Eneri Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Er uvant med å kjøpe varer fra utlandet som tollbehandles, så håper noen kan opplyse meg. Har bestilt vare fra Storbritannia, var klar over at den måtte tollklareres. Men det jeg syns er rart, er at jeg har fått faktura fra firma som kaller seg TNT Norge. The People Network. Det er ei faktura på tollavgift, moms, admgebyr og utleggsgebyr som sier de har forskuddsbetalt til Tollvesenet for min regning. Er dette vanlig? Vil bare ikke risikere å betale denne for så å få ei regning fra Tollvesenet etterpå....
sjokomelk Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Det er vanlig med sånne regninger dersom pakken skal sendes med et bestemt firma (tnt, ups). Dette blir ofte mye dyrere enn dersom du hadde fått pakken levert på posten og betalt fortollingen der.
Eneri Skrevet 18. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2017 Akkurat... Jeg skjønte ikke fra bestillingssiden at det var et alternativ, trodde den kom normalt med pakkelapp i post el pr sms så jeg kunne hente den i hemmelighet siden det er julegave til min kjære. Nå kan jeg være mer obs senere.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 TNT er et reelt fraktfirma https://www.tnt.com/express/no_no/site/home.html Anonymkode: fe0d8...abe
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #5 Skrevet 18. november 2017 Når betaler du avgiftene? I noen tilfeller må du betale avgiftene til transportøren før du får utlevert varene. Andre ganger utleverer transportøren varene, og du får en regning i etterkant. Det varierer hvor lang tid transportøren bruker på fortollingen, og du må spørre transportfirmaet du bruker om dette. Som regel er varen ferdig fortollet når du mottar den. I enkelte tilfeller får du likevel varen før den er fortollet. Står det på pakken at du ikke skal åpne den før den er fortollet, eller er du av andre grunner usikker på om du kan ta varen i bruk, kan du ta kontakt med transportfirmaet du har brukt. https://www.toll.no/no/netthandel/ Anonymkode: 20520...5d4
Eneri Skrevet 18. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2017 Takk til dere som har svart meg 😊 Nå er jeg litt klokere til neste gang jeg skal bestille 'utenriksvarer' 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå