AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Som en slags "motvekt" til den andre juletråden, hvor folk skriver om hvor elendig de mener at julehøytiden er.. Vi kan trenge en langt mer positiv tråd, så hvis noen har lyst til å dele sine mest fantastiske øyeblikk fra julehøytiden så kan dere bruke denne tråden... Anonymkode: c49ef...d0b
Arkana Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Jeg synes alle juler etter at vi fikk barn (særlig etter at alle ble over 2-3 år og skjønner mer av det som skjer) har vært høydepunkter. Å skape juletradisjoner med barna, se hvor de koser seg med kakebaking, julekalender, pynting og julegaver er helt magisk. Julen er rett og slett hundre ganger bedre med barn.Jeg gleder meg helt vanvittig til god julemat og julesnop, julepyntet hus, glade barn som setter fram mat til nissen og jubler når de får det de ønsker seg i julegave, sene spillkvelder hele familien og koselige julefilmer sammen i sofaen. 4
Antoinette Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 Vi har alltid hatt veldig koselige julaftner hos oss. Ikke noe fyll og bråk (de som vil drikker men har alltid kontroll) vi har fullt pyntet hus, et nydelig tre og det bugner av frukt, blomster og alt du kan tenke deg av kaker, goder og god mat. Mannen min sine juleminner var alltid preget av rus og bråk med det meste på halvtolv så i bilen på vei hjem med baksetet fullt av gaver inkl. en ny iPod som var hans stooooore ønske det året sa at at det var den fineste julen han noensinne hadde hatt. Han visste ikke at jul kunne være sånn. Da ble jeg litt rørt. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som en slags "motvekt" til den andre juletråden, hvor folk skriver om hvor elendig de mener at julehøytiden er.. Vi kan trenge en langt mer positiv tråd, så hvis noen har lyst til å dele sine mest fantastiske øyeblikk fra julehøytiden så kan dere bruke denne tråden... Anonymkode: c49ef...d0b Men hvorfor så nedlatende??? Du kunne ikke formulere deg på en annen måte som fremstiller deg selv på en mer sympatisk måte? Anonymkode: 046c5...f72 3
Elaine Marley Skrevet 18. november 2017 #5 Skrevet 18. november 2017 Jeg synes de to siste julefeiringene har vært ekstra fine. Tror det er fordi forholdet til foreldrene mine har bedret seg mye de siste årene. Julen ifjor var bare så utrolig koselig. Hadde nesten ikke lyst til å dra hjem igjen Masse god mat, hyggelige samtaler, julepyntet hus og det var bare utrolig koselig.
Antoinette Skrevet 18. november 2017 #6 Skrevet 18. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor så nedlatende??? Du kunne ikke formulere deg på en annen måte som fremstiller deg selv på en mer sympatisk måte? Anonymkode: 046c5...f72 Den andre tråden er jo bare en konkurranse om å ha hatt den jævligste julen. Folk smøer godt på for å "vinne". Det er nesten som gruppeterapi. 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #7 Skrevet 18. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Som en slags "motvekt" til den andre juletråden, hvor folk skriver om hvor elendig de mener at julehøytiden er.. Vi kan trenge en langt mer positiv tråd, så hvis noen har lyst til å dele sine mest fantastiske øyeblikk fra julehøytiden så kan dere bruke denne tråden... Anonymkode: c49ef...d0b Er vel ikke hvrod jævlig julehøytiden er men hva som har vært deres verste jul. Nesten alle julefeiringene jeg har hatt fra jeg var barn til jeg ble 27 har vært jævlige. Betyr ikke at jeg ikke liker julen nå når jeg selv har barn. Kunne du ikke startet din egen tråd uten å måtte komme med et sleivspark til den andre tråden? Anonymkode: 4ccdc...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #8 Skrevet 18. november 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Den andre tråden er jo bare en konkurranse om å ha hatt den jævligste julen. Folk smøer godt på for å "vinne". Det er nesten som gruppeterapi. Og du er like sympatisk som alltid? Anonymkode: e44db...7f8 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #9 Skrevet 18. november 2017 5 timer siden, Antoinette skrev: Den andre tråden er jo bare en konkurranse om å ha hatt den jævligste julen. Folk smøer godt på for å "vinne". Det er nesten som gruppeterapi. Må være deilig å kunne sitte å se ned på andre? Noen har julefeiringer som er et helvete, men Gud forby at man deler noe slikt. For bedre at barn i alkoholiserte og voldelige hjem bare holder kjeften så de ikke ødelegger feiringa til andre? Anonymkode: c86d1...10b 5
Antoinette Skrevet 19. november 2017 #10 Skrevet 19. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må være deilig å kunne sitte å se ned på andre? Noen har julefeiringer som er et helvete, men Gud forby at man deler noe slikt. For bedre at barn i alkoholiserte og voldelige hjem bare holder kjeften så de ikke ødelegger feiringa til andre? Anonymkode: c86d1...10b Hvis du velger å tolke det jeg skrev slik så deg om det.
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. november 2017 #11 Skrevet 19. november 2017 Den julen, min far ikke lengre var der.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #12 Skrevet 19. november 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Hvis du velger å tolke det jeg skrev slik så deg om det. Hvis det ikke var slik du mente det burde du gå litt i deg selv og revurdere din evne å utrykke deg. Å si at noen konkurrerer om å ha det værst er ikke spesielt hyggelig, heller ikke og å anklage folk for å smøre på er jo en pen måte å si at folk lyver. Generelt sett er ikke det en oppførsel som tyder på å være spesielt oppvakt. Og så etterpå påstå at folk tolker deg feil. Anonymkode: 046c5...f72 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #13 Skrevet 19. november 2017 Tok ikke lange tiden før denne positive tråden ble ganske negativ. KG på sitt beste! Anonymkode: 05193...937 4
Antoinette Skrevet 19. november 2017 #14 Skrevet 19. november 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å si at noen konkurrerer om å ha det værst er ikke spesielt hyggelig, heller ikke og å anklage folk for å smøre på er jo en pen måte å si at folk lyver. Anonymkode: 046c5...f72 I mine studiedager observerte vi endel gruppeterapitimer. Det som skjer i den nevnte tråden var akkurat det som skjedde i terapigruppen. Folks historier som allerede var ille nok antok bibelske proposjoner i ondskap etterhvert som terapitimene ble fler og fler. Det ble tilslutt en konkurranse.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #15 Skrevet 19. november 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det ikke var slik du mente det burde du gå litt i deg selv og revurdere din evne å utrykke deg. Å si at noen konkurrerer om å ha det værst er ikke spesielt hyggelig, heller ikke og å anklage folk for å smøre på er jo en pen måte å si at folk lyver. Generelt sett er ikke det en oppførsel som tyder på å være spesielt oppvakt. Og så etterpå påstå at folk tolker deg feil. Anonymkode: 046c5...f72 Enig i alt du skriver. Antoinettes innlegg var surmaget og nedlatende. Anonymkode: e7f2a...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #16 Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, Antoinette skrev: I mine studiedager observerte vi endel gruppeterapitimer. Det som skjer i den nevnte tråden var akkurat det som skjedde i terapigruppen. Folks historier som allerede var ille nok antok bibelske proposjoner i ondskap etterhvert som terapitimene ble fler og fler. Det ble tilslutt en konkurranse. Javel. Og du kjenner alles historie godt nok til å uttale deg om at de lyver? Og hvis du har deltatt i en gruppesamtale som observatør så lurer jeg på om du klarte å holde tungen din da, eller fortalte dem hvor mye de smurte på. ELLER er det bare bak et tastatur du tør å vise ditt sanne Jeg? Anonymkode: 046c5...f72 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #17 Skrevet 19. november 2017 Jeg er en av disse som har horrible julefeiringer, men jeg hadde en fin jul i fjor:) Jeg reiste bort sammen med noen som ikke feirer jul(annen religion), men som var nysgjerrig. Så vi dro rundt på julemarkeder i Europa sammen, spiste god mat, utvekslet presanger, osv:) Det var deilig! Anonymkode: fe1cb...828 2
Antoinette Skrevet 19. november 2017 #18 Skrevet 19. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: så lurer jeg på om du klarte å holde tungen din da, Anonymkode: 046c5...f72 Holdt helt kjeft jeg men jeg suttet på en stor tekopp som om det var en ammepupp Men i våre evalueringer etterpå..... da falt det noen bemerkninger ja.
veslefrøken Skrevet 19. november 2017 #19 Skrevet 19. november 2017 Er nesten fristet til å lage en ny tråd med et litt mer positiv HI og uten innlegg hvor man dømmer andre med dårlige erfaringer. Dette blir for dumt. Voksne folk. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #20 Skrevet 20. november 2017 Det første året vi feiret jul på hytta er fremdeles et høydepunkt! En total avslappet stemning, ikke noe stress og bare en deilig lykkefølelse og salig julero. Anonymkode: 080be...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå