AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Hva gjør man når det ligger et hotell i et boligområde og det spilles høy støyende musikk derfra? Det pleier å være rolig derfra før kl 24 men enkelte ganger har det vært veldig mye støy helt til morgenkvisten i helgene. Hotellet har bar, men allikevel skal det vel være ro etter kl 24 når det ikke er nattklubb og slikt? Anonymkode: f5c49...9c4
Meadow Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Jeg hadde ringt politiet. Ofte det mest effektive.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 Kanskje prøve å kontakte selve hotellet først, og si ifra om at hvis de ikke klarer å forbedre det, så må du ev kontakte politiet. Anonymkode: 0680d...f9f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 Hvordan er det med støy etter kl 23 i helgene i byen? Jeg lever i en evig festbule oppi uteplassene her. Skal det ikke være stilt kl 23-7 uansett? Mens vi i som bor i byen pga helsen og må ha heis og nærhet til alt, må bare belage oss på støy etter kl 23 uansett? Finnes det regler på dette? Anonymkode: 962ba...f3b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #5 Skrevet 18. november 2017 Næringsmiddeltilsynet i kommunen gir skjenkebevilling, og dit kan du henvende deg for å sjekke om hotelle har bevilling, når serveringen skal opphøre, åpningstid for alkoholservering, grensen for mange gjester restauranten kan ha. Du kan også fortelle hva du opplever og spørre om de har foretatt tilsyn der, evt om de kan hjelpe deg med å kontakte hotellet og be dem om å skjerpe rutinene. Send gjerne en skriftlig klage der du oppgir datoer for brudd på tillatelse og hva som er brutt. Du kan også henvende deg til kommunens helseetat (jeg er usikker på om det heter helseetat) og forklare problemet samt beskrive hvordan det påvirker livskvalitet og søvn (f.eks) for deg som nabo. Hvis det er bråk utenfor hotellet om kvelden og natten er det en støysak som ikke bare har med restaurant og sjenkebevilling å gjøre. Det er jo like plagsomt selv om det ikke er restaurantgjester som lager plagsom støy. Du kan spørre kommunen om de kan foreta en lydmåling og hjelpe deg på andre måter. I Oslo kan du melde inn støyklage på nettet. Dersom dere er flere naboer som sliter, kan dere klage i fellesskaP. Du kan ringe politiet. Kanskje du kan kontakte dem og sjekke hvilke regler det er for den type støy du opplever, så du vet når du kan melde fra og ikke. Anonymkode: c4e94...7ce
Belima Skrevet 18. november 2017 #6 Skrevet 18. november 2017 (endret) I min kommune så er åpningstidene for utestedene til kl 0200. Etter det så blir det stille i min by. Gå inn på din kommunes forskrift om skjenkebevilling, så finner du når kommunen din har bestemt at det skal være stille i byen der du bor. Endret 18. november 2017 av Belima Rettet skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #7 Skrevet 18. november 2017 Alle vil bo sentralt, men ingen vil ha støyen som følger med.... Anonymkode: f8679...783 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå