Gå til innhold

HJELP!!!!!!!!!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Jeg er ikke registrent, men er inne hele tiden og smugtitter. Jeg trenger litt hjelp fra dere her inne. Jeg har vært sammen med min kjære i 5år nå og jeg har veldig lyst til å gifte meg med han. Det er tross alt han jeg elsker. Men her om dagen snakket vi om det å gifte oss, men fikk i svar at vi kunne godt forlove oss, men han så ikke grunnen til at vi skulle gifte oss. Hva er det for slags svar var det??? :cry: Hva skal jeg gjøre?? Har vurdert tanken på å fri selv, men vet ikke om jeg tørr nå som jeg vet akkurat hva han føler. Jeg vl jo ikke mase han inn på noe han ikke vil selv. Hva skal jeg gjøre?? Noen som har noen gode råd??? Svar tas i mot med stor takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper noe mer å fri selv. Jeg tror jeg heller ville prøvd å fortelle han hvorfor det er viktig for deg å gjøre det. Det kan jo hende at han ikke skjønner at det er noe du veldig gjerne vil. Du kan jo også snu på det, og spørre han hvorfor han ikke vil gifte seg, hvis det er deg han vil være sammen med i fremtiden.

Vet i alle fall om flere som har hatt litt dårlig erfaring med å presse gutta, for da setter de seg i alle fall på bakbena.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svaret. Nei, jeg tror ikke jeg kommer til å fri likevel. Tror vi får sette oss ned og prate om det...

Skrevet

Tror det beste er å snakke men ham. Høre hvorfor han ikke vil gifte seg, om det er deg eller det faktum at han kanskje ikke vil gifte seg. Er jo faktisk noen som ikke vil :enig_animasjon:

Håper det ordner seg for dere... uansett hva.

Skrevet

Tror nok du bare må sette deg ned og prate med ham og finne ut hva han mener. Er jo litt merkelig at han sier at dere kan forlove dere, men ikke vil gifte seg. Forklar han hvor viktig det er for ham, men prøv å finn ut hva det er han vil og. Kankjse er det en spesiell grunn? Frykter for mye oppmerksomhet, for mye mas, etc.?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Jeg vet at det ikke er meg, or han sierjo hele iden at han vil leve resen av livet sitt med meg... Lurer også på om han rett og slett settermeg litt på pinebenken fordi han vet at jeg ønskerå gifte meg med han... Hmmmm :-?

Skrevet

Hvem vet? Kanksje han har planlagt å fir og vil at det skal komme som en overrsaskelse? Det kan være så mangt, men nøkkelen ligger som oftest i kommunikasjonen.

Skrevet

Ikke godt å si hva som er grunnen. Så som de andre sier får du nok prate med han om det ja. Men hvorfor vil han forlove seg hvis han ikke vil gifte seg? Man forlover seg jo for at man skal gifte seg..... HMM....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde litt av samme problemet selv jeg. Det å gifte seg og binde seg er en forandring, og for mange gutter en stor frykt. Prat med han og fortell hvor viktig det er for deg! Han av min gjør det fordi at jeg ønsker det så sterkt, hadde det vært op til han trengte vi ikke å gifte oss, vi skulle jo dele livet sammen uansett.

Skrevet

Jeg signerer de andres innlegg her...

Men du får følge opp med å la os få vite hva som skjer da, hvis du prater med han! :-)

LYKKE TIL!!!

Skrevet

Mulig han går i frier planer selv. Sånn var det i alle fall hos oss. Fikk hele tiden høre, at han ikke var klar for å gifte seg selv om vi var forlovet........

Men så en dag overrasket han meg totalt. Så hvem vet hva disse mannfolka tenker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Takk for mange fine svar! Får nok sette oss ned og snakke ja... Jeg lurer på om han føler et lite press fra mange kanter til å gifte seg... Det er mange som hele tiden spørr når vi skal gifte oss. Kanskje han bare ikke vil for å være sta... Han er veldig sånn. Dersom noen vil veldig at han skal gjøre noe og det er noe han ikke vil, så blir han gjerne enda mer sta enn tidligere. Men jeg får nok sette meg ned og snakke med han om hvorfor han ikke vil gifte seg. Det kan godt være at det er tanken på å binde seg så som skremmer vettet av han...

Skrevet

Hei alle sammen! Da har jeg snakket med min kjære. Fikk vel egentlig ikke noe svar som jeg ble overrasket over. Det er ikke det han ikke vil gifte seg, han vil bare ikke gifte seg enda. Men fikk beskjed om at den dagen han kom til å gifte seg, så ville det bli med MEG :-) :hjerter2: . Så da er det vel bare å nøye seg med det. Jeg elsker han jo og vil for all del ikke presse han inn i noe han ikke vil enda eller føler at han er klar for.

Takk for alle råd jeg fikk fra dere. Er kjempe takknemlig :bukke:.

Skrevet

Som dere kanskje har forstått har jeg meldt meg inn og fått nick, så gjesten det er meg :-)

Skrevet

Så bra at dere har fått snakket ut :)

Det er så dumt å sitte og lure og bekymre seg - for du hadde jo ikke noe å bekymre deg for alikevel!

Det kommer nok en dag hvor han vil føle seg klar så du får bare vise litt tålmodighet.

Skrevet

Snakke er lurt... Jeg brukte lang tid på å "lirke" før vi bestemte oss... Jeg spøkte med det, sa "når skal vi gifte oss da?" o.l. når det var naturlig, og selvsagt snakket vi om det, og fant ut at vi var enige om å gifte oss før vi får barn. Og at vi like gjerne kunne gifte oss siden vi var så sikre på at vi ville være sammen resten av livet. Så vi var veldig sikre på hva vi ville, og på hverandre før vi giftet oss..... Lykke til! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...