Gå til innhold

Hva unner du deg som du egentlig ikke hadde trengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller egentlig ikke burde tatt deg råd til? Vi har vel alle noen lastet eller noe vi unner oss uavhengig av inntekt😊

Anonymkode: 14529...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sigaretter.

Anonymkode: f2e6d...bac

Skrevet

Vil ikke kalle det last men av og til kjøper jeg nye klær selv om jeg egentlig har det jeg trenger. Det kan være en kjole jeg synes var veldig fin, en jakke, ett par sko. Har jo alt dette fra før og MÅ egentlig ikke ha noe nytt men unner meg slikt av og til. Har råd til det men det er egentlig ikke nødvendige kjøp..

Anonymkode: dd9cd...2a7

• Liker 5
Skrevet

Av og til sigaretter (sjeldent, men noen ganger har jeg lyst på, kanskje en gang i mnd/annenhver mnd) 

en liten sjokolade når jeg tar ukeshandelen 🙄 

Viiiin 💜 

Anonymkode: aa649...234

Skrevet

Det er stor forskjell på ting man "egentlig ikke trenger" og ting man "ikke burde ha tatt seg råd til". Veldig mye av det jeg kjøper er jo ting jeg ikke trenger... men kjøper veldig lite som jeg ikke burde ha tatt meg råd til. Jeg trenger ikke smågodt og sjokolade, men det er ting som jeg gjerne kan ta meg råd til. Jeg trenger ikke hudpleieprodukter, men det gjør ikke noe for økonomien at jeg faktisk kjøper dem. 

Anonymkode: 2cddd...8ac

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte meg tlf til 6000 kroner når jeg helt sikkert kunne greid meg med en billigere tlf, men er svært flink med økonomien og sløser lite så hadde jo råd til det. Er svært fornøyd med telefonen :)

Anonymkode: fa043...92b

Skrevet (endret)

Jeg MÅTTE ikke ha iphone da jeg kjøpte meg ny telefon i sommer. Men jeg VIL ha iphone, så da betalte jeg nesten 7000 for en iphone7, fordi det var det jeg ville ha. Faren min mente jeg var småsprø som betalte så mye for en telefon, og mente jeg burde avbestille og kjøpe en android i stedet av et annet merke. Ikke tale om. Jeg hadde pengene kontant på sparekonto, så det var null problem å kjøpe telefonen, uten bindingstider eller noen avtaler.

I det daglige er Pepsi Max min "store last". Men det er en last jeg har tenkt å fortsette med. Jeg nekter å kutte ut absolutt alt av det som er godt her i livet og leve stusselig og uten goder, bare for å spare penger, "åh alt det er ikke sunt" etc. Jeg sluttet å røyke for noen år siden, så den mest usunne og dyre lasten har jeg kuttet for lenge siden.

Å ja, en ting til. I helgene må jeg ha sjokolade. Mye. Noen ganger sniker det seg inn litt sjokolade på hverdagene også, men vekta begynte å krype litt oppover, så det jobber jeg nå med å kutte ut.

Endret av Million
stavefeil korrigert
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har en hobby som har kostet meg rundt en 1000-lapp i måneden, men nekter å se på hobby som en unødvendig last. Bruker kanskje 400 kr mnd på alkohol, kunne sikkert ha kuttet ut det.

Anonymkode: 78c0f...611

Skrevet

Ja, sånn av og til, kjøper meg en ny bukse eller kjole eller noe, trenger det ikke, men det er så sjelden jeg kjøper noe nytt, så da unner jeg meg det. 

Anonymkode: bca3b...f82

Skrevet

Jeg kjøpet av og til mat i kantina selv om jeg kunne ha tatt med matpakke. Det, og cola zero, er mine laster. Ellers er jeg gjerrig som få, og bruker lite penger på klær, velvære og kafé/uteliv. Mange år som aleneforsørger og student setter sine spor, men det er jo egentlig helt greit. 

Anonymkode: 91572...6c7

Skrevet

Ingenting. Har ikke penger til det.

Anonymkode: 000c0...494

Skrevet

Duftlys, pepsi max, lunsj på skolen (koster flesk), pynteting

Skrevet

Snus. Prøver å slutte.

Anonymkode: 56e5a...293

Skrevet

jeg går til en frisør som er dyr, men så blir fargen og klippen alltid perfekt. 

Anonymkode: 37f8d...571

Skrevet

Pepsi max.

Kafe

Rariteter i bruktbutikker.

Kurs

Anonymkode: fad84...566

Skrevet

I det siste har jeg unt meg litt for mye, ettersom jeg akkurat har fått meg ny jobb hvor jeg tjener særdeles mye bedre enn tidligere. Har kjøpt både en dyr genser, øreringer, veske og interiørting. Trenger ikke noe av det. Men jeg unner meg litt ekstra nå som jeg endelig føler jeg kan ta meg råd. 

I det daglige unner jeg meg både sjokolade, alkohol, restaurantbesøk og iskaffe, uten at jeg trenger noe av det for å overleve. Men som en annen her skrev - jeg gidder ikke å slutte å leve og unne meg ting bare for å skulle spare penger.

Anonymkode: 8ca39...b33

Skrevet

Det er mange ting jeg ikke hadde trengt å bruke penger på.

Lunsj i kantina på jobb rangerer nok høyest. Kaffe på kaffebar et par ganger i måneden. Et nytt klesplagg her og der bare fordi jeg hadde lyst på det. Stearinlys hjemme høst og vinter. En blomsterbukett nå og da. Drikker altfor mye brus. Kjøper take away hvis det har vært en ekstra lang uke på jobb. Samlet sett går det nok mye penger på slike ting i løpet av et år.

Anonymkode: 10c44...a2a

Skrevet

Bilen min er noe jeg absolutt ikke trenger, og den var dyr nok. Jeg får en lettere hverdag riktignok, sparer 1 time hver vei til jobb ifht kollektivtransport. Også er det kjekkere å dra på storhandel når en har bil.  Men luxus er det, siden jeg ikke MÅ ha den for å overleve.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller egentlig ikke burde tatt deg råd til? Vi har vel alle noen lastet eller noe vi unner oss uavhengig av inntekt😊

Anonymkode: 14529...a39

Hva trenger vi egentlig? Det meste vi kjøper og omgir oss med er unødvendig. 

Anonymkode: c3239...40a

Skrevet

Polvarer, fryktelig dyrt, men det blir jo ikke helg uten :P 

Anonymkode: b1ac4...d07

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...