Gå til innhold

Hvorfor er mange frpere arbeidsledig og lavt utdannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at hver frper jeg møter så er de ofte arbeidsledig og lavt utdannet?

Anonymkode: 493e8...3db

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de er det nye arbeiderpartiet, etter at det gamle ble overtatt av elitister.

Anonymkode: 5fcc1...312

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi de er det nye arbeiderpartiet, etter at det gamle ble overtatt av elitister.

Fordi dessverre mange  arbeidsledig og lavt utdannede har samme misoppfatning som anonym her.....nye arbeiderpartiet...ha ha...enig om at arbeiderpartiet går for langt mot høyre nå, men Frp er da de blåeste av alle......skulle ønske den der "folk flest" retorikken ikke gikk så innmari hjem hos idiotene, det omfatter ingen folk flest jeg vet om....tror de skal få mer trygd hvis man slipper å betale for innvandrere elelr noe slags idioti, ingen som får med seg at Frp ikke ønsker noen velferd..

Anonymkode: aa218...dc3

• Liker 7
Skrevet

Jeg stemmer FRP og har utdannelse innen Psykiatri

Anonymkode: 30194...517

• Liker 2
Skrevet

Jeg stemmer på frp og er lege. Min mann stemmer også frp, og han er siviløkonom. Kjenner flere frpere som har høy utdannelse. Samme som høyre feks, et parti som folk tror de rike stemmer på. Ja, det gjør de også, men mange arbeidsledige og uten utdanning som stemmer høyre. 

Anonymkode: 21655...a92

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn at hver frper jeg møter så er de ofte arbeidsledig og lavt utdannet?

Antagelig er det fordi Frp har en populistisk retorikk preget av enkle løsninger. Utdannelse og jobb gjør at man i større grad er vant til å se nyanser, og at enkle løsninger ikke er så enkle. Utdannelse er en trening i kritisk tenkning, og i en vanlig jobb møter man (forhåpentligvis) mennesker som tenker ulikt en selv, og det hjelper også for å se flere sider av en sak.

Har man svært lav/ingen utdannelse og ingen jobb er man ikke like trent i kritisk tenkning, og man tror at enkle Frp-løsninger vil orde opp i alt selv om det ikke er tilfelle.

• Liker 6
Skrevet

Det er jo omvendt, det er de lavt utdannede og arbeidsledige som stemmer frp. Fordi de ikke vet bedre, går jeg ut fra. Tviler på at de først stemmer FRP, så blir de arbeidsledige og utdanningen forsvinner.
Men det er litt interessant : at man kan VÆRE en FRP'er. Man kan også være Høyremann/kvinne, eller Sv'er. KRF'ere er også en egen type mennesker. Men hva med de som stemmer Arbeiderpartiet eller Senterpartiet? Det er vanlige mennesker, det (i hvertfall arbeiderpartiet, mange senterpartifolk er bønder).

Anonymkode: eb494...1b8

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stemmer FRP og har utdannelse innen Psykiatri

Anonymkode: 30194...517

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stemmer på frp og er lege. Min mann stemmer også frp, og han er siviløkonom. Kjenner flere frpere som har høy utdannelse. Samme som høyre feks, et parti som folk tror de rike stemmer på. Ja, det gjør de også, men mange arbeidsledige og uten utdanning som stemmer høyre. 

Anonymkode: 21655...a92

Selvfølgelig finnes det personer med høy utdanning som stemmer Frp. Det finnes også professorer og journalister selv om det er sjelden innenfor de to yrkesgruppene.

Det TS har lagt merke til er at mange av Frps velgere har lite utdanning og/eller er arbeidsledige, noe som stemmer. I denne artikkelen (riktignok fra 2015) ser vi at det er langt flere bland Frps velgere som har lav utdannelse enn det er blant Høyres velgere. Vet jeg har lest nyere artikler om dette, men fant dem ikke i farta.

• Liker 5
Skrevet

Det er de med minst utdanning som kjenner innvandringen best på kroppen. Så er ikke akkurat rart at de stemmer frp. 

Anonymkode: ab398...82d

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

tror de skal få mer trygd hvis man slipper å betale for innvandrere elelr noe slags idioti, ingen som får med seg at Frp ikke ønsker noen velferd..

Anonymkode: aa218...dc3

De kommer ikke til å få mer trygd, men kanskje ikke like mye mindre som de vil måtte få med dagens innvandringspolitikk.

Skrevet

Kanskje fordi du henger med lavt utdannede folk? De fleste jeg kjenner som stemmer FRP har god utdannelse, det eneste unntaket må være et familiemedlem.

Anonymkode: fd25d...ec7

• Liker 2
Skrevet

Jeg er høyt utdannet, og jeg stemmer FrP ;)

Anonymkode: 3fb95...769

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er høyt utdannet, og jeg stemmer FrP ;)

Anonymkode: 3fb95...769

Flott. Men gjennomsnittet sier at flesteparten av frp-stemmene kommer fra lavt utdanna og arbeidsledige. 

Anonymkode: f4eb6...048

• Liker 1
Skrevet

I nabokommunen min hadde FrP rundt 60% av stemmene. Dette er en veldig "rik" kommune, fullt av millionærer og redere og jeg vet ikke hva. Er vel ikke så rart at rikfolk stemmer blått. Både den kommunen og min kommune er blendahvit, så i den grad det finnes fremmedfrykt, er nok dette den største grunnen til det. Folk vil ikke ha forandring, og sånn er det bare.

Anonymkode: bf0c0...aa3

• Liker 1
Skrevet

Arbeiderpartiet er iallefall ikke partiet for arbeidere og lavtlønnede! 

De har vel mer enn nok millionærer....    

Anonymkode: 727ae...c60

• Liker 2
Skrevet

Fordi FrP er det eneste partiet som tar dem seriøst. Innvandring går klart verst utover arbeidsledige og lavt utdannede mennesker. De blir presset ut av kommunale leiligheter, det blir langt mer konkurranse om ufaglærte jobber og ikke minst, det truer en del av deres eksistensgrunnlag. Innvandring vil på sikt hugge kraftig inn på budsjettene, som vil gå utover de som trenger det mest. 

Det er ganske logisk egentlig. 

Arbeidspartiet, som man kanskje skulle tro var på deres side, er i liten grad det, spesielt for unge uten fast jobb. De beskytter mest av alt sine egne, og deres politikk vil på ingen måte skape muligheter for arbeidsledige. Det at AP også er partiet de fleste ikke-vestlige innvandrere stemmer på, gjør også at de aldri vil være i stand til å begrense innvandringen. 

AP har blitt partiet for innvandrere, de lite politisk bevisste og de lojale velgerne som har "stemt Ap i alle år". De sliter også voldsomt med at deres partiorganisasjon i stadig større grad består av karrierepolitikere fremfor arbeidsfolk.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk er det FRP på Stortinget som best speiler befolkningen. Ref. Aftenposten leder...   Ups..

Anonymkode: 0885a...93c

Skrevet

Hva mener TS med "lavt utdannet"? Bare en bachelor, eller?

Skrevet

Morsomt hvordan på Internett er alle som stemmer FrP leger eller liknende :fnise:

Anonymkode: 25244...a98

• Liker 4
Skrevet

De FRPerne jeg har møtt jobber gjerne på Rema og er langt fra arbeidsledige. 

Anonymkode: 984c1...80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...