Gå til innhold

Hvordan man ikke takler bedritne folk på nettet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger er det enkelte som kan drive en til vanvidd. Jeg har vel hatt mine utblåsninger fra tid til annen. Noen kan virkelig forsøke å drive en til vanvidd. Det er jeg sikker på at mange kjenner igjen. Disse som vet hvilke 'knapper' man skal trykke på for få deg fyk forbanna. Og noen mennesker trykker og trykker helt til det sprekker. For alt du vet kan et mindretall av disse menneskene være psykopater. De liker å leke med folks psyke. Det er lett å svare, men hvis man merker at de absolutt ikke gir seg så er tipset at det beste egentlig er å overse dem. Det er én fremgangsmåte. Fordi det er et gammelt ordtak som heter 'ikke mat trollet'. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er meg du sikter til, fordi jeg rev argumentene dine i filler i tråden din om pedofili, så skal jeg gladelig innrømme at det gir meg enorm tilfredsstillelse å se at en selverklært besserwisser som degselv tilter fullstendig bak tastaturet når argumentene dine slaktes ihjæl og du går fullstendig opp i liminga. Men Hey; det ekke min feil at jeg er sånn, jeg er bare en uskyldig stakkar, med litt annerledes preferanse. Det er viktig å ikke fordømme meg, prøv heller å forstå. 

Du får unnskylder meg mens jeg onanerer over skjermen. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, veggteppe skrev:

Om det er meg du sikter til, fordi jeg rev argumentene dine i filler i tråden din om pedofili, så skal jeg gladelig innrømme at det gir meg enorm tilfredsstillelse å se at en selverklært besserwisser som degselv tilter fullstendig bak tastaturet når argumentene dine slaktes ihjæl og du går fullstendig opp i liminga. Men Hey; det ekke min feil at jeg er sånn, jeg er bare en uskyldig stakkar, med litt annerledes preferanse. Det er viktig å ikke fordømme meg, prøv heller å forstå. 

Du får unnskylder meg mens jeg onanerer over skjermen. 

Ja. Og det er akkurat trakassering og uthenging av det slaget man finner i innhold som dette det er best å ignorere 😉

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Mari Y skrev:

Ja. Og det er akkurat trakassering og uthenging av det slaget man finner i innhold som dette det er best å ignorere 😉

Men det er jo så vanskelig, er det ikke? Å holde tilbake? Det bare kløøøøør i fingrene, å få komme med et liiite støt tilbake.. si meg «Mari Y»; «er du bare her for å krangle» ? 

Skrevet

Hva med folk som går til personangrep å plasserer alle som er uenig med en i en negativ bås? F.eks ved å kalle folk som er kritisk til innvandringspolitikken som tapere og ekstremister som har gått på livet harde skole? Mennesker som sitter å tror de er så bedre enn alle andre der de sitter og hetser folk som har levd et vanskelig liv. 

Er disse også psykopater Mari Y? Sikter til de menneskene som bruker mobbing og personangrep som fremste retoriske verktøy i en debatt.

• Liker 3
Skrevet

Fascinerende å se hvordan noen bruker konsekvent hersketeknikker å sliter ut andre i det uendelige, og da når man møter motstand så knekker de sammen. Fakkeltog for illegale ytringer får motstand. For et sjokk. 

Når det gjelder folk som får meg forbanna på nett så er det de stormannsgale som ikke evner å se ting i flere perspektiv, og tror det er en misjon at deres ensidige budskap skal ut blant folket år etter år.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, WubWub skrev:

Hva med folk som går til personangrep å plasserer alle som er uenig med en i en negativ bås? F.eks ved å kalle folk som er kritisk til innvandringspolitikken som tapere og ekstremister som har gått på livet harde skole? Mennesker som sitter å tror de er så bedre enn alle andre der de sitter og hetser folk som har levd et vanskelig liv. 

Er disse også psykopater Mari Y? Sikter til de menneskene som bruker mobbing og personangrep som fremste retoriske verktøy i en debatt.

Ikke alle. Men det er veldig sant når det kommer til mange av dem. Sjekk f eks Facebook- statusen til flere av dem 

Skrevet
4 timer siden, Kinderegget skrev:

Fascinerende å se hvordan noen bruker konsekvent hersketeknikker å sliter ut andre i det uendelige, og da når man møter motstand så knekker de sammen. Fakkeltog for illegale ytringer får motstand. For et sjokk. 

Når det gjelder folk som får meg forbanna på nett så er det de stormannsgale som ikke evner å se ting i flere perspektiv, og tror det er en misjon at deres ensidige budskap skal ut blant folket år etter år.

Dette skjønte jeg ikke. Når jeg setter i gang en diskusjon så vil jeg gjerne ha det på en saklig måte, men jeg skjønner at enkelte debatter er det noen som ikke klarer dette. Det gjelder da debatter som er sensitive og kontroversielle. 

Og å sette ting i perspektiv er jo nettopp det jeg forsøker. Det er ikke dermed sagt at alle takler dette på en like bra måte. Men det er ta og gi. Er du selv flink til å være usaklig i en debatt kan du ikke vente at folk skal være saklig. Takler man ikke en vanskelig diskusjon fordi temaet er for sårt så er det heller ingen tvang å trekke seg. 

Skrevet
3 minutter siden, Mari Y skrev:

Ikke alle. Men det er veldig sant når det kommer til mange av dem. Sjekk f eks Facebook- statusen til flere av dem 

er du seriøs?

Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

er du seriøs?

Ja. 

Skrevet
5 timer siden, WubWub skrev:

Man må forøvrig skille mellom trakassering og mobbing. Mobbing er vedvarende fenomen over lengre tid. 

Skrevet
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Ja. 

ok men da må jeg spørre;

hva får du ut av å mobbe?

Skrevet

Jeg tror at de som skriver masse dritt her på KG lider av følgende:

Menn = liten tiss

Damer = vide nedentil.

Derfor blir de bitre og må trykke ned andre. 

Anonymkode: b955e...1d1

Skrevet
8 minutter siden, WubWub skrev:

ok men da må jeg spørre;

hva får du ut av å mobbe?

Hva får deg til å tro at jeg gjør det? 

Skrevet
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Hva får deg til å tro at jeg gjør det? 

Du hetset jo ganske mange inatt

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at de som skriver masse dritt her på KG lider av følgende:

Menn = liten tiss

Damer = vide nedentil.

Derfor blir de bitre og må trykke ned andre. 

Anonymkode: b955e...1d1

Samt at man blir lettere provosert i diskusjoner, har vanskelig for å forholde seg til fakta, osv. Et spesielt tilfelle er at til og med mange debattanter blir uthengt og mobbet. En var Didrik Søderlind. I et annet tilfelle har du hatt Gunnar Tjomlid pga fokus på og kritikk av 'alternativ medisin', samt at han ble hengt ut som pedo- aktivist( han har forøvrig hatt noen innlegg om pedofili som en egen diagnose og dette ser ut til å bli brukt mot ham fra diverse kilder av ymse slag). Samtidig har Sophie Elise også fått gjennomgå ganske voldsomt. Man er redd for at ytringsrommet blir mindre romslig i offentlige kommentarfelt, fordi de mest usaklige ofte får dominere, i tillegg til at mange debatter er veldig følelsesladet. 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Mari Y skrev:

Man må forøvrig skille mellom trakassering og mobbing. Mobbing er vedvarende fenomen over lengre tid. 

Trakassering er da heller ikke bare et engangstilfelle. Det går også over tid.

Anonymkode: e2a94...1b4

Skrevet
12 minutter siden, WubWub skrev:

Du hetset jo ganske mange inatt

Jeg hadde en ganske heftig diskusjon der flere ikke var interessert i det jeg skrev overhodet, og i tillegg var det én person som gikk ganske langt i å trykke på knapper, tillegge meg meninger som jeg slettes ikke har. I tillegg til at det ikke hjalp å forklare, for det gadd han ikke høre på. Enten det, eller han hadde ikke noe bedre å gjøre. Det vet ikke jeg, da jeg ikke kjenner vedkommende. Men alle kan sprekke om man trykker på de feil knappene over lenge tid, og da si ting man ikke mener. Det var én person det gikk over streken med, men da hadde han også tøyet den streken i det uendelige 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trakassering er da heller ikke bare et engangstilfelle. Det går også over tid.

Anonymkode: e2a94...1b4

Kilder? Jeg er ganske overbevist om at det kan være det, òg 

Skrevet
50 minutter siden, Mari Y skrev:

De fleste kommentarfeltdeltagere, for å generalisere veldig, har gått på LHS uavhengig av politisk ståsted.

Anonymkode: 72c0f...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...