AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #61 Del Skrevet 19. november 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bruker pels og jeg gir penger hver eneste måned til WWFs jobb for bevaring av utryddningstruete dyrearter. Skal snart til med et smykkeprosjekt, der jeg selger smykker til inntekt for denne saken. Lurer på hvor mange pelsdyrmotstandere som gjør en innsats for å bevare dissr dyreartene Anonymkode: 863af...6a5 Klassisk peldsyr-diskusjon. HVA MED DEG?! ER DU VEGETARIANER KANSKJE? Da vet du at de faktisk vet at dyra som rev, mink, vaskebjørn i små nettingbur og prærieulv som blir fanget med fotsaks lider, dere klarer bare ikke å forsvare valget eller argumentere for selve saken uten å dra inn plast, hva andre gjør, og nå til og med hva dere gjør for miljøet og andre dyr(...) Det er som å argumentere med "Jaa, jeg kjøper jo klær der jeg vet de har det forferdelig, jeg men jeg støtter UNICEF i det samme arbeidet mot slikt altså" Gir absolutt ingen mening... Anonymkode: d48c3...cdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #62 Del Skrevet 19. november 2017 On 18.11.2017 at 12:47 PM, AnonymBruker said: ikke vil vite av realiteten når vi påpeker at CG ol er uetisk som fy, Helt enig i at det er uetisk som fy å legge seg opp i hva andre velger å gå kledd i. Hvis noen absolutt vil gå i naturlige, økologiske klær av skinn og pels, blir det deres egen sak. For min del bryr jeg meg null om hele økologivrøvlet, men så lenge de lar være å plage andre med det, kan de bare styre på. Anonymkode: 2c829...db5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #63 Del Skrevet 19. november 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig i at det er uetisk som fy å legge seg opp i hva andre velger å gå kledd i. Hvis noen absolutt vil gå i naturlige, økologiske klær av skinn og pels, blir det deres egen sak. For min del bryr jeg meg null om hele økologivrøvlet, men så lenge de lar være å plage andre med det, kan de bare styre på. Anonymkode: 2c829...db5 Enig med deg. Det er rart at ikke motstanderne klarer å akseptere at alle har forskjellig smak, uten at de skal tvinge oss til å mene det samme som dem selv. Vi gjør som vi vill og andre mennesker gjør som de vil, innenfor lovlige rammer Anonymkode: 863af...6a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 19. november 2017 #64 Del Skrevet 19. november 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig i at det er uetisk som fy å legge seg opp i hva andre velger å gå kledd i. Hvis noen absolutt vil gå i naturlige, økologiske klær av skinn og pels, blir det deres egen sak. For min del bryr jeg meg null om hele økologivrøvlet, men så lenge de lar være å plage andre med det, kan de bare styre på. Anonymkode: 2c829...db5 Mennesker du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #65 Del Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig i at det er uetisk som fy å legge seg opp i hva andre velger å gå kledd i. Hvis noen absolutt vil gå i naturlige, økologiske klær av skinn og pels, blir det deres egen sak. For min del bryr jeg meg null om hele økologivrøvlet, men så lenge de lar være å plage andre med det, kan de bare styre på. Anonymkode: 2c829...db5 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Det er rart at ikke motstanderne klarer å akseptere at alle har forskjellig smak, uten at de skal tvinge oss til å mene det samme som dem selv. Vi gjør som vi vill og andre mennesker gjør som de vil, innenfor lovlige rammer Anonymkode: 863af...6a5 Kjære vene. Folk må få gå med hva de vil. Men pels har ingen ting med smak og behag og gjøre. Det er ren ondskap, og dumskap, å gå med. Dere kan ikke gå rundt med pels uten og vite hvor den kommer fra. Den dagen dere skjønner dette vil dere føle avsky mot dere selv for å ha voldet så mye elendighet. Anonymkode: d9777...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #66 Del Skrevet 19. november 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene. Folk må få gå med hva de vil. Men pels har ingen ting med smak og behag og gjøre. Det er ren ondskap, og dumskap, å gå med. Dere kan ikke gå rundt med pels uten og vite hvor den kommer fra. Den dagen dere skjønner dette vil dere føle avsky mot dere selv for å ha voldet så mye elendighet. Anonymkode: d9777...1a7 Jeg er fullt klar over hvordan pelsen blir produsert og bruker den med god samvittighet. Har arvet 2 stykker etter min mormor og de bruker jeg Anonymkode: 863af...6a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #67 Del Skrevet 19. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullt klar over hvordan pelsen blir produsert og bruker den med god samvittighet. Har arvet 2 stykker etter min mormor og de bruker jeg Anonymkode: 863af...6a5 Men dette er jo gamle pelser. Regner med du ikke vaser rundt i gata med de nå. Jeg snakker om dagens parkaser med pelskant (som er totalt unødvendig siden hetta bare henger på ryggen) og luer med pelsdusk. Pelsdusk?? Hvem fryser ihjel om de ikke går med pels oppå lua? Det er dette jeg ikke kan fatte og begripe. Det er så unødvendig bruk av dyrs lidelser. Spesielt siden denne pelsen ikke kommer fra redelige pelsdyrfarmer. Anonymkode: d9777...1a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #68 Del Skrevet 19. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette er jo gamle pelser. Regner med du ikke vaser rundt i gata med de nå. Jeg snakker om dagens parkaser med pelskant (som er totalt unødvendig siden hetta bare henger på ryggen) og luer med pelsdusk. Pelsdusk?? Hvem fryser ihjel om de ikke går med pels oppå lua? Det er dette jeg ikke kan fatte og begripe. Det er så unødvendig bruk av dyrs lidelser. Spesielt siden denne pelsen ikke kommer fra redelige pelsdyrfarmer. Anonymkode: d9777...1a7 Jo det gjør jeg Anonymkode: 863af...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #69 Del Skrevet 19. november 2017 Jeg har arvet en pels fra 1950-tallet. Pelsen er fra et dyr som det nå ikke lages pels av (ozelot) Jeg er dyrevenn og er i mot pelsindustrien. Men vedr. min pels: Dette/disse dyrene døde på 1950-tallet. Pelsen er alldeles vakker og meget varm. Skal jeg kaste den? Dyrene er døde for mange, mange tiår siden. For meg føles det faktisk bedre å beholde og bruke pelsen, og det føles feil å kaste den i søpla. Da kaster jeg samtidig disse dyra i søpla. Anonymkode: 54889...487 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #70 Del Skrevet 19. november 2017 Du spør jo ikke akkurat på nøytral grunn. Slike tråder er jo dømt til å bli useriøse og kranglete. Dét er vel egentlig det største problemet jeg har med pelsmotstandere, og jeg eier ikke pels engang. Besserwissere som ikke har noen problemer med å invadere andres liv så lenge de ser noe som ligner på pels eller hører/leser om pels. Jeg er glad for at mine kampsaker ikke gjør at jeg oppfører meg jævelig mot andre personer. Anonymkode: d0690...261 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #71 Del Skrevet 19. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortsatt ikke et eneste godt svar fra noen som bruker pels. Bare svada om at det allerede henger i butikken og lignende og den typiske «noen har det verre»-holdningen. Jeg bruker aldri fake pels heller pga produksjonen. Den er krevende for miljøet. Og det er billigere å produsere ekte pels og selge denne som fake, enn å produsere fake pels. Ofte er det stygg og rufsete pels fra dyr levd i ekstrem tortur fra Kina eller Øst-Europa. Jeg har en dunjakke med sporbar etisk dun fra kjøttindustrien og noen få støvler/sko i lær. Læret er fra kjøttproduksjon den også. Ellers klarer jeg meg fint med sporbar ull og bomull. Har kutta ut fleece pga microplasten. Jeg fryser ikke på vinteren og jeg krysser gjerne vidda på ski midt på vinteren Anonymkode: d9777...1a7 Jeg vil jo si at arvet pels er et godt svar, noe som flere har skrevet. Du bestemte deg jo for at det ikke finnes noen gode svar allerede da du opprettet tråden. Så hva er det egentlig du ønsker med dette utover trakassering av pelsbrukere? Anonymkode: d0690...261 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. november 2017 #72 Del Skrevet 19. november 2017 På 18.11.2017 den 14.01, AnonymBruker skrev: Jeg arvet en fin minkkåpe fra slutten av 2. verdenskrig av min mormor og den pelsen bærer jeg med stolthet Anonymkode: 863af...6a5 Samme her! Gjenbruk er fine greier Dessuten er det ironisk at mange mener pels er ille, og trekker frem bruk av syntetiske materialer... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #73 Del Skrevet 19. november 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skal man da bruke for å holde seg varm i mange minusgrader? Bomull og ull holder ikke på varmen i -20 Anonymkode: 863af...6a5 Rart det, for jeg har aldri fryst ihjel, - og jeg har heller aldri hatt på meg pels? Men hvis det er det du sier til deg selv for å lette samvittigheten din, så.. Anonymkode: 2d78f...e81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. november 2017 #74 Del Skrevet 19. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart det, for jeg har aldri fryst ihjel, - og jeg har heller aldri hatt på meg pels? Men hvis det er det du sier til deg selv for å lette samvittigheten din, så.. Anonymkode: 2d78f...e81 Hva bruker du om vinteren da for å holde deg varm? Spør fordi jeg oppriktig blir nysgjerrig, og alltid er ute etter å finne nye gode løsninger 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #75 Del Skrevet 19. november 2017 21 minutter siden, Jolene skrev: Hva bruker du om vinteren da for å holde deg varm? Spør fordi jeg oppriktig blir nysgjerrig, og alltid er ute etter å finne nye gode løsninger Hva hjelper det med pels på en hettekrage når hetta henger bakpå ryggen? Og hvordan kan en dusk i en lue holde noen fra å fryse? Anonymkode: d9777...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #76 Del Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil jo si at arvet pels er et godt svar, noe som flere har skrevet. Du bestemte deg jo for at det ikke finnes noen gode svar allerede da du opprettet tråden. Så hva er det egentlig du ønsker med dette utover trakassering av pelsbrukere? Anonymkode: d0690...261 Jeg burde presisert i første innlegg at det er dagens mote med pels på hettekragen, pelsdusk i lua og pelsdusk på veska. Det er dagens bruk av pels jeg ikke forstår. Fordi den ikke har noen funksjon. Anonymkode: d9777...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #77 Del Skrevet 19. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg burde presisert i første innlegg at det er dagens mote med pels på hettekragen, pelsdusk i lua og pelsdusk på veska. Det er dagens bruk av pels jeg ikke forstår. Fordi den ikke har noen funksjon. Anonymkode: d9777...1a7 De fleste pelsdusker og slikt er vel fake? Jeg går med fake pels på hettekragen og synes det er fint. Kunne aldri brukt ekte pels. Anonymkode: fb619...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #78 Del Skrevet 19. november 2017 På 18.11.2017 den 14.38, AnonymBruker skrev: Jo, likevel har jeg valgt å ha mine kampsaker et annet sted enn pelsindustri. Anonymkode: bdfbf...7f2 Det er noe med det... skulle ønske alle som syntes det er så forferdelig med dyreplageri kunne ofret en tanke til rohingyaene i Myanmar for eksempel. Anonymkode: ebd89...84c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #79 Del Skrevet 19. november 2017 Har en boblefrakk med fuskepels på hetten og en jakke med ekte pels på hetten. Førstnevnte varmer ikke en dritt. Sistnevnte gjør det. Jeg går ofte med hetten oppe. Anonymkode: 392d7...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 19. november 2017 #80 Del Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva hjelper det med pels på en hettekrage når hetta henger bakpå ryggen? Og hvordan kan en dusk i en lue holde noen fra å fryse? Anonymkode: d9777...1a7 Det var ikke det jeg spurte om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå