Gå til innhold

Nyttårsmiddag og nyttårsdessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha besøk på nyttårsaften og har lyst til å diske opp med noe annet for en gangs skyld.

De siste årene har det blitt til middag:

• Pinnekjøtt
  • Kalkun
  • Viltstek

Til dessert:

• Dronning Maud-pudding
  • Is med varm bærsaus
  • Verdens Beste-kake
  • Sarah Bernard-kake

Blir både barn og voksne, og de fleste barna (mine...;)) spiser helst det de voksne spiser - de andre er litt kresne, men vi tar ikke spesielt hensyn til det har vi fått beskjed om.

Tenker litt på tapas - trenger da tips til noe ekstra godt! ;)

Hva spiser dere på nyttårsaften til middag og dessert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ofte laget helstekt indrefilèt av okse med gratinerte poteter, diverse grønnsaker og en god saus. Til dessert har jeg hatt hjemmelaget karamellpudding.

Skrevet

Her er det fast klassiker med kalkun på nyttårsaften. Lager stuffing, fyller i kalkunen, langtidssteker den hele dagen slik at den er saftig og god. Serveres med en masse tilbehør, samt grov potetmos, saus, osv.

Til dessert kan man jo ha hva som helst, men jeg pleier å lage Crème brulèe eller sjokoladepudding med vaniljesaus. Meget godt når man lager det fra bunnen av selv.

Anonymkode: fc918...81b

Skrevet

Hos oss er nyttårsmiddagen like mye tradisjon som julemiddagen.  Jeg kunne gjerne tenkt meg noe helt annet, men vet jeg blir nedstemt av familien :) 

Tapas gir mange muligheter.  Hva med tapasretter hvor du i størst mulig grad bruker lokal mat? 

Skrevet

Sashimi av laks til forrett, hummer til hovedrett og multekrem til dessert. Champagne til forrett og hovedrett, sauterne til dessert. Gleder meg allerede! 

Skrevet

Årets nyttårsmeny hos oss blir:

Forrett: Tartar av salmalaks på rugbrød med avocado- og agurkrøre toppet med creme fraiche og friske urter

Hovedrett: Helstekt entrecote med pommes Anna, Bearnaise saus og grønnsaker (ikke bestemt hva grønnsakene blir)

Dessert: Pana cotta toppet med karamell crumble og friske bær

Gjest Vil ikke
Skrevet

And anbefales. Sjekk ut Bent Stiansen sin oppskrift med solbærsaus

Skrevet

Siden det bare blir samboer, meg og kattene våre blir det stekt kalkunfilet med ovnsstekte poteter, grønnsaker (brokkoli-gulerøtter-rosenkål), stekt sopp, viltsaus og tyttebærsyltetøy :laugh:

Kattene får smake litt kalkun og saus hvis de liker, ellers blir det en boks av favorittvåtfóret.

Dessert blir nok Kulinaris Jordbær og Mango, hvis ikke samboeren disker opp med noe hjemmelaget (han er veldig flink på desserter) :spise:

Anonymkode: 95925...3ca

Skrevet

Vi skal ha ovnsbakt laks med sopp og kokte poteter. Tror det blir reker til forrett, men er usikker på desserten. 

Anonymkode: 70c49...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...