Gå til innhold

10 års gave

Diana

Anbefalte innlegg

I desember blir min eldste sønn 10 år. Jeg skal i den forbindelse kjøpe helgetur til London til oss. Tanken var å besøke Harry Potter studio siden han liker Harry Potter godt. Men jeg fikk ikke vite om jeg fikk fri fra jobb den helgen vi skal reise før i dag, og sist jeg sjekket ledig billetter var det kun et klokkeslett på lørdagen som var ledig. Har ikke fått sjekket i dag, så vet ikke om de enda er ledig. Men hvis det ikke er ledig, har dere noen tips til opplevelser i London som er gøy for en 10 åring? 😊 sånn utenom de som står i turistguiden 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamleys lekebutikk (mareritt for foreldre, gøy for barn).

Kjøre dobbeldekker-buss 

Madame Tussauds KAN være gøy, men vil være mange der han ikke vet hvem er...

Anonymkode: 7ebaf...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter studios er magisk. Har du ingen mulighet til å dra en annen helg? Det er mye å gjøre i London, men om han elsker Harry Potter er det jo dumt å ikke benytte sjansen til å besøke studioet. 

Anonymkode: 79f8c...321

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Diana skrev:

I desember blir min eldste sønn 10 år. Jeg skal i den forbindelse kjøpe helgetur til London til oss. Tanken var å besøke Harry Potter studio siden han liker Harry Potter godt. Men jeg fikk ikke vite om jeg fikk fri fra jobb den helgen vi skal reise før i dag, og sist jeg sjekket ledig billetter var det kun et klokkeslett på lørdagen som var ledig. Har ikke fått sjekket i dag, så vet ikke om de enda er ledig. Men hvis det ikke er ledig, har dere noen tips til opplevelser i London som er gøy for en 10 åring? 😊 sånn utenom de som står i turistguiden 😏

I stedenfor London Eye så annbefaler jeg tur opp i The Shard, da kommer dere 250 meter over bakken (Dobbelt så høyt som London Eye). Dette er Vest Europas høyeste skyskraper kun 2 skyskrapere i Moskva er høyere i hele Europa.

Ta båt nedover Themsen til Greenwich, veldig koslig sted. Du for følelsen av landsby selv om den ligger mitt i London. Her kan dere og besøke det berømte observatoriet med 0 merdianen som alle verdens tidssoner regnes ut ifra. Og ta Dockland light railways (Heretter omtaler jeg dette kun som DLR) tilbake til London sentrum. Etter å ha gått under Themsen så går den som en høybane høyt over bakken mellom og gjennom skyskraperne i Canary warf området i Docklands. Definitivt en opplevelse. Her er det og mulig og få plass helt forran da banen er førerløs.

Ta gondolbanen som krysser Themsen mellom O2 Arena og Doclands. Ta t-banens jubilee-line til North Greenwich. Tilbake tar dere DLR, dog en annen linje enn den som går gjennom Canary warf området.

Er han fotballinntresert er det mulig med omvisning både på Wembley stadion og Emirates stadion. Mulig og Chelsea har omvisning på Stamford Brigde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Harry Potter studios er magisk. Har du ingen mulighet til å dra en annen helg? Det er mye å gjøre i London, men om han elsker Harry Potter er det jo dumt å ikke benytte sjansen til å besøke studioet. 

Anonymkode: 79f8c...321

Jo jeg vurderer å reise en annen helg i stede. Hovedgaven var jo tenkt å være har Harry Potter studio sånn egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hamleys

Og alle bør se en musikal når de er der! Lion King er fantastisk!

Anonymkode: d821a...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Ville heller fått avklart en helg du har mulighet. Tviler på at han bryr seg om gaven er litt forsinket om det gjelder en så flott gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...