Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 50% og mottar 50% AAP. Jeg var i kontakt med min saksbehandler for å spørre hva jeg skulle skrive på meldekortet dersom jeg har sykt barn. Jeg fikk da beskjed om ar fordi jeg ikke lenger har sykepengerettigheter har jeg heller ikke rett på å få dekket lønn fra arbeidsgiver dersom jeg er borte fra jobb pga sykt barn. Hun sa at jeg i stedet ville få AAP for den/de dagene. Arbeidsgiver mente at jeg får utbetalt lønn fra arbeidsgiver en slik dag. Har noen av dere erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Kalana skrev:

Jeg jobber 50% og mottar 50% AAP. Jeg var i kontakt med min saksbehandler for å spørre hva jeg skulle skrive på meldekortet dersom jeg har sykt barn. Jeg fikk da beskjed om ar fordi jeg ikke lenger har sykepengerettigheter har jeg heller ikke rett på å få dekket lønn fra arbeidsgiver dersom jeg er borte fra jobb pga sykt barn. Hun sa at jeg i stedet ville få AAP for den/de dagene.  Arbeidsgiver mente at jeg får utbetalt lønn fra arbeidsgiver en slik dag. Har noen av dere erfaringer med dette?

Ja, og jeg har hevet ut det jeg mener er korrekt. (Edit: Jeg har nå tittet i lovteksten og ja, arbeidsgiveren din er den som har rett.)

Endret av SesameStreet
Skrevet

Her tar saksbehandler på NAV feil. Sykemelding eller AAP berører ikke retten til å være hjemme med sykt barn. Er barnet sykt en dag du skulle vært på jobb er du hjemme og har lønn fra jobben den dagen. Er det en dag du ikke jobber er du jo hjemme uansett. 

Og dette er jeg helt sikker på. 

Anonymkode: dad57...d04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...