Gjest Coolaid Skrevet 19. november 2017 #21 Del Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg bruker slagbor, men det smuldra nå opp likevel. Må være noe jeg gjør feil. Skal en borre på en spesiell måte for å hindre at det smuldrer opp? Anonymkode: 27b87...82a Har du lange nok skruer? Jeg ville borret forsiktig gjennom gipsen først. Så et godt stykke inn i murveggen mens man gir gass. Borr rett inn med mye kraft og sjekk først at slaget er på maskinen. Dersom du bruker murbor/betongbor så skal det gå. Er veggen din gammel så vil du oppleve murpuss og støv. Du kan fikse hull som blir for store etterpå om veggen har fått synlige skader. Men hos deg virker det som om gipsen ødelegges litt - da må du bare være forsiktig og tåle det - du kan altså sparkle det senere om nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #22 Del Skrevet 19. november 2017 Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har gipsvegger! Så mye styr for å henge opp noe! Jeg skjønner virkelig ikke at gips brukes så mye i dag, for det er noe skikkelig dritt.Grunnen er vel at det er billig, og til en viss grad beskytter mot brann. Men det er jammen det eneste positive jeg ser med gips. Gips kan være greit enkelte steder, men ikke i hele huset. Anonymkode: 4d060...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #23 Del Skrevet 19. november 2017 Gips gir jo veldig slette og flotte vegger, og så er det dødt materiale, så det beveger seg ikke så mye ved temperatur- og fuktendringer. Er nok derfor det er mye brukt. Bruker man trebasert materiale så vil det ofte sprekke i skjøter og slikt. Men gips er noe dritt å henge ting i, ja. Jeg liker å bruke mollyplugger hvis det er hult inne i gipsveggen (men det er det ikke i TS' tilfelle). De gir godt feste ved at man borer et hull, og så åpner de seg bak gipsveggen akkurat som en paraply så man ikke får den ut igjen. Da mener jeg at man faktisk ikke får den ut, selv når man vil det, så det egner seg ikke til midlertidige oppheng. Anonymkode: ea09c...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå