AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #21 Skrevet 18. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da betalt mitt til fellesskapet selv i årevis. Blir feil å bare bli skjøvet over på sosialstønad når jeg er syk og ikke ferdig avklart. Får jo sprikende svar både her inne og på NAV. Ingen som vet dette helt sikkert hvordan det blir? Finner ingenting på nett heller om dette Anonymkode: f19f5...f55 Hva er feil med å få sosialstønad, når du ikke er avklart? Hva skulle det ellers vært? Ville du heller vært uten? Anonymkode: f126f...2a5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #22 Skrevet 18. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er feil med å få sosialstønad, når du ikke er avklart? Hva skulle det ellers vært? Ville du heller vært uten? Anonymkode: f126f...2a5 Pga man ikke klarer seg på det og må ta fra alle sparepengene jeg har spart opp gjennom alle de årene jeg var i jobb. Men jeg setter ingen lit til deg her som ser ut til å nyte at andrre blir syk og er i en fortvilet situasjon Anonymkode: f19f5...f55 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #23 Skrevet 18. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det ikke korrekt å få sosialstønad? Man får ikke uføre uten å være helt avklart at man er ute av stand til å jobbe. Anonymkode: bf37a...029 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Buffer er jo nettopp til krisetilfeller som dette. Det er faktis ikke urimelig at folk skal klare seg selv og bruke av sitt før man tar fra fellesskapet. Skjønner at synes det er leit, men urimelig er det ikke. Man må ikke bruke pengene til barna nei. Anonymkode: bf37a...029 Fordi man åpenbart ikke er frisk siden man allerede ikke er ute i arbeidslivet... Sosialstønad må søkes fra måned til måned, eller i alle fall for kort tid om gangen. Man må levere kontoutskrift hver måned. Det er gjerne aktivitetsplikt. Det er utrygt og ustabilt. Dette vil føre til at noen som potensielt kunne ha blitt frisk, eller friskere blir sykere av en slik livssituasjon. For man fikk avslag på både aap og ufør så da må man leve slik lenge. Ikke når man har spinket og spart i årene på aap, i håp om et bedre liv, tryggere liv og stabilt liv. Det er IKKE rettferdig når man ser på hvor forskrudd situasjonen er og hvorfor den har oppstått.... 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt omvendt. Det kommer til å bli mange på sosialstønad, da det blir verre å avklares mot ufør. Pga at folk da blir gående på sosialen, der det er lite å hente og stønaden må søkes om hver mnd, kommer mange til å ta til vettet og begynne i jobb igjen. Det er ikke til å stikke under en stol at mange har godt av dette. Regjeringen vet godt hva de gjør, de vet at dette minker uføresøknadene. De aller færreste gidder flere år på sosialen før de får karret til seg en ufør. Anonymkode: f126f...2a5 Jeg frykter faktisk dette, men som jeg beskrev blir dette totalt feil. Ikke holdbart i det hele tatt. Jeg velger å ignorere din uvitenhet og arroganse... 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er feil med å få sosialstønad, når du ikke er avklart? Hva skulle det ellers vært? Ville du heller vært uten? Anonymkode: f126f...2a5 Slik jeg skrev oppe er man på en måte avklart som delvis/helt arbeidsufør om man faktisk havner på sosialstønad enn at man er i arbeidslivet... Anonymkode: 0f041...318 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #24 Skrevet 18. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga man ikke klarer seg på det og må ta fra alle sparepengene jeg har spart opp gjennom alle de årene jeg var i jobb. Men jeg setter ingen lit til deg her som ser ut til å nyte at andrre blir syk og er i en fortvilet situasjon Anonymkode: f19f5...f55 Ja at man må ta av sparepengene er selvfølgelig bare rett og rimelig. Eller mente du at du bare kunne spare videre, mens fellesskapet forsørget deg...? Anonymkode: f126f...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #25 Skrevet 18. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga man ikke klarer seg på det og må ta fra alle sparepengene jeg har spart opp gjennom alle de årene jeg var i jobb. Men jeg setter ingen lit til deg her som ser ut til å nyte at andrre blir syk og er i en fortvilet situasjon Anonymkode: f19f5...f55 Jeg er 100% ufør selv, btw. Anonymkode: f126f...2a5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #26 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja at man må ta av sparepengene er selvfølgelig bare rett og rimelig. Eller mente du at du bare kunne spare videre, mens fellesskapet forsørget deg...? Anonymkode: f126f...2a5 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 100% ufør selv, btw. Anonymkode: f126f...2a5 Om du er ufør bør du skamme deg over holdningen din... Hva om det var nettopp DU som møtte motstand og havnet på sosialstønad, selv om du er 100% ufør? Nav bare ikke trodde på deg? At det går an... Anonymkode: 0f041...318 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #27 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi man åpenbart ikke er frisk siden man allerede ikke er ute i arbeidslivet... Sosialstønad må søkes fra måned til måned, eller i alle fall for kort tid om gangen. Man må levere kontoutskrift hver måned. Det er gjerne aktivitetsplikt. Det er utrygt og ustabilt. Dette vil føre til at noen som potensielt kunne ha blitt frisk, eller friskere blir sykere av en slik livssituasjon. For man fikk avslag på både aap og ufør så da må man leve slik lenge. Ikke når man har spinket og spart i årene på aap, i håp om et bedre liv, tryggere liv og stabilt liv. Det er IKKE rettferdig når man ser på hvor forskrudd situasjonen er og hvorfor den har oppstått.... Jeg frykter faktisk dette, men som jeg beskrev blir dette totalt feil. Ikke holdbart i det hele tatt. Jeg velger å ignorere din uvitenhet og arroganse... Slik jeg skrev oppe er man på en måte avklart som delvis/helt arbeidsufør om man faktisk havner på sosialstønad enn at man er i arbeidslivet... Anonymkode: 0f041...318 Du frykter dette selv, men kaller det jeg sier for uvitenhet og arroganse? Den skjønte jeg lite av...? Det er selvfølgelig ikke "rettferdig" at man blir syk heller. Men fellesskapet kan ikke belastes ytterligere for at det skal bli mer rettferdiggjort. Her i Norge har man det bra uansett som syk. Det er bare å se til andre land og trekke et lettelsens sukk. Anonymkode: f126f...2a5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #28 Skrevet 18. november 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt omvendt. Det kommer til å bli mange på sosialstønad, da det blir verre å avklares mot ufør. Pga at folk da blir gående på sosialen, der det er lite å hente og stønaden må søkes om hver mnd, kommer mange til å ta til vettet og begynne i jobb igjen. Det er ikke til å stikke under en stol at mange har godt av dette. Regjeringen vet godt hva de gjør, de vet at dette minker uføresøknadene. De aller færreste gidder flere år på sosialen før de får karret til seg en ufør. Anonymkode: f126f...2a5 Uvitenhet og arroganse 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du frykter dette selv, men kaller det jeg sier for uvitenhet og arroganse? Den skjønte jeg lite av...? Det er selvfølgelig ikke "rettferdig" at man blir syk heller. Men fellesskapet kan ikke belastes ytterligere for at det skal bli mer rettferdiggjort. Her i Norge har man det bra uansett som syk. Det er bare å se til andre land og trekke et lettelsens sukk. Anonymkode: f126f...2a5 Anonymkode: 0f041...318 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #29 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du er ufør bør du skamme deg over holdningen din... Hva om det var nettopp DU som møtte motstand og havnet på sosialstønad, selv om du er 100% ufør? Nav bare ikke trodde på deg? At det går an... Anonymkode: 0f041...318 Hvorfor skal jeg skamme meg over noe som helst? Jeg er 100% reelt ufør, og mener at det er korrekt at ordningene strammes inn. Det er for mye slakk slik det er nå. Om man er reelt ufør, har NAV null problem med å se dette. Det er mye derfor vi har 315000 mennesker på uføretrygd i landet. AAP må kortes inn, er man ikke avklart mot ufør blir det sosialen. Deretter 12 mnd karens før man kan søke om ny AAP. Så begynner dansen igjen. Anonymkode: f126f...2a5 1
Ragnar89 Skrevet 18. november 2017 #30 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du frykter dette selv, men kaller det jeg sier for uvitenhet og arroganse? Den skjønte jeg lite av...? Det er selvfølgelig ikke "rettferdig" at man blir syk heller. Men fellesskapet kan ikke belastes ytterligere for at det skal bli mer rettferdiggjort. Her i Norge har man det bra uansett som syk. Det er bare å se til andre land og trekke et lettelsens sukk. Anonymkode: f126f...2a5 Da har jo jeg betalt for din ufør? Hvorfor vil ikke du hjelpe meg? Ts sier jo hun eller han har bidratt selv i årevis. Fy så forkastelig du er. På seg selv kjenner man andre eller? 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #31 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uvitenhet og arroganse Anonymkode: 0f041...318 Det er altså uvitenhet og arroganse regjeringen bedriver. Jojo... Anonymkode: f126f...2a5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #32 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, Ragnar89 skrev: Da har jo jeg betalt for din ufør? Hvorfor vil ikke du hjelpe meg? Ts sier jo hun eller han har bidratt selv i årevis. Fy så forkastelig du er. På seg selv kjenner man andre eller? Jeg kan ikke hjelpe deg. NAV kan. Er du reelt ufør, blir du selvfølgelig avklart mot det? Hva kan jeg gjøre og hvordan kan det være forkastelig? NAV avklarer det de kan og har gjort det i 315000 tilfeller pluss alle som ikke er med oss lengre av de uføre. Anonymkode: f126f...2a5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #33 Skrevet 18. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal jeg skamme meg over noe som helst? Jeg er 100% reelt ufør, og mener at det er korrekt at ordningene strammes inn. Det er for mye slakk slik det er nå. Om man er reelt ufør, har NAV null problem med å se dette. Det er mye derfor vi har 315000 mennesker på uføretrygd i landet. AAP må kortes inn, er man ikke avklart mot ufør blir det sosialen. Deretter 12 mnd karens før man kan søke om ny AAP. Så begynner dansen igjen. Anonymkode: f126f...2a5 Tenk deg da at du ikke har fått ufør enda. Du er på aap og blir et offer for de nye reglene. Du selv VET at du ER 100% reelt ufør, men Nav tror ikke på deg. De gjør seg vrange. Alle kan ikke få ufør og det må gå på bekostning av noen, av deg. Du får avslag på aap og ufør. Du må på sosialstønad. Tror du, som 100% ufør, hadde tatt deg til vettet og komt deg ut i arbeid fordi det å leve på sosialstønad ikke er holdbart som syk? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er altså uvitenhet og arroganse regjeringen bedriver. Jojo... Anonymkode: f126f...2a5 Det er dine holdninger som er... Regjeringen er korrtenkte. Anonymkode: 0f041...318 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #34 Skrevet 18. november 2017 2 minutter siden, Ragnar89 skrev: Da har jo jeg betalt for din ufør? Hvorfor vil ikke du hjelpe meg? Ts sier jo hun eller han har bidratt selv i årevis. Fy så forkastelig du er. På seg selv kjenner man andre eller? Hvis man skal tenke på at man får igjen det man har betalt i skatt så har jo Ts allerede levd 4 år på aap av fellesskapets midler, og sikkert gått til noe behandling, medisiner og div andre subsidierte ting, samt gratis skole, kun egenandel hos lege og en hel del lang liste. Tror nok hun heller har fått igjen mer enn hun har betalt allerede. Anonymkode: bf37a...029 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #35 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenk deg da at du ikke har fått ufør enda. Du er på aap og blir et offer for de nye reglene. Du selv VET at du ER 100% reelt ufør, men Nav tror ikke på deg. De gjør seg vrange. Alle kan ikke få ufør og det må gå på bekostning av noen, av deg. Du får avslag på aap og ufør. Du må på sosialstønad. Tror du, som 100% ufør, hadde tatt deg til vettet og komt deg ut i arbeid fordi det å leve på sosialstønad ikke er holdbart som syk? Det er dine holdninger som er... Regjeringen er korrtenkte. Anonymkode: 0f041...318 Man blir ikke "offer for de nye reglene" Man TROR nok heller selv at man er 100% ufør, snarere enn at man er 100% ufør. Smak litt på den: Jeg er ufør. Jeg er 100% ute av stand til noensinne å kunne jobbe en dag mer i resten av mitt liv. Totalt. De aller fleste kan gjøre mer enn de gjør og da må systemet tilpasses slik at folk kan gjøre nettopp det. Gir man de trygd på dagen er det ikke en kjeft som gjør noe ekstra. Anonymkode: f126f...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #36 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man blir ikke "offer for de nye reglene" Man TROR nok heller selv at man er 100% ufør, snarere enn at man er 100% ufør. Smak litt på den: Jeg er ufør. Jeg er 100% ute av stand til noensinne å kunne jobbe en dag mer i resten av mitt liv. Totalt. De aller fleste kan gjøre mer enn de gjør og da må systemet tilpasses slik at folk kan gjøre nettopp det. Gir man de trygd på dagen er det ikke en kjeft som gjør noe ekstra. Anonymkode: f126f...2a5 OK jeg ser hva du vil. Jeg melder meg ut av videre diskusjon med deg. Anonymkode: 0f041...318 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #37 Skrevet 18. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: OK jeg ser hva du vil. Jeg melder meg ut av videre diskusjon med deg. Anonymkode: 0f041...318 Det må du bare gjøre. Det er ofte slik, når man går tom for argumenter. Anonymkode: f126f...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #38 Skrevet 18. november 2017 Hvorfor kan ikke syke og uføre være litt ydmyke og takknemlige for de velferdsgodene vi har i Norge? Alternativet er tross alt å ikke få noe. Hvorfor hele tiden syte og lage seg til offer, har vi det for godt her i Norge? Anonymkode: bf37a...029 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #39 Skrevet 18. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke syke og uføre være litt ydmyke og takknemlige for de velferdsgodene vi har i Norge? Alternativet er tross alt å ikke få noe. Hvorfor hele tiden syte og lage seg til offer, har vi det for godt her i Norge? Anonymkode: bf37a...029 Så enig, så enig. Anonymkode: f126f...2a5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #40 Skrevet 18. november 2017 https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-74-l-20162017/id2546419/ Anonymkode: c9855...a57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå