fra kommunen,ang lån...når det er på plass,er det over og ut.

Anonymkode: f1cd1...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skal kjøre ansvarsfullt, med eller uten barn. Skaper han en trafikkulykke, kan han skade/drepe andre og det kan også være at det er barn i den andre blien.

Anonymkode: ecf6d...840

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor melder du ikke han til politiet da?

Anonymkode: c19c5...d82

• Liker 5
Skrevet

Hadde LETT meldt den personen som hadde kjørt sånn med barnet mitt til politiet! Fyren er jo gal! 

Anonymkode: f5874...d7e

• Liker 8
Skrevet

Alle personskader, enten de er psykisk eller fysisk skal rapporteres inn til forsikringsselskapet. Men å rapportere inn en "angstsak" på et 12 år gammelt barn kan senere få alvorlige konsekvenser. 

Hvorfor ble ikke politiet tilkaltt? Med en slik fart og med barn i bilen så vil jeg tro der er mer enn bare en psykisk påvirkning på 12 åringen? Og på far?

Skadene er kommet opp i 60 000 foreløpig? Har bilen blitt taksert, så er det vanligvis den prisen og ikke noen foreløpig pris/takst. Videre er kollisjon i 60 km/t og påkjørsel bakfra noe som gir personskade hos den som blir påkjørt bakfra og en bil som blir kondemnert i begge ender av kollisjonen. Å reparere skader i front på en bil for 60 000 gjør ikke forsikringsselskapene. (Både 60 km/t og 60 000 blank i skader?) 

Anonymkode: 52520...fd7

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Å,jeg skjønner seg så godt! Skrev et innlegg om det for en stund siden. Hvor hissige og idiotiske sjåfører av bil kan være. Sjukt! 

Skrevet

Jeg finner det ekstremt vanskelig å tro at en kan kjøre på noen i 60 km/t uten at politi blir involvert og napper inn førerkort.

Som det er nå: dere må krysse av for personskade på skademeldingsskjemaet og få barnet undersøkt. Sjansen for at ingen av de tre har nakkeskader er tilnærmet ikke-eksisterende. Mannen får klare seg selv, men ungen på 12 kommer til å behøve medisinsk hjelp når alder og slitasje tar igjen skaden hun ble utsatt for ved det støtet. 

Du kan og bør omgås forklare for barnet at en ikke kjører sånn som far gjorde g at det i forhold til både forsikring og politi er hans skyld at det gikk som det gikk. Og med mindre far krysset av at han hadde feilen så ville fører av motsatt bil politianmeldt, så du kan gjerne også vise henne skademeldingen for å vise at far sier en ting og krysser en annen. En 12-åring er på Inge måte for ung til å bli fortaltt at foreldre er folk, og folk tar feil.

Anonymkode: 31afe...c97

• Liker 5
Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skal kjøre ansvarsfullt, med eller uten barn. Skaper han en trafikkulykke, kan han skade/drepe andre og det kan også være at det er barn i den andre blien.

Endret av Tippemor
Feilt svar
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor melder du ikke han til politiet da?

Anonymkode: c19c5...d82

Jeg har veldig lyst,tro meg...men jeg vet han vil lage det veldig surt for meg da.. han er og automatisk blitt anmeldt av politiet, så han her forsåvidt anmeldt,bare ikke av meg

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde LETT meldt den personen som hadde kjørt sånn med barnet mitt til politiet! Fyren er jo gal! 

Anonymkode: f5874...d7e

Jeg håper jo veldig at denne hendelsen vil få han til å våkne opp fra tenåringstiden:( det er bare så dumt at noe må skje før han innset det. Jeg vil ta det opp med han etterhvert...men hvis jeg gjør d nå, ender det opp med at alt er min skyld.. er vandt til det. Han er go sånn sett,å legge skylden på andre,selv om de ikke hadde vært tilstede... 

han er visst feilfri han..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig lyst,tro meg...men jeg vet han vil lage det veldig surt for meg da.. han er og automatisk blitt anmeldt av politiet, så han her forsåvidt anmeldt,bare ikke av meg

Men da er han anmeldt. Ingen grunn til at du skal gjøre det i tillegg. Sender deg en god klem. Håper det går bra med din datter og at det går din vei fremover. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart skal han kjøre ansvarfullt uansett med eller uten barn i bilen. Eller passasjerer.. men å fortelle det til en petson som tror han er kongen på haugen...:( jeg har prøvd i mangen år til at han skal skjønne mye forskjelligt. Nytter lite:(

Skrevet
Akkurat nå, Sensi skrev:

Men da er han anmeldt. Ingen grunn til at du skal gjøre det i tillegg. Sender deg en god klem. Håper det går bra med din datter og at det går din vei fremover. 

Takk❤️ Kjente jeg ble bekymret i dag, når hun sa hun var redd for å kjøre bil. Prøvde å betrygge henne med å si at jeg blir ikke sint i trafikken. Og at det er ofte sinne som lager kræsj. Jeg bare håper hun ikke får varige mén av dette:(

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner det ekstremt vanskelig å tro at en kan kjøre på noen i 60 km/t uten at politi blir involvert og napper inn førerkort.

Som det er nå: dere må krysse av for personskade på skademeldingsskjemaet og få barnet undersøkt. Sjansen for at ingen av de tre har nakkeskader er tilnærmet ikke-eksisterende. Mannen får klare seg selv, men ungen på 12 kommer til å behøve medisinsk hjelp når alder og slitasje tar igjen skaden hun ble utsatt for ved det støtet. 

Du kan og bør omgås forklare for barnet at en ikke kjører sånn som far gjorde g at det i forhold til både forsikring og politi er hans skyld at det gikk som det gikk. Og med mindre far krysset av at han hadde feilen så ville fører av motsatt bil politianmeldt, så du kan gjerne også vise henne skademeldingen for å vise at far sier en ting og krysser en annen. En 12-åring er på Inge måte for ung til å bli fortaltt at foreldre er folk, og folk tar feil.

Anonymkode: 31afe...c97

Politiet kom på stedet, gubben ringte de selv faktisk. Min datter var ig på legevakten for å sjekke seg, hun hadde vondt i hodet.Bf har garantert ikke krysset av på at dette var hans egen feil. Han ser ikke sine feil:( kun alle andres.. 

uff..sto på Karl Johan når han ringte meg. Og når jeg fikk prate med min datter,og hun sa» mamma,jeg trodde jeg skulle dø»😞😞 da klarte jeg ikke holde tårene tilbake. Hun trodde hun skulle dø,pga sin idiotiske far😞

hun skal få vite min mening etterhvert. Men orker ikke nå. For gubben vet å kan lage sur stemning😞 og da får jeg skylden for det meste.. han har drevet å manipulert meg i mangen år..men jeg har sett det til slutt. Jeg har og sagt til han at han manipulerer meg,men..d nekter han såklart på. Men han vet det kanskje ikke selv..ikke vet jeg

Skrevet
26 minutter siden, NotNaomi skrev:

Å,jeg skjønner seg så godt! Skrev et innlegg om det for en stund siden. Hvor hissige og idiotiske sjåfører av bil kan være. Sjukt! 

Det er utrolig trist at folk kan holde på sånn.. risikerer ikke bare sitt liv med idioti..men andres og😞

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle personskader, enten de er psykisk eller fysisk skal rapporteres inn til forsikringsselskapet. Men å rapportere inn en "angstsak" på et 12 år gammelt barn kan senere få alvorlige konsekvenser. 

Hvorfor ble ikke politiet tilkaltt? Med en slik fart og med barn i bilen så vil jeg tro der er mer enn bare en psykisk påvirkning på 12 åringen? Og på far?

Skadene er kommet opp i 60 000 foreløpig? Har bilen blitt taksert, så er det vanligvis den prisen og ikke noen foreløpig pris/takst. Videre er kollisjon i 60 km/t og påkjørsel bakfra noe som gir personskade hos den som blir påkjørt bakfra og en bil som blir kondemnert i begge ender av kollisjonen. Å reparere skader i front på en bil for 60 000 gjør ikke forsikringsselskapene. (Både 60 km/t og 60 000 blank i skader?) 

Anonymkode: 52520...fd7

Nå kom politiet på stedet. Og skadene er forløpig i 60 000 ja. Ikke nøyaktig 60000 blank.. men kanskje 62358.. jeg vet ikke,derfor skrev jeg 60 blank.Bilen er ikke ferdig fikset. Hvordan de gjør det med taksering og sånt,har ikke jeg noe peiling på. Jeg har skrevet her,det gubb3n har sagt til meg. Han sa han kjørte i fartsgrensen,og den er 60km/t.

min datter ble sendt til legevakten,men det var heldigvis ikke noe skade som medførte sykehus. Og jeg håper for guds skyld,at hun ikke blir plaget med senskader. Er det jeg er bekymret for nå. Både psykisk,og fysisk. 

Jeg var ikke tilstede når alt dette pågikk, så hva som er blitt sagt,nøyaktig,vet jo jeg ikke. Jeg vet at bilen har vært på verksted i 2 uker nå, og den vil bli der uken som kommer også. Jeg er ikke noe mekaniker,så aner ikke alt som omhandler biler.

Gjest NotNaomi
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig trist at folk kan holde på sånn.. risikerer ikke bare sitt liv med idioti..men andres og😞

Nettopp.

Skrevet

OK. 

Stakkar deg. Uansett hva du gjør blir det ille. Det beste ville jo vært at han nå ser hva slik kjøring kan medføre. Håper han selv fikk seg en støkk. Kunne like gjerne vært han som hadde tråkket på bremsen og blitt påkjørt bakfra med 12 åringen til stede. 

Ville bedt han ta sinnemestringskurs eller samtaler med noen om tema eller anmeldt. Så fikk han velge. Forhåpentlig kommer han på det selv med eller uten hinting. Hvis han får eie ideen om å snakke med noen så blir det også mer motiverende enn å gjøre som han har fått beskjed om. 

Skrevet
10 minutter siden, Sensi skrev:

OK. 

Stakkar deg. Uansett hva du gjør blir det ille. Det beste ville jo vært at han nå ser hva slik kjøring kan medføre. Håper han selv fikk seg en støkk. Kunne like gjerne vært han som hadde tråkket på bremsen og blitt påkjørt bakfra med 12 åringen til stede. 

Ville bedt han ta sinnemestringskurs eller samtaler med noen om tema eller anmeldt. Så fikk han velge. Forhåpentlig kommer han på det selv med eller uten hinting. Hvis han får eie ideen om å snakke med noen så blir det også mer motiverende enn å gjøre som han har fått beskjed om. 

Ja, det kunne likegjerne vært han..for han har gjort det selv før:( men har sluppet bremsen igjen før noen kjørte i ræven på han.

jeg har prøvd..jeg har prøvd å få han til å gå til psykolog tidligere.. det nytter lite hva jeg sier. Han må nok innse sånt selv. Så..det vil desverre aldri skje:( kanskje det går opp for han,mye, når vi ikke lenfre bor ilag..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...