AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 Burde bli tatt like alvorlig uavhengig hva slags kjønn det er. Anonymkode: 389d8...484 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 Jobber som elektriker og har alltid trodd at slik seksuell trakassering har vært litt oppblåst(for jeg har aldri sett det selv). Men fikk en liten øyenåpner for noen uker siden da min lærling (jente 17/snart 18) var med. På arbeidsstedet var det en snekker bas(ca 40), han hadde hadde vært litt flørten tidligere(men bare avfeid med tull), denne gangen insisterte han på å få en klem, selve måten han sa det på og måten han "tok" denne klemmen ble fryktelig kleint, når hennes kroppspråk og øyne skrek "hjelp" kunne jeg ikke dy meg. Du skal vel ha en klem fra meg å sa jeg før jeg fortalte hvor forbanna uprofesjonell og klein denne oppførselen var, ble egentlig ganske forbanna og jeg tok med meg lærlingen og klagde videre i systemet. Neste gang var denne basen flyttet andre steder. Kom til å tenke på at hvor merkelig det er at bare fordi elektrikeren er jente/kvinne så skal det liksom være lov å ta seg til rette med en klem.. Så ja, håper folk kan bli litt flinkere til å si ifra og behandle alle kjønn med respekt, det er lov å flørte, men man går ikke inn i andre personers intimsoner sånn uten videre. Anonymkode: dc763...7ac 11
Nicathv Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: en snekker bas(ca 40) [..] Neste gang var denne basen flyttet andre steder. Anonymkode: dc763...7ac Det ordet har jeg aldri hørt før, regner med "bas" betyr "fyr/kar"? Hvilken dialekt er det?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #5 Skrevet 18. november 2017 7 timer siden, Nicathv skrev: Det ordet har jeg aldri hørt før, regner med "bas" betyr "fyr/kar"? Hvilken dialekt er det? Bas = en person med overordnet ansvar for sin yrkesgruppe på større jobber, normal yrkesprat overalt. Finnes snekkerbas, elektrikerbas osv .. Anonymkode: dc763...7ac 2
Gjest Ingenting2 Skrevet 18. november 2017 #6 Skrevet 18. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber som elektriker og har alltid trodd at slik seksuell trakassering har vært litt oppblåst(for jeg har aldri sett det selv). Men fikk en liten øyenåpner for noen uker siden da min lærling (jente 17/snart 18) var med. På arbeidsstedet var det en snekker bas(ca 40), han hadde hadde vært litt flørten tidligere(men bare avfeid med tull), denne gangen insisterte han på å få en klem, selve måten han sa det på og måten han "tok" denne klemmen ble fryktelig kleint, når hennes kroppspråk og øyne skrek "hjelp" kunne jeg ikke dy meg. Du skal vel ha en klem fra meg å sa jeg før jeg fortalte hvor forbanna uprofesjonell og klein denne oppførselen var, ble egentlig ganske forbanna og jeg tok med meg lærlingen og klagde videre i systemet. Neste gang var denne basen flyttet andre steder. Kom til å tenke på at hvor merkelig det er at bare fordi elektrikeren er jente/kvinne så skal det liksom være lov å ta seg til rette med en klem.. Så ja, håper folk kan bli litt flinkere til å si ifra og behandle alle kjønn med respekt, det er lov å flørte, men man går ikke inn i andre personers intimsoner sånn uten videre. Anonymkode: dc763...7ac Tommel opp! Slikt har mange kvinner før henne opplevd, jeg er ganske sikker på at hun er deg evig takknemlig. Det har vært en og annen mann som har "reddet" meg på samme viset opp gjennom karrieren, og de har jeg så veldig respekt for. Det er dette som er ekte menn!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #7 Skrevet 18. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber som elektriker og har alltid trodd at slik seksuell trakassering har vært litt oppblåst(for jeg har aldri sett det selv). Men fikk en liten øyenåpner for noen uker siden da min lærling (jente 17/snart 18) var med. På arbeidsstedet var det en snekker bas(ca 40), han hadde hadde vært litt flørten tidligere(men bare avfeid med tull), denne gangen insisterte han på å få en klem, selve måten han sa det på og måten han "tok" denne klemmen ble fryktelig kleint, når hennes kroppspråk og øyne skrek "hjelp" kunne jeg ikke dy meg. Du skal vel ha en klem fra meg å sa jeg før jeg fortalte hvor forbanna uprofesjonell og klein denne oppførselen var, ble egentlig ganske forbanna og jeg tok med meg lærlingen og klagde videre i systemet. Neste gang var denne basen flyttet andre steder. Kom til å tenke på at hvor merkelig det er at bare fordi elektrikeren er jente/kvinne så skal det liksom være lov å ta seg til rette med en klem.. Så ja, håper folk kan bli litt flinkere til å si ifra og behandle alle kjønn med respekt, det er lov å flørte, men man går ikke inn i andre personers intimsoner sånn uten videre. Anonymkode: dc763...7ac Dette var flott håndtert. Overgriperen burde imidlertid blitt anmeldt og dømt til fengselsstraff for overgrepet. Slike menn må aldri slippe unna! Anonymkode: 679f9...dd6
Guy Fawkes Skrevet 18. november 2017 #8 Skrevet 18. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var flott håndtert. Overgriperen burde imidlertid blitt anmeldt og dømt til fengselsstraff for overgrepet. Slike menn må aldri slippe unna! Anonymkode: 679f9...dd6 Det snekkeren gjorde hvis man legger forklaringen her til grunn er selvsagt noe man ikke skal gjøre. Og det å si ifra at slik opptreden ikke er akseptabel er og riktig. Men man trekker det helt ut av proposisjoner når man snakker om at dette er overgrep og at mannen burde i fengsel. Du snakker som om vedkommende begikk voldtekt, og det gjorde han jo ikke. Han hadde upassende oppførsel og hvis det skulle vise seg at dette er et trekk ved mannen slik at han gjentar dette er det grunnlag for oppsigelse. Det er viktig å sette seksuell trakassering på dagsorden, men man må passe seg for at det ikke blir som hekseprosessene i Salem. Og det du forfekter viser at det er akkurat hva som er i ferd med å skje. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #9 Skrevet 18. november 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber som elektriker og har alltid trodd at slik seksuell trakassering har vært litt oppblåst(for jeg har aldri sett det selv). Men fikk en liten øyenåpner for noen uker siden da min lærling (jente 17/snart 18) var med. På arbeidsstedet var det en snekker bas(ca 40), han hadde hadde vært litt flørten tidligere(men bare avfeid med tull), denne gangen insisterte han på å få en klem, selve måten han sa det på og måten han "tok" denne klemmen ble fryktelig kleint, når hennes kroppspråk og øyne skrek "hjelp" kunne jeg ikke dy meg. Du skal vel ha en klem fra meg å sa jeg før jeg fortalte hvor forbanna uprofesjonell og klein denne oppførselen var, ble egentlig ganske forbanna og jeg tok med meg lærlingen og klagde videre i systemet. Neste gang var denne basen flyttet andre steder. Kom til å tenke på at hvor merkelig det er at bare fordi elektrikeren er jente/kvinne så skal det liksom være lov å ta seg til rette med en klem.. Så ja, håper folk kan bli litt flinkere til å si ifra og behandle alle kjønn med respekt, det er lov å flørte, men man går ikke inn i andre personers intimsoner sånn uten videre. Anonymkode: dc763...7ac Takk!!!!! Det er menn som deg som bidrar til en løsning på problemet, og de mennene som bare velger å snu hodet en annen vei eller tenke at "for en kjip mann, han får alle damene og ikke jeg, ja damer liker bare drittsekker de fy søren" eller "hehe oi det skal jeg prøve på neste gang også, hun er jo så digg!" som er en del av problemet. Anonymkode: 4a5da...33d 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #10 Skrevet 18. november 2017 Seksuell trakassering er ikke kult. Men det er ikke til å ignorere at enkelte kvinner elsker offerrollen og har blitt "utsatt for seksuell trakassering" hele tiden.. Anonymkode: 52c30...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #11 Skrevet 18. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker said: Seksuell trakassering er ikke kult. Men det er ikke til å ignorere at enkelte kvinner elsker offerrollen og har blitt "utsatt for seksuell trakassering" hele tiden.. Anonymkode: 52c30...c0a Alle kvinner jeg kjenner har blitt utsatt for grenseoverskridende atferd og de fleste har det skjedd med flere ganger. Noen hendelser i den milde enden, å bli klådd på uten invitasjon, og andre i den grove, voldtekt. Ingen av dem elsker offerrollen, men eier at dette har skjedd med dem og det er ingen hemmelighet som skal ties i hjel selv om det ikke er et daglig samtaleemne. Vær så snill ikke minimer dette problemet med flåseri. Anonymkode: 4bff3...3c8 7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #12 Skrevet 18. november 2017 9 timer siden, Guy Fawkes skrev: Det snekkeren gjorde hvis man legger forklaringen her til grunn er selvsagt noe man ikke skal gjøre. Og det å si ifra at slik opptreden ikke er akseptabel er og riktig. Men man trekker det helt ut av proposisjoner når man snakker om at dette er overgrep og at mannen burde i fengsel. Du snakker som om vedkommende begikk voldtekt, og det gjorde han jo ikke. Han hadde upassende oppførsel og hvis det skulle vise seg at dette er et trekk ved mannen slik at han gjentar dette er det grunnlag for oppsigelse. Det er viktig å sette seksuell trakassering på dagsorden, men man må passe seg for at det ikke blir som hekseprosessene i Salem. Og det du forfekter viser at det er akkurat hva som er i ferd med å skje. Jeg er helt enig med deg, men AB'en du siterer har ropt etter fengselsstraff for småforseelser som dette i denne typen tråder i flere år nå. Han/hun er lett å kjenne igjen. Jeg klarer ikke tro annet enn at vedkommende forsøker å provosere og latterliggjøre en seriøs problemstilling, med formål å sette feminister i et dårlig lys. Anonymkode: 988b4...49f 2
Guy Fawkes Skrevet 18. november 2017 #13 Skrevet 18. november 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig med deg, men AB'en du siterer har ropt etter fengselsstraff for småforseelser som dette i denne typen tråder i flere år nå. Han/hun er lett å kjenne igjen. Jeg klarer ikke tro annet enn at vedkommende forsøker å provosere og latterliggjøre en seriøs problemstilling, med formål å sette feminister i et dårlig lys. Anonymkode: 988b4...49f Jeg har ikke fulgt denne AB, men din vurdering kan så absolutt være riktig. Hvis noen driver slik i flere år, snakker vi diagnose! På den andre siden representerer denne AB en holdning (ikke så ekstremt) som jeg nå ser i nyhetsbildet og i fora verden over. Slik at det virkelige overgrepet blir personer som blir hengt ut som potensielle monster også har de kanskje bare prøvd å være "morosamme" eller veldig dårlige til å sjekke. Endret 18. november 2017 av Guy Fawkes
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #14 Skrevet 18. november 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde bli tatt like alvorlig uavhengig hva slags kjønn det er. Anonymkode: 389d8...484 Ikke ifølge KG, kommentaren hennes ble slettet men når jeg fortalte om min opplevelse i et annet innlegg (se nedenfor) var det ei som selvfølgelig ble fornærmet, da det skjer så mye fælt med kvinner hver dag at det ikke kunne sammenlignes. "Jeg våget ikke å si noe før jeg ble mye eldre men barnevakten min som var naboen min brukte alltid å ta på meg gjennom oppveksten, og fra jeg var 10-13 brukte hun å holde meg nede tils jeg tilslutt sluttet å stritte mye imot da jeg kom fra en UBER religiøs familie samme som hennne. Jeg slett veldig med tanken på at jeg likte orgasmen når det eskalerte fra at hun brukte å runke meg fordi jeg kom i puberteten tidlig og hun sa hun ville se utløsningen min i en alder av 10 og hun 16. Og når det da endte med å gå videre hvor hun sugde meg og når hun tok jomfrudommen min da jeg var 11. Fikk hun meg til å tro at vi var sammen og at jeg skulle bli pappa så nå måtte jeg bare stille opp når hun ville det. Det var først når jeg hadde min første seksualitet time på skolen når jeg var 13 at jeg begynte å forstå ting som biologi siden ingen hadde fortalt meg om 9 måneders perioden. Det tok forsatt 2 uker til før lærerne og så foreldrene mine fikk vite hva som hadde foregått. Siden hun klarte å snakke rundt det, fikk meg til å tro at vi forsatt var sammen og at faren min ville bli sint siden jeg ikke kunne si at jeg gråt hver gang det skjedde da dette var sant. Iblant føltes det godt og jeg hadde jo ikke peiling på hva kjærlighet egentlig var jeg trodde liksom dette er hva mann og kone gjør, og vi har ikke giftet oss men det skal liksom være meningen siden vi hadde hatt sex. Når jeg hadde stilt et spørsmål som fikk lærern til å heve et øyenbryn ble jeg innkalt, og jeg innrømte tilslutt hva som hadde skjedd. Foreldrene mine forlot kirka og ble etter den tiden mer åpne om å la oss snakke om alt. " Anonymkode: a3ffb...cf8
Guy Fawkes Skrevet 18. november 2017 #15 Skrevet 18. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle kvinner jeg kjenner har blitt utsatt for grenseoverskridende atferd og de fleste har det skjedd med flere ganger. Noen hendelser i den milde enden, å bli klådd på uten invitasjon, og andre i den grove, voldtekt. Ingen av dem elsker offerrollen, men eier at dette har skjedd med dem og det er ingen hemmelighet som skal ties i hjel selv om det ikke er et daglig samtaleemne. Vær så snill ikke minimer dette problemet med flåseri. Anonymkode: 4bff3...3c8 Alle mennesker er forskjellig inklusive kvinner. Jeg ser på nyhetsbildet at kvinner kommer med 10-15 år gamle historier om at en mann tok henne på kneet. Generelt sett skal man jo ikke gjøre det uten videre, men er det noe å skrike om 10 år senere. Jeg husker et tv (humor) program for noen år tilbake der den ene spurte kvinner som han tilfeldig møtte om de skulle ha sex. Han fikk til og med ja, så noen liker rett på sak, andre ikke. Det forsvarer ikke seksuell trakassering, men det må være anledning til å stille spørsmål om hva er seksuell trakassering og hva er en eventuelt dårlig sjekke teknikk. Jeg mener den først og fremst går ved gjentagelse hvor man klart blir avvist, men allikevel fortsetter. Og selvsagt at man tar kvinner på steder som man åpenbart ikke skal gjøre med mindre hun viser tydelige tegn på at det er ønsket. Men og her skjer det misforståelser daglig, og misforståelse av signaler er ikke seksuell trakassering men misforståelse som man ber om unnskyldning for. Derfor er dette tema så fullt med gråsoner at man skal være forsiktig med å generalisere å drive jakt på menn.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #16 Skrevet 18. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Seksuell trakassering er ikke kult. Men det er ikke til å ignorere at enkelte kvinner elsker offerrollen og har blitt "utsatt for seksuell trakassering" hele tiden.. Anonymkode: 52c30...c0a Heh, tviler på du ville tenkt deg samme den dagen dattera di kom hjem å sa at lærern ba hun om å ta han på pikken eller at hun hadde blitt holdt fast og avkledd av 5 gutter på fest. Anonymkode: 4a5da...33d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå