AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 I forhold til oss så bor venninene mine i slott. Men det verste er at det virker som det er kjempe unormalt å ha det som vi har det.... for eks.. så har de ikke pusset opp kjøkkenet siden de flyttet inn i huset og det er nesten 30 år siden. Det er sånt kjøkken uten håndtak med sånne rare skyvedører,,, jeg vet ikke.. men sånt som var vanlig på 70-tallet.. Og badet vårt er fra 1996... det er store blomster på flisene...og det er sånne store flisestykker og ikke de små.. Når jeg prøver å snakke om dette så ler bare pappa og sier at de skal renovere badet når varmen i gulvet ryker eller hvis noe annet skjer:( og han sier at de har diskutert å få fikse kjøkkenet men at det faktisk ikke er behov fordi det er helt i orden... de har gode jobber og tjener bra begge to jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan gjøre det litt fint.. pappa ser ikke problemet og sier bare at de prioriterer andre ting først... men det er så deprimerende å være i et hjem som ikke ser bra ut. Til og med badekar har vi! Sånt gammelt langt selvfølgelig..... og do som står på gulvet,, jeg er snart 17 år og tjener litt penger men jeg har ikke råd til å flytte for meg selv endar. Hva kan jeg gjøre for å få de til å forstå??? Anonymkode: e10c8...a24 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 17. november 2017 Å buhu!!! Do som står på gulvet lissom!!Anonymkode: 49134...4b9 65
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 STÅR DOEN PÅ GULVET?!? Anonymkode: dea92...ab0 45
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Hva du kan gjøre? Tja, vokse opp? Du høres ut som en drittunge. Når du blir voksen og betaler for tak over hodet kan du innrede som du vil. På samme måte som at foreldrene sine innreder i sitt hus som de betaler for, helt selv. Anonymkode: 8dfa8...569 44
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 Du får begynne å spare opp 100k som foreldrene dine kan bruke til å pusse opp badet da Anonymkode: 62e6b...32d 21
Jerry Lee Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: STÅR DOEN PÅ GULVET?!? Anonymkode: dea92...ab0 Luksus. 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 Herlighet, dette er da ingen krise! Oppussingshysteriet her i landet har tatt helt av. Fungerer kjøkkenet? Og badet har fliser og varmekabler? Hva klager du egentlig på da? Og jada, jeg skjønner ønsket om å bo i en bolig som er som tatt ut av et interiørmagasin, har det litt sånn selv selv om hele boligen vår ble oppusset etter 2010. Men det finnes faktisk mye bedre ting å bruke pengene sine på enn å pusse opp rom som fungerer helt fint til sitt formål. Anonymkode: 84ff6...c44 19
Gjest yeans Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 Du har faktisk ikke noe du skulle ha sagt så lenge det ikke er råte og direkte ødelagt. At du er flau fordi det er gammeldags må du ta på egen kappe. I tillegg er det dine foreldres hjem. Du er snart 18 og kan flytte for deg selv når som helst egentlig, og da vil du måtte innse at det er faktisk ikke alt som kan være hypermoderne for da får du hverken tid eller råd til andre ting. Og slike overskap med skrå skyvedører er både smart og fantastisk kult. Jeg skulle ønske mine foreldre ikke kastet ut det skapet vi hadde på vårt kjøkken. Synd og skam.
Gjest padawan Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: STÅR DOEN PÅ GULVET?!? Anonymkode: dea92...ab0 det er jo rett og slett krise.
Djungelvrål Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får begynne å spare opp 100k som foreldrene dine kan bruke til å pusse opp badet da Anonymkode: 62e6b...32d Det koster nok mye mer enn det. 10
Gjest yeans Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Luksus. Det er faktisk det. Hvertfall sammenlignet med moderne shoppingsentre i asia hvor toalettet er et hull i gulvet og alle må ha medbragt eget dopapir. Ts hadde dånt!
Ella1 Skrevet 17. november 2017 #13 Skrevet 17. november 2017 Det er typisk tenåringer å tenke slik. Husker når niesen min raste over at de bare bodde i rekkehus, "alle" venninnene bodde jo i slott 🙄 Det virker som du har jordnære og fornuftige foreldre som sover godt om natten. Husk at blandt all fasaden rundt omkring så er ikke alt riktig så perfekt som det ser ut til. 19
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #14 Skrevet 17. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får begynne å spare opp 100k som foreldrene dine kan bruke til å pusse opp badet da Anonymkode: 62e6b...32d et halvt bad? Mitt nyoppusset bad med enkel standard. Kostet 250 000 Anonymkode: 20278...67a 5
Jerry Lee Skrevet 17. november 2017 #15 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, yeans skrev: Det er faktisk det. Hvertfall sammenlignet med moderne shoppingsentre i asia hvor toalettet er et hull i gulvet og alle må ha medbragt eget dopapir. Ts hadde dånt! Neeh. I Asia vender de seg mot "vestlige dasser" for turisters skyld. Men høligølvetdass var jeg på på stranda i Sovjetunionen. Ulekkert. 1
Gjest yeans Skrevet 17. november 2017 #16 Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Neeh. I Asia vender de seg mot "vestlige dasser" for turisters skyld. Men høligølvetdass var jeg på på stranda i Sovjetunionen. Ulekkert. Joda, jeg har vært på flere slike hull i gulvet toaletter i asia så det vet jeg. Shoppingsenteret forøvrig var toppmoderne.
Trolltunge Skrevet 17. november 2017 #17 Skrevet 17. november 2017 Jeg er veldig interessert i oppussing og interiør, men min datter klager likevel. Hun ville heller hatt det "slik og sånn", som hun viser meg på bilder. Jeg ler og sier at når hun eier bolig er det hun som bestemmer. Her er det min stil som råder, for jeg eier, jeg gjør jobben og jeg betaler. (Hun får bestemme på rommet sitt.) Så at foreldrene er opptatt av oppussing betyr ikke nødvendigvis at tenåringer liker stilen. Dessuten skal du sikkert være glad for at du ikke har foreldre som pusser opp til stadighet. Det tar tid og det tar penger. Tid og penger du som datter sikkert nyter godt av også. Som datter burde du være stolt av at du har foreldre som synes at andre ting enn å ha det perfekt er viktigere. 19
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #18 Skrevet 17. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I forhold til oss så bor venninene mine i slott. Men det verste er at det virker som det er kjempe unormalt å ha det som vi har det.... for eks.. så har de ikke pusset opp kjøkkenet siden de flyttet inn i huset og det er nesten 30 år siden. Det er sånt kjøkken uten håndtak med sånne rare skyvedører,,, jeg vet ikke.. men sånt som var vanlig på 70-tallet.. Og badet vårt er fra 1996... det er store blomster på flisene...og det er sånne store flisestykker og ikke de små.. Når jeg prøver å snakke om dette så ler bare pappa og sier at de skal renovere badet når varmen i gulvet ryker eller hvis noe annet skjer:( og han sier at de har diskutert å få fikse kjøkkenet men at det faktisk ikke er behov fordi det er helt i orden... de har gode jobber og tjener bra begge to jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan gjøre det litt fint.. pappa ser ikke problemet og sier bare at de prioriterer andre ting først... men det er så deprimerende å være i et hjem som ikke ser bra ut. Til og med badekar har vi! Sånt gammelt langt selvfølgelig..... og do som står på gulvet,, jeg er snart 17 år og tjener litt penger men jeg har ikke råd til å flytte for meg selv endar. Hva kan jeg gjøre for å få de til å forstå??? Anonymkode: e10c8...a24 Du er i en alder der du bryr deg masse om uviktige ting, sånn er det bare. Dette vil du le av når du blir eldre! Kanskje har de noen penger på lur til deg for å hjelpe deg inn på boligmarkedet eller ta lappen eller noe annet som de mente var smartere å bruke penger på enn ny do? Man vet aldri! Prøv uansett å fokuser på noe annet, se hva du har istedet for hva du mangler. Du har do på gulvet og du har en fungerende familie f eks? Hun du kjenner med finest hus ville kanskje LETT byttet vekk til en gammeldags hus hvis mammaen hennes hadde sluttet å smugdrikke og pappaen hennes ikke banket broren hennes. Vanskelig med perspektiver i den alderen, du er helt normal, men tenk grudigere gjennom ting. Jeg var dessverre litt sånn selv, men nå vet jeg hva som var bak fasaden til mange av de jeg misunte og jeg ville aldri i livet byttet bort mine fine foreldre og kjipe hus med NORN av dem! Anonymkode: e6bea...576 13
Havbris Skrevet 17. november 2017 #19 Skrevet 17. november 2017 Du er snart 17 år og bor i dine foreldres hjem. De avgjør hvordan de vil ha det, og de prioriterer sikkert fornuftig. Badekar og do som står på gulvet er ikke uvanlig. 60 - 70 talls kjøkken med skyvedører og skap opp til tak, er slett ikke umoderne lenger. Du får nok vente med interiørdrømmene dine til du flytter ut, tjener penger og lærer deg litt om å prioritere. 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #20 Skrevet 17. november 2017 Hei! Jeg kan skjønne tankegangen din. Det er vanskelig å stå på utsiden å se på at alle andre bor i "slott". Jeg skjønner det blir en påkjenning. Men du har fått feil inntrykk av hvordan ting er. Du er den heldigste av alle. Mye bedre å vokse opp med det du har enn det de andre har. For de blirbdet mer vanskelig å nøye seg med gamle ting senere. Men jeg skjønner følelsen. Det er så mange som bor verre enn deg her i Norge du har bare ikke sett den delen av Norge enda. Prøv å snu opp ned på ting. Tenk at du er heldig som har et sted å bo, mat og foreldre som bryr seg om deg. Livet handler ikke om materielle ting. De som tror det får seg et smell i trynet en gang i livet. Trikset er å slutte å fokusere på materielle ting og utseende. Hvorfor være en slave av materielle ting? Det er noe jeg har meldt meg ut av og lever friere enn noen gang. Livet er så mye bedre nå enn da jeg fokuserte på materielle ting. Håper det var til noe nytte for deg det jeg skrev. Anonymkode: 94d64...f65 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå