AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 Åh herreguud det klikker for meg. Jeg hører bråket til naboene som fester i ukedagen og romsterer hele leiligheten, skriker og synger dagen lang. De har ingen jobb og er bare hjemme, men det er helt jævlig for meg når jeg må stå opp klokken 6.00. Jeg har klaget til utleier mange ganger og har funne en ny leilighet siden jeg gidder ikke dette mer. Men spørsmålet er siden kontrakten min er til august, kan jeg bare slutte betale husleie også tar de depositumet? Eventuelt at jeg betaler for 3 måneder da de har tapsbegrensningplikt, altså at de skal ha klart å finne ny leiletaker innen 3 måneder? Det er ca. 3 måneder jeg har lest regnes som rimlig tid. Eller går det til inkasso og jeg må betale for over et halvt år pluss renter ? Anonymkode: b562f...bd4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #2 Skrevet 17. november 2017 Er det ikke oppsigelsestid i kontrakten? Anonymkode: 7f960...e03
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 Kontakt leieboerforeningen og få hjelp derfra. Anonymkode: 9dcdc...36b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Flytter du og slutter å betale husleie havner du hos Forliksrådet og blir høyst sannsynlig dømt til å betale skyldig husleie. Fryktelig dumt. Du får heller forhandle eller skaffe deg advokat enn å slutte å betale. Tvangstrekk i lønnog stempel som dårlig betaler er vel ikke nødvendig for deg å få på deg? Anonymkode: 20502...772 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 Er jo ikke huseier si skyld at naboer bråker. Det som skjer er at du får inkassogjeld hvis du ikke betaler husleie. Det å ha inkassogjeld kan straffe seg også vanskelig få jobb. Umoralsk ikke gjøre opp for seg er uønskede personer i arbeidslivet. Anonymkode: 02cca...a55 1
Bruttonasjonalp Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Politiet er instansen du kontakter når naboene bråker og forstyrrer allmen ro. Ikke utleier. Som de over sier: du kan ikke holde tilbake husleie på det grunnlaget. 6
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Jeg ville: * skrevet en formell klage til huseier som du overleverer ansikt til ansikt. Med formell mener jeg skriftlig, dokumentert med tidspunkter det bråkes og med henvisning til at det skal være alminnelig ro i huset. I klagen kan du også gjøre oppmerksom på at du heretter vil kontakte politiet hver gang det bråkes mellom kl 23 og 7. * ringt politiet neste gang det var festbråk * betalt husleien slik kontrakten sier til jeg skulle flyttet da det er det du har forpliktet deg til ved inngåelse av kontrakt
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.11.2017 den 0.50): Åh herreguud det klikker for meg. Jeg hører bråket til naboene som fester i ukedagen og romsterer hele leiligheten, skriker og synger dagen lang. De har ingen jobb og er bare hjemme, men det er helt jævlig for meg når jeg må stå opp klokken 6.00. Jeg har klaget til utleier mange ganger og har funne en ny leilighet siden jeg gidder ikke dette mer. Men spørsmålet er siden kontrakten min er til august, kan jeg bare slutte betale husleie også tar de depositumet? Eventuelt at jeg betaler for 3 måneder da de har tapsbegrensningplikt, altså at de skal ha klart å finne ny leiletaker innen 3 måneder? Det er ca. 3 måneder jeg har lest regnes som rimlig tid. Eller går det til inkasso og jeg må betale for over et halvt år pluss renter ? Anonymkode: b562f...bd4 Du kan si opp kontrakten på dagen, siden utleier ikke følger sine plikter om å opprettholde ro og orden i bygget. Anonymkode: 5ee00...f50 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan si opp kontrakten på dagen, siden utleier ikke følger sine plikter om å opprettholde ro og orden i bygget. Anonymkode: 5ee00...f50 Tror det ikke er noe problem lenger, da det er 3 år siden Ts bodde der 🙂 Anonymkode: 4aca6...b66 2
_popcorn_ Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Ryddet for avsporing og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 Står det i kontrakten at det skal være ro i et tidsrom, så skal det være ro i det tidsrommet. Ellers bryter utleier kontrakten og da har du også mulighet for å bryte kontrakt (ved å ikke betale). Min fetter er advokat så dette har jeg greie Anonymkode: 444ec...af8
Chiubi Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 Hvis det ikke er utleier som bor i samme hus som bråker, er det ikke utleiers ansvar å hysje på naboene.
Lill3My Skrevet 12. april 2021 #13 Skrevet 12. april 2021 Folkens...dette er en tråd fra 2017. Tviler på at TS fremdeles har samme bosituasjon og behov for råd 😛😆 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå