AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #41 Del Skrevet 18. november 2017 Jeg bruker den pelsen og den ullen som er lovlig i Norge. Er dere imot dette, får dere ta kontakt med politikerne, eller gå inn i politikken selv. Dere bestemmer ikke hva vi skal kle oss i og vi bestemner ikke hva dere skal kle dere i. Så lenge pels og ull er lovlig, bruker vi det. Jeg har en venninne som har kommet i trassalderen. Hun var tidligere motstander av pelsbruk og jeg fikk virkelig høre det, men etter at hun ble lei av de militante dyrevernsbekjemperne, har hun snudd om. Dere tyr til ulovlige handlinger for å fremme saken deres, som f eks trakassering og hærverk. Anonymkode: 863af...6a5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 18. november 2017 #42 Del Skrevet 18. november 2017 Jeg bruker ikke pelskåpene, men de henger likevel på klesboden. De er arvet fra min mor og av beste kvalitet. Kostet sikkert en formue. Bør jeg kaste dem? Eller vil jeg provosere og oppfordre dersom jeg har på meg et av de gamle (u)dyrene en kald dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #43 Del Skrevet 18. november 2017 5 minutter siden, Zienna skrev: Jeg bruker ikke pelskåpene, men de henger likevel på klesboden. De er arvet fra min mor og av beste kvalitet. Kostet sikkert en formue. Bør jeg kaste dem? Eller vil jeg provosere og oppfordre dersom jeg har på meg et av de gamle (u)dyrene en kald dag? Av respekt til din mor, synes jeg du kan bruke dem. Dyrene de er lager av vekkes jo ikke til live igjen av at du ikke bruker kåpene Anonymkode: 863af...6a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 18. november 2017 #44 Del Skrevet 18. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av respekt til din mor, synes jeg du kan bruke dem. Dyrene de er lager av vekkes jo ikke til live igjen av at du ikke bruker kåpene Anonymkode: 863af...6a5 Har tenkt det samme. Men, om jeg bruker dem, kan jeg oppfordre andre til å også ønske seg slik jakke/kåpe. Det ønsker jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #45 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: 1, Fordi det er godt og varmt 2. Fordi det er pent Vinterjakkene som noen bruker, inneholder plastmaterial og det er verre for dyrelivet enn ekte pels Anonymkode: 863af...6a5 Er du klar over at mange dyr blir flådd levende. Og mange hjerner blir tråkket på, skvist til dyret ikje skrik lenger. Dyrene blir torturert. Og det syns du er greit? Pels er pent på dyr som puster, som har en bankende hjerte. Ikke på en sviske av et menneske. Anonymkode: 1da9c...ec2 Endret 19. november 2017 av lillesky 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #46 Del Skrevet 18. november 2017 5 timer siden, tirben skrev: Hva er galt med kaninpels? Vi spiser kaninkjøtt, så da er det vel bra å bruke hele dyret? Jeg har kanin som kjæledyr, jeg spiser ikke hare og ikke kanin. Anonymkode: 1da9c...ec2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 18. november 2017 #47 Del Skrevet 18. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skal man da bruke for å holde seg varm i mange minusgrader? Bomull og ull holder ikke på varmen i -20 Anonymkode: 863af...6a5 Alt annet enn pels? Folk flest klarer utmerket å overleve vinteren uten et dødt dyr på kroppen. Det største problemet med syntetiske plagg og mikroplast er at det skilles ut når man vasker klærne eller når de kastes; vinterjakker vaskes ganske sjeldent og du kaster vel ikke jakkene dine så ofte heller? Dessuten finnes det filter man kan bruke for å fange opp en god del mikroplast når klærne vaskes. 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strikker selv og bruker den ullen som tilhører plagget. Har aldri brukt pels fra mulesel Anonymkode: 863af...6a5 Wtf, pels fra mulesel? AB du siterer snakker om mulesing, men du er vel ikke noen ekspert på området, akkurat. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #48 Del Skrevet 19. november 2017 Fortsatt ikke et eneste godt svar fra noen som bruker pels. Bare svada om at det allerede henger i butikken og lignende og den typiske «noen har det verre»-holdningen. Jeg bruker aldri fake pels heller pga produksjonen. Den er krevende for miljøet. Og det er billigere å produsere ekte pels og selge denne som fake, enn å produsere fake pels. Ofte er det stygg og rufsete pels fra dyr levd i ekstrem tortur fra Kina eller Øst-Europa. Jeg har en dunjakke med sporbar etisk dun fra kjøttindustrien og noen få støvler/sko i lær. Læret er fra kjøttproduksjon den også. Ellers klarer jeg meg fint med sporbar ull og bomull. Har kutta ut fleece pga microplasten. Jeg fryser ikke på vinteren og jeg krysser gjerne vidda på ski midt på vinteren Anonymkode: d9777...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #49 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du klar over at mange dyr blir flådd levende. Og mange hjerner blir tråkket på, skvist til dyret ikje skrik lenger. Dyrene blir torturert. Og det syns du er greit? Pels er pent på dyr som puster, som har en bankende hjerte. Ikke på en sviske av et menneske. Anonymkode: 1da9c...ec2 Og dette har du sett selv? Så du VET 100% sikkert at det stemmer, at det er nøyaktig sånn, hos alle? Neppe! Jeg har vokst opp i pelsindustien. Jeg har fulgt disse dyrene fra fødsel til auksjon. Jeg er enig i at næringen er unødvendig, og at pels er jåleri. Men jeg er ikke enig i at ALLE dyrene lider, farmere er grusomme folk osv. Det er en næring, alle farmere ønsker seg en god pris på pelsauksjonene. Skal de få det, må dyrene ha det godt. Dyr som lider er dårlig butikk, for pelsen blir ikke salgbar. Alle farmere jeg kjenner bryr seg om dyrene sine. Ja, det skjer at noen dyr blir skadet osv. Bl.a. fikk aldri vi barn gå inn i husene i hvalpetiden, for da kunne vi skremme tispene. Og da kunne de bite barna sine Sammenligner du feil, skader, uhell i % antall dyr, så er de fleste bønder mye verre enn pelsfarmere. Men det bryr folk seg lite om, for de fleste spiser kjøtt, men ingen trenger pelskåpe. Jeg har opplevd både frislipp av dyr og sabotasje av maten, utført av aktivister. Er det god dyrevelferd? Disse dyrene er avlet frem for å produsere pels, og klarer seg ikke ute i fri natur å forgifte maten, hvem gjør sånt??? Jeg er helt enig i at pelsindustien er unødvendig, men det er noens jobb. En jobb veldig mange gjør veldig godt. Jeg synes det er trist at aktivister produserer falske bevis for å knekke næringen. Noe de må gjøre, for virkeligheten er faktisk ikke så grusom. Og for de som ikke vet det: skrottene (kjøttet) til pelsdyrene ble også brukt. De ble brukt i såpeindustrien såper som ble solgt i butikken, og alle brukte. Vi fikk alltid en eske med såpestykker så om du ikke bruker pelsen, har du kanskje vasket deg med skrotten Anonymkode: 8c3d5...f42 Endret 19. november 2017 av lillesky 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #50 Del Skrevet 19. november 2017 21 hours ago, førstedamen said: Men hva med kjøttindustrien. Det er jo over dobbelt så mange som spiser kjøtt (og dyrene pines kanskje mer enn i pels indstrien.) Enn det er folk med pels. Hvorfor ikke putte fokus på flertallet og ikke fåtallet? Det vil kanskje gi endringer for dyrene. Nå spiser jeg ikke kjøtt, men mener alikevel at husdyr i snitt har det bedre enn pelsdyr som lever i små firkantede but hele livet. Kuer og sauer får i det minste gå ute om sommeren, og det blir stadig mer vanlig med løsdrift. Det er hakket bedre enn å leve i knøttsmå bur hele livet, når man er et dyr som fritt har revir på flere kilometer 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bruker den pelsen og den ullen som er lovlig i Norge. Er dere imot dette, får dere ta kontakt med politikerne, eller gå inn i politikken selv. Dere bestemmer ikke hva vi skal kle oss i og vi bestemner ikke hva dere skal kle dere i. Så lenge pels og ull er lovlig, bruker vi det. Jeg har en venninne som har kommet i trassalderen. Hun var tidligere motstander av pelsbruk og jeg fikk virkelig høre det, men etter at hun ble lei av de militante dyrevernsbekjemperne, har hun snudd om. Dere tyr til ulovlige handlinger for å fremme saken deres, som f eks trakassering og hærverk. Anonymkode: 863af...6a5 Det er ikke ulovlig å kalle noen en idiot, men betyr det at det er positivt å kalle noen en idiot? Bare fordi noe er lovlig betyr ikke at det nødvendigvis er bra Anonymkode: 6cab2...fc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #51 Del Skrevet 19. november 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortsatt ikke et eneste godt svar fra noen som bruker pels. Bare svada om at det allerede henger i butikken og lignende og den typiske «noen har det verre»-holdningen. Jeg bruker aldri fake pels heller pga produksjonen. Den er krevende for miljøet. Og det er billigere å produsere ekte pels og selge denne som fake, enn å produsere fake pels. Ofte er det stygg og rufsete pels fra dyr levd i ekstrem tortur fra Kina eller Øst-Europa. Jeg har en dunjakke med sporbar etisk dun fra kjøttindustrien og noen få støvler/sko i lær. Læret er fra kjøttproduksjon den også. Ellers klarer jeg meg fint med sporbar ull og bomull. Har kutta ut fleece pga microplasten. Jeg fryser ikke på vinteren og jeg krysser gjerne vidda på ski midt på vinteren Anonymkode: d9777...1a7 Vi har jo svart på hvorfor vi bruker pels, men dere vil ikke godta svarene dere får. Dere har ikke rett til å kreve at vi skal svare på den måten dere ønsker at vi skal svare på Anonymkode: 863af...6a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #52 Del Skrevet 19. november 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du klar over at mange dyr blir flådd levende. Og mange hjerner blir tråkket på, skvist til dyret ikje skrik lenger. Dyrene blir torturert. Og det syns du er greit? Pels er pent på dyr som puster, som har en bankende hjerte. Ikke på en sviske av et menneske. Anonymkode: 1da9c...ec2 Apropos pels, man skriker opp om at det er så ille, men gjør man noe aktivt? Ikke en dritt. Vet du hvor mange dyr i verden som har blitt utryddet? Gjør du noe med det? Er du for ulv i Norge? Er du slik som meg, for at man skal redusere befolkningsveksten slik at ville dyr også har mer fritt areal å være på? Nei? Da er du ikke for dyr i så fall. Anonymkode: 392d7...1d7 Endret 19. november 2017 av lillesky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #53 Del Skrevet 19. november 2017 Jeg liker ikke fleece, jeg bruker ikke pels, jeg har som regel ikke råd til dun og det ender stort sett med polyester, microfiber, bomull og ull. Og jeg overlever helt fint øst for Lillehammer. Som regel har jeg tykk lue av ull på hodet og hetta brukes sjelden så om den hadde hatt pels så hadde det ikke utgjort noen som helst annen forskjell enn utseendet på jakken. Anonymkode: e861e...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #54 Del Skrevet 19. november 2017 Apropos dyr - stumpneshorn blir drept for hornets del. Her sitter man i Norge og kritiserer pels - men bryr seg katten om: http://www.tv2.no/storm/9492227/ Hva med tigre, elefanter og andre dyr? Isbjørner? Vi klager på andre ting, men vi er med på å ødelegge kloden for de ville dyrene som det begynner å bli kritisk for. En næringskjede vil ikke fungere hvis man fjerner halvparten av den, og det er det jo ikke en dritt som bryr seg om. Anonymkode: 392d7...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #55 Del Skrevet 19. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Apropos dyr - stumpneshorn blir drept for hornets del. Her sitter man i Norge og kritiserer pels - men bryr seg katten om: http://www.tv2.no/storm/9492227/ Hva med tigre, elefanter og andre dyr? Isbjørner? Vi klager på andre ting, men vi er med på å ødelegge kloden for de ville dyrene som det begynner å bli kritisk for. En næringskjede vil ikke fungere hvis man fjerner halvparten av den, og det er det jo ikke en dritt som bryr seg om. Anonymkode: 392d7...1d7 Jeg bruker pels og jeg gir penger hver eneste måned til WWFs jobb for bevaring av utryddningstruete dyrearter. Skal snart til med et smykkeprosjekt, der jeg selger smykker til inntekt for denne saken. Lurer på hvor mange pelsdyrmotstandere som gjør en innsats for å bevare dissr dyreartene Anonymkode: 863af...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 19. november 2017 #56 Del Skrevet 19. november 2017 Tråden er ryddet for personangrep. /lillesky (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #57 Del Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Apropos pels, man skriker opp om at det er så ille, men gjør man noe aktivt? Ikke en dritt. Vet du hvor mange dyr i verden som har blitt utryddet? Gjør du noe med det? Er du for ulv i Norge? Er du slik som meg, for at man skal redusere befolkningsveksten slik at ville dyr også har mer fritt areal å være på? Nei? Da er du ikke for dyr i så fall. Anonymkode: 392d7...1d7 Nå konkluderer du feil, og svarer på dine egne spørsmål. For meg. Du vet ingenting, om meg. Hva jeg gjør, og hva jeg står for. Slutt å gulp! Anonymkode: 1da9c...ec2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #58 Del Skrevet 19. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå konkluderer du feil, og svarer på dine egne spørsmål. For meg. Du vet ingenting, om meg. Hva jeg gjør, og hva jeg står for. Slutt å gulp! Anonymkode: 1da9c...ec2 Vedkommende stilte et skikkelig spørsmål og å svare på denne måten er ikke et skikkelig svar Anonymkode: 863af...6a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #59 Del Skrevet 19. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Apropos dyr - stumpneshorn blir drept for hornets del. Her sitter man i Norge og kritiserer pels - men bryr seg katten om: http://www.tv2.no/storm/9492227/ Hva med tigre, elefanter og andre dyr? Isbjørner? Vi klager på andre ting, men vi er med på å ødelegge kloden for de ville dyrene som det begynner å bli kritisk for. En næringskjede vil ikke fungere hvis man fjerner halvparten av den, og det er det jo ikke en dritt som bryr seg om. Anonymkode: 392d7...1d7 Hva vet du om jeg bryr meg katta? Så klart bryr jeg meg. Men jeg velger allikevel å være aktiv motstander mot pels også. Vet du også at Trump har opphevet forbud mot import av elfenben? Det betyr tjuslakt av elefanter det. Så klart bryr jeg meg om dette også. Jeg er skrudd sammen slik at jeg kan ha mer enn en tanke i hue samtidig. Jeg støtter WWF aktivit. Anonymkode: d9777...1a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #60 Del Skrevet 19. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Og dette har du sett selv? Så du VET 100% sikkert at det stemmer, at det er nøyaktig sånn, hos alle? Neppe! Jeg har vokst opp i pelsindustien. Jeg har fulgt disse dyrene fra fødsel til auksjon. Jeg er enig i at næringen er unødvendig, og at pels er jåleri. Men jeg er ikke enig i at ALLE dyrene lider, farmere er grusomme folk osv. Det er en næring, alle farmere ønsker seg en god pris på pelsauksjonene. Skal de få det, må dyrene ha det godt. Dyr som lider er dårlig butikk, for pelsen blir ikke salgbar. Alle farmere jeg kjenner bryr seg om dyrene sine. Ja, det skjer at noen dyr blir skadet osv. Bl.a. fikk aldri vi barn gå inn i husene i hvalpetiden, for da kunne vi skremme tispene. Og da kunne de bite barna sine Sammenligner du feil, skader, uhell i % antall dyr, så er de fleste bønder mye verre enn pelsfarmere. Men det bryr folk seg lite om, for de fleste spiser kjøtt, men ingen trenger pelskåpe. Jeg har opplevd både frislipp av dyr og sabotasje av maten, utført av aktivister. Er det god dyrevelferd? Disse dyrene er avlet frem for å produsere pels, og klarer seg ikke ute i fri natur å forgifte maten, hvem gjør sånt??? Jeg er helt enig i at pelsindustien er unødvendig, men det er noens jobb. En jobb veldig mange gjør veldig godt. Jeg synes det er trist at aktivister produserer falske bevis for å knekke næringen. Noe de må gjøre, for virkeligheten er faktisk ikke så grusom. Og for de som ikke vet det: skrottene (kjøttet) til pelsdyrene ble også brukt. De ble brukt i såpeindustrien såper som ble solgt i butikken, og alle brukte. Vi fikk alltid en eske med såpestykker så om du ikke bruker pelsen, har du kanskje vasket deg med skrotten Anonymkode: 8c3d5...f42 Jeg er helt enig med deg at aktivister som slipper løs dyr og saboterer denne næringen bør ta seg en bolle. Det der er ikke bra. Jeg tror også norske dyr har det mye bedre enn de fleste andre pelsdyr. Hadde folk bevisst kjøpt norsk pels så hadde jeg ikke frika så voldsomt ut helle. Problemet er at mesteparten av pelsen på disse jakkene, ikke er fra Norge. Det er tusenvis av ubrukelige pelskrager rundt om i dette landet som stammer fra hund, katt, mårhund og coyote. Folk kjøper det de tror er fuskepels men så viser det seg å være en katt fra Kina. Kanskje den var noens kjæledyr? Kanskje den var en sliten gatekatt? Hvem vet. Men bransjen er motbydelig. Btw. Jeg har sett hundrevis av videofilmer der de kapper beina av hunder mens de er lysvåken og høyest levende. Jeg har sett filmer der de har flådd levende hunder. Filmer der de kaster levende katter oppi digre kjeler med kokende vann. Jeg orker ikke mer. Og samtidig vet jeg at mange av disse dyrene henger bakpå ryggen til en eller annen selvopptatt person her hjemme hvordan klarer de? Jeg skjønner det ikke. Det er så ekstremt motbydelig det som skjer der ute Anonymkode: d9777...1a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå