AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 Jeg har en skikkelig uvane med at jeg fyrer meg opp hvis en person er usaklig/kverulerende eller kjefter på meg. Jeg snakker ofte før jeg tenker og angrer med en gang etterpå. Nå har jeg fått en jobb med mye kundekontakt og generelle kundehenvendelser (ikke kundeservice). På mail går det helt fint å besvare usaklige henvendelser profesjonelt og saklig. Men dersom de ringer på telefon og begynner å skrike/gå på personangrep etc. så kjenner jeg at jeg begynner å skjelve, og det er akkurat som om noe "skrur" seg på i hodet. Jeg er aldri uproff og ufin, men jeg merker at jeg kan være veldig kvass og sette de på plass (kanskje mer enn nødvendig) og fyre meg veldig opp. Jeg ønsker å være rolig og kontrollert og aldri la meg bli vippet av pinnen i slike settinger. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan øve meg på dette? Anonymkode: 81c19...1d5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #2 Skrevet 17. november 2017 Hehe kjenner meg veldig igjen. Men da har man lov å legge på, man må ikke finne seg i hva som helst. Da jeg jobbet på kundeservice kunne jeg gi beskjed til hissige kunder om at det ikke er greit å skrike eller lignende. Hvis de bare fortsetter så kan jeg finne på å si at dette går ikke, kan ikke hjelpe deg når du ikke vil lytte, og så legger jeg bare på. Kan også hjelpe å si at de må vente litt, sette samtalen på hold, og ta en pause. Eller bare bli helt stille i luren, ikke si noe som helst tilbake når de skriker, da skjønner noen at de ikke går å få hjelp hvis de er uhøflige/skriker. Anonymkode: 49a9e...34b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå