AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 De fleste av oss, er heldige å det mest nødvendigste. Og mer til. Hvor viktig er julegaver for dere som voksne? Er det gavene som er viktigst, eller samværet (om dere ikke er alene) som dere setter mest pris på og gleder dere over? For min del tenker jeg at det er hyggelig med gaver, men det er ikke viktig. Anonymkode: 21125...685
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 Jeg syns det er koselig med gaver.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Gaver er for det meste en plikt, de fleste føler at de må og burde gi gaver. Så gaver betyr lite her i gården Anonymkode: fd665...b00 2
penny_ Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 Gavene er ikke viktig i det hele tatt. For min del kunne vi avskaffet hele dette gaveopplegget til alle utenom barna. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Gaver er en stor del av julaften for min del, og heldigvis er resten av familien enig der Hadde følt noe manglet om det ikke var noen julegaver. Men det er selvsagt viktigere å være sammen. Anonymkode: fba0b...d47 2
melatonin Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 Ikke viktig. Kunne godt la være. Koselig, men det går av til over stokk og stein.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 Jeg liker å tenke ut den riktige gaven for hver enkelt person og liker å gi, men er ikke så viktig hva jeg selv får 😊 Anonymkode: af412...c2f 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 Det er ikke så viktig om det er et flaxlodd, en flaske vin eller ullsokker, men jeg syns oppmerksomheten er hyggelig, særlig fra de vi er sammen med på julekvelden. Dog pleier jeg å ønske meg "kjedelige" ting som vin og ullsokker, da er i alle fall giveren viss på at det blir brukt. :-) Hos oss så pleier gavene forøvrig å bære preg av at familien er full i faen. Vi har også noen vandregaver. En viss parfymeflaske med grell lukt har vært et fast innslag de siste 15 årene, og et par grusomme hawaii shorts har vel vært med i 8 år nå. Alltid like morsomt å se de kreative måtene man skjuler gaven, og hvem som får den påfølgende år. Anonymkode: 99636...b49 3
Gjest Faerunpedia Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 Gaver er ikke viktig, men vi pleier å gi hverandre små symbolske gaver, som en vin, hjemmelaget konfekt eller syltetøy, en god olje el, til ca hundrelappen. Det er hyggelig å få synes jeg, men hadde klart meg uten. Er glad ingen i min familie har kastet seg på gavehysteriet.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 Det er veldig koselig å få, og enda bedre å gi. Elsker å lete etter gaver som passer til hver enkelt. Verdien har ingenting å si, men tanken bak. Anonymkode: b2513...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #13 Skrevet 17. november 2017 21 minutter siden, Rumle skrev: Det er ikke spesielt viktig for meg. Ikke meg heller. Syns det virker så griskt og tenkte ut ønskelister der noen unger forventer å velte seg i gaver til Jul. Ja, barn gjør det men voksne gjør ikke sånt. Kan ønske meg noe for høfligheten skyld men det er det. Det virker så bortskjemt og det blir tatt for gitt på en ekstremt usjarmerende væremåte både hos voksne og barn. Jeg blir skikkelig provosert av sånt og ja jeg feirer gledelig Jul men å ønske meg mange gaver det gjør man ikke. Hvis man er to år så ja, ikke ellers. Anonymkode: 365f2...28a
Mis(s)Understood Skrevet 17. november 2017 #14 Skrevet 17. november 2017 Gaver er koselig. Spesielt når det ligger kjærlighet og omtanke bak gaven. Verdien/pengesummen betyr ingenting, men omtanken har verdifull betydning. Hvert år pakker jeg ut papirkurver og små perlefigurer som min niese laget til tante da hun var liten. De betyr mye for meg, og finere julegaver kan jeg ikke tenke meg. Nå har jeg hatt dem i snart 20 år Jeg bruker tid på å finne den riktige gaven til hver av min familie, og jeg koser meg med å lete meg frem til hva jeg tror hver enkelt person vil bli glad for å få. Bak hver enkelt gave legger jeg mye glede og omtanke. Gjør mitt beste Selskapet og fellesskapet betyr alt. Det er den største gaven
Cuntzilla Skrevet 17. november 2017 #15 Skrevet 17. november 2017 (endret) Synes det er gøy både å gi og få, og det er en viktig del av juletradisjonen for meg å sette seg i sofaen etter julemiddagen og åpne gavene, imens man drikker kaffe av fint porselen, spiser tørre kaker og knekker valnøtter i tusen biter og prøver å sortere nøtt fra skall. Det er ikke materialismen i det som er greia, det er ikke som når man var barn/ungdom og hadde ønskelister, jeg kommer jo aldri på noe jeg ønsker meg for jeg kjøper det jeg trenger eller vil ha når jeg vil ha det. Foreldrene mine også ønsker seg jo bare snille barn og sokker liksom. Det er bare omtanken og tradisjonen i det som er koselig. Og så er det veldig gøy å gi til barn da, eller generelt når man har funnet på en virkelig bra gave som mottakeren setter stor pris på =) Endret 17. november 2017 av Cuntzilla 1
Zinatara Skrevet 17. november 2017 #16 Skrevet 17. november 2017 Ikke spesielt viktig, for meg handler julen om kos og om at ungene skal ha det bra. Liker å gi gaver da, men ikke så opptatt av å få egentlig. Har vel det aller meste jeg har lyst på og må innrømme at jeg noen ganger foretrekker å kjøpe ting selv for å få akkurat det jeg har lyst på. En av mine favorittgaver er at mamma hvert år lager fotobok av bilder hun har tatt av oss og ungene igjennom året. Så nå har jeg en fin samling. Har også fått fotobok med bilder fra min egen barndom, det satt jeg veldig pris på. Og på en måte er det jo en gave til meg også når ungene mine får ting som de blir glade for. Iallefall så lenge det ikke er ting som lager lyd.
atropos Skrevet 17. november 2017 #17 Skrevet 17. november 2017 For meg er det mindre og mindre viktig for hvert år. Men setter pris på når mannen min får hele familien til å slå seg sammen på en større gave istedet for at jeg får 10 vinflasker og et par bøker.
Emmelise Skrevet 17. november 2017 #18 Skrevet 17. november 2017 Et år fikk jeg to pakker nudler, en flaske cola og en pose med telys fra broren min. Han kalte det en "Romantisk middag for to". Husker jeg lo godt. Nudlene ble spist og colaen ble drukket den. Og telysene fikk vi jo bruk for senere da de tok strømmen Vi prøver alltid å finne fram til gaver som ikke nødvendigvis koster skjorta, men er noe de ønsker eller har bruk for. Jeg stresser ikke, men kjøper uansett kun gaver til nærmeste familie og to venner som feirer jul med oss. Superviktig er det ikke, men det er noe eget med øyeblikket hvor pakkene gies ut og man sitter og deler med andre. At man har brukt tid på å tenke på andre og vil dele med dem. Barn har ikke alltid forståelse for det øyeblikket for de er mest interessert i alle lekene, men voksne forstår seg på sånne øyeblikk og vil sette større pris på dem. Mener jeg ihvertfall. 4
Arkana Skrevet 18. november 2017 #19 Skrevet 18. november 2017 Julegavene er en viktig del av julaften for alle, både voksne og barn. Joda, det er flere andre ting jeg synes er viktigere enn julegaver, men det er en del av det hele. Man trenger ikke være hverken grisk eller bortskjemt for å synes det er hyggelig å få gaver også som voksen. 3
Prague Skrevet 18. november 2017 #20 Skrevet 18. november 2017 Jeg er et ordentlig julemenneske, så gaver er viktig del av julaften for min del. Både å gi og få. Synes det er koselig å handle inn ting jeg vet mottaker mest sannsynlig blir glad for, og koser meg med innpakning. Hva man får selv er ikke så viktig, men de gavene man skjønner at det ligger en tanke bak, er ekstra fine 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå