Gå til innhold

Liker en, og er livredd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en mann, som jeg falt for fra første stund, overhodet ikke likt meg. Vi har bare vært på 3 dater, og jeg holder på å bli sprø. Som i stad sendte jeg en melding, han leste den og svarte ikke. Dermed får jeg panikk, og tenker at nå hører jeg aldri fra han igjen. Og selvfølgelig ringte han en time senere, og alt var normalt, han inviterte meg hjem til seg neste helg, og vi skal ut å spise i morgen. Hvis han og prater en del om sex, så tenker jeg at han bare bruker meg. Vi har ikke hatt sex ennå. Og han prater jo om alt vi skal gjøre sammen, hvor utrolig godt han liker meg, og at det skal bli oss to.

Kan legge til at jeg har blitt såret, og løyet til så utrolig mange ganger av menn. Så nå sitter jeg igjen livredd.

Noen som har noen gode tips til meg, hvordan prøve å bare slappe av å nyte. For føler jeg må starte på nytt hver date, for vi er på date, alt er fantastisk, og jeg får sommerfugler i magen. Men så går det noen dager, hvor vi ikke ser hverandre, og tvilen blir så stor, så følelsene dabber av igjen, så kommer de tilbake igjen da jeg møter han. Er jo og redd for at jeg skal ødelegge dette og.

Anonymkode: 6ca9e...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres heller ut som det er tilknytningsmønsteret ditt som gjør at du sliter. 

Anonymkode: e2775...f61

Skrevet

Du skal ikke behøve å trenge noen annen i livet ditt enn deg selv, en kjæreste skal komme som en bonus dersom begge to har egne liv, først da kan det bli et likeverdig forhold.

Årsaker til ting du skisserer er ting du ikke har helet, at folk har sviktet deg tidligere (?) kan være svar her, men H heller, best å la det gå, ingen trenger feile i livet sitt.

Jobb med deg selv, ta kontrollen tilbake.

Anonymkode: 1034d...4f1

Skrevet
11 timer siden, Kabal skrev:

Skulle ikke være anonym ☺️

Men er det tilknytningsmønsteret mitt, burde det ikke være sånn jeg alltid er? For har ikke vært sånn tidligere, jeg har vel heller vært nesten hun naive som gikk inn i forhold, med full tro på meg selv, og hans følelser for meg. Sist mann jeg var sammen med, ødela nok ganske mye. Og det pluss da andre før, så er jeg redd for å elske igjen, og bli såret.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke behøve å trenge noen annen i livet ditt enn deg selv, en kjæreste skal komme som en bonus dersom begge to har egne liv, først da kan det bli et likeverdig forhold.

Årsaker til ting du skisserer er ting du ikke har helet, at folk har sviktet deg tidligere (?) kan være svar her, men H heller, best å la det gå, ingen trenger feile i livet sitt.

Jobb med deg selv, ta kontrollen tilbake.

Anonymkode: 1034d...4f1

Nå har jeg mitt eget liv, og har det bra i mitt liv. Jeg har og vært singel i over 1 år, og helt ferdig med siste ex. Jeg gikk til pskolog en stund, grunnet noe annet, avsluttet nylig da ting er bra nå. Og denne psykologen sa jeg burde date, og prøve å treffe en ny hvis jeg ønsket det. Og han sa at den måten jeg kunne lære meg å ikke slite med det jeg gjør. Er jo å prøve, og se at det går.

Alt man er redd for, burde man jo utsette seg for, ikke bare unngå. Da blir jo heller frykten verre.

Og jeg er fullstendig klar over hvorfor jeg reagerer som jeg gjør, og jeg prøver å gjøre det beste ut av det. Og jeg gir ikke utrykk for denne frykten min til han jeg dater. Svarer han ikke på melding, så sender jeg ikke flere. Jeg venter til han tar kontakt.

Jeg vil bare ha noen tips til hvordan det kunne være litt lettere, med denne frykten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...