Gå til innhold

Hvordan treffe noen på tinder når man ikke drikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlig samtaletema på tinder er "planer for helgen da? " "hva gjør du i helgen da?" "har du hatt en fin helg? Hva har du gjort i helgen?" 
merker jeg, og jeg drikker ikke så jeg svarer at jeg bare skal slappe av hjemme. Da merker jeg veldig ofte at jeg ikke hører noe mer fra mannen, og jeg husker jo når jeg var tenåring og drakk alkohol at det å møtes på fest eller byen var liksom sånn man møtte og ble kjent med gutter. Jeg vet at hvis jeg hadde svart at jeg hadde tenkt meg på byen, eller skulle ut med venninder, eller "ingen planer, du da?" så hadde jeg fått spørsmål om vi ikke skulle møtes på byen eller om jeg ikke ville bli med å ta en drink. 

Hvordan kan man treffe noen når man ikke drikker? Jeg har prøvd det å nevne at vi kan jo treffes å ta en kaffe, gå en tur eller lignende til flere, men terskelen for det er mye mye høyere, og jeg forstår jo den for det er mye mindre kleint å heller treffes spontant over noen øl... 
Jeg er ute etter forhold forresten og ikke one night stand og sier dette fra første eller andre melding til de jeg skriver med, men merker at å bli kjent over en drink fortsatt er normalen for de fleste. 

Anonymkode: 91b8f...24a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke på tinder og drikker svært lite selv, så for min del ville det også blitt uaktuelt å treffes første gang ute på en lørdag kveld. 

Det er mulig du må luke bort de som ikke klarer å ta såpass til initiativ med å møte deg ellers i uka eller hvertfall på dagtid lørdag og søndag.

Hva med å skrive tidspunkter du helst vil treffe andre, i profilen din? 

Skrevet

Om de vil møte deg kveldstid i helgen for en drink er det vel tydelig hva de er ute etter

Kan du ikke skrive i bioen din at du er ute etter turdate/kaffe eller whatever, og skrive ikke for en drink? Så matcher du bare med de som er med på det

Jeg møter aldri jenter jeg er seriøst interessert i for en drink på første date

• Liker 4
Gjest Melis123
Skrevet

Var på turdate for et par uker siden, med påfølgende kaffe på en av markastuene. Funker fint det😊 for min del syns jeg det er lettere å møtes over et par øl, men var en hyggelig og ny erfaring for min del😊

Ellers virker det jo som ALLE 🤣 menn på Tinder har et lidenskapelig forhold til enten ski eller sykkel, så om du er litt sporty, ville jeg tippe at mange menn ville blitt med på en ski eller sykkeltur😊

Skrevet (endret)

Å møtes sent på kvelden når en er ute på byen er ikke noen som ser etter noe seriøst. Ser dog ikke et enormt problem med å si ja til å møte noen "for en øl/drink" på tidlig kvelding. Det er mange gode alkoholfrie drinker og lignende. Du kan jo nevne i forbifarten at du ikke drikker, men at du tar noe annet godt der dere skal. Selv om du møter noen et sted hvor han tar en øl så betyr det ikke at han tar noe mer enn 1-2 øl for hygge. En drikker jo sjeldent til en blir ruset i en slik situasjon.

Endret av Moonwalker
Skrevet
44 minutter siden, Moonwalker skrev:

Å møtes sent på kvelden når en er ute på byen er ikke noen som ser etter noe seriøst. Ser dog ikke et enormt problem med å si ja til å møte noen "for en øl/drink" på tidlig kvelding. Det er mange gode alkoholfrie drinker og lignende. Du kan jo nevne i forbifarten at du ikke drikker, men at du tar noe annet godt der dere skal. Selv om du møter noen et sted hvor han tar en øl så betyr det ikke at han tar noe mer enn 1-2 øl for hygge. En drikker jo sjeldent til en blir ruset i en slik situasjon.

Det var lurt, det går jo an å si ja og ta en alkoholfri drink, om det er tidlig kveld og bare oss to, og ikke sånn "hele gjengen hans venner og mine venner møtes på fylla" opplegg. 

• Liker 1
Skrevet

Det er uansett en veldig dårlig idè å møte en fremmed mann over alkohol. Dette er klassisk for menn som prøver å få seg noe.
Unngå alkohol og helgedager de første gangene du møter hver mann, for å redusere risikoen for at han møter deg bare for sex.

Anonymkode: f6a80...61f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mann, og med et par hederlige unntak har jeg alltid bedt tinderdater på en kaffe på dag/ettermiddag...

Hva man liker å gjøre på fritiden handler ellers om livsstil, så hvis du ikke liker å gå ut bør du vel finne noen likesinnede. Men må innrømme at for meg virker du lite attraktiv. Ikke fordi du ikke drikker, men fordi du gir uttrykk for at det du gjør på fritiden er å dasse på sofaen.

Anonymkode: ab23b...bfe

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke vært på en eneste date hvor det har vært alkohol med i bildet. Tur eller kafé har liksom vært standarden 😊. 

Anonymkode: 1cb25...cc2

• Liker 1
Skrevet

Tinder er jo nettopp for oss som ikke drikker. Å dra på byen som avholds er en ganske dårlig idé, med mindre man drar med andre som også ikke drikker. 

Men på Tinder er det jo bare å være ærlig på det, så matcher man med de som synes dette er noe for dem.....

Anonymkode: da81a...e92

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er uansett en veldig dårlig idè å møte en fremmed mann over alkohol. Dette er klassisk for menn som prøver å få seg noe.
Unngå alkohol og helgedager de første gangene du møter hver mann, for å redusere risikoen for at han møter deg bare for sex.

Hvorfor sier du det? Sier du at menn prøver å utnytte kvinnene? Greier ikke kvinner å si nei hvis de har drukket 3 glass vin?

Anonymkode: c6652...5a9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor sier du det? Sier du at menn prøver å utnytte kvinnene? Greier ikke kvinner å si nei hvis de har drukket 3 glass vin?

Anonymkode: c6652...5a9

Alle vet at dømmekraften påvirkes av alkohol. Det er en god del menn som vil ha kvinner til å drikke fordi at da blir det lettere å få dem til sengs.
Jeg sier ikke at alle menn driver slik og jeg sier ikke at ingen kvinner stor imot hvis de drikker alkohol, men dette er en tendens jeg har lagt merke til rundt meg.
Jeg har vært borti minst 2 menn som regelrett nektet å møte meg hvis jeg ikke drakk alkohol, og du kan jo prøve å finne en god, etisk forklaring på slik atferd.
Uansett om en kvinne får problemer med å si nei når hun får i seg alkohol, så er krav om alkohol et mistenkelig tegn på at mannen vil utnytte den reduserte dømmekraften som følger av alkohol.

Skrevet

Jeg reagerer mest på at du kun er hjemme i helgene siden du ikke drikker.. Det er da masse man kan gjøre som ikke innebærer alhohol. Og du kan vel møte menn et sted og bestille noe alkoholfritt? 

Anonymkode: 4db37...5b5

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Har vært på endel dater der vi møtes for en øl. Men har også vært på dater der vi har gått en tur, tatt en kaffe, spilt bowling o.l. Hadde heller ikke brydd meg om daten hadde bestilt en cola mens jeg tar en øl. De som kun vil møte deg på byen i helgen er uansett like greit å styre unna om du er ute etter noe seriøst.

Tipper også de reagerer på at du bare skal slappe av hjemme fordi du ikke drikker. Ser ikke hvorfor man må holde seg hjemme hele helgen fordi man ikke drikker. 

Anonymkode: 0cad7...905

Skrevet

Dette var før Tinder, men jeg har møtt en del menn jeg traff på nett, over en veldig lang sommer.

Det var aldri snakk om alkohol, og alle treff fant sted på dagtid.

Ting kan umulig ha forandret seg så mye, så fort, på Tinder.

Som andre påpeker - det er da fullt mulig å gå ut uten å drikke alkohol.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann, og med et par hederlige unntak har jeg alltid bedt tinderdater på en kaffe på dag/ettermiddag...

Hva man liker å gjøre på fritiden handler ellers om livsstil, så hvis du ikke liker å gå ut bør du vel finne noen likesinnede. Men må innrømme at for meg virker du lite attraktiv. Ikke fordi du ikke drikker, men fordi du gir uttrykk for at det du gjør på fritiden er å dasse på sofaen.

Anonymkode: ab23b...bfe

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer mest på at du kun er hjemme i helgene siden du ikke drikker.. Det er da masse man kan gjøre som ikke innebærer alhohol. Og du kan vel møte menn et sted og bestille noe alkoholfritt? 

Anonymkode: 4db37...5b5

Nei men altså man er ikke på fjellklatringskurs eller kanopadling hver helg heller. I helgen er det deilig å slappe av. Å være hjemme er ikke synonymt med å dasse på sofaen, jeg ser dokumentarer, leser bøker, forbereder foredrag, vasker og rydder, har interesse for interiør så bruker noen timer på nett til å finne nye lamper og ting og duller med det når jeg har handlet inn, henger opp nye gardiner, tegner, synger og hører på musikk, lærer meg å flette håret på forskjellige måter og slike ting. Sitter jo ikke bare å dasser i sofaen fordi jeg ikke gidder noe annet , men jeg trives med å være hjemme. 

Tipper at majoriteten av de som er på byen hver helg, heller ikke hadde vært ute å snekra båt hver helg om de ikke hadde hatt byen å gå på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...