AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Del Skrevet 17. november 2017 Jeg har ikke gode karakterer på vgs og vurderer å søke å studere markedsføring. Syntes det virker sykt kult å jobbe med reklame og sånn, og vet at jeg hadde vært flink til d Er det noen som har studert det her? Hva jobber dere med? Er det lett å få jobb? Kan man få en jobb innen reklame med bachelor eller holder det med årsstudium hvis det finnes? Anonymkode: c8932...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #2 Del Skrevet 17. november 2017 Går på et studie der vi blant annet har hatt mye om markedsføring 1. Faget er grusomt kjedelig og allment. Hva man lærer i pensum er ingen spesiell oppvekker, men bygger heller på ting man visste fra før av. Mye lesing og prosjektarbeid. 2. Nei, det er ikke lett å få jobb med kun bachelor i markedsføring. De fleste jobbene går til økonomene 3. Du må nok ha bachelor Anonymkode: b996f...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 17. november 2017 #3 Del Skrevet 17. november 2017 Du vil lære hvordan man bruker propaganda for å manipulere mennesker til å kjøpe ting de sannsynligvis ikke trenger? Høres umoralskt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Del Skrevet 17. november 2017 Det er ekstremt vanskelig å få jobb fordi det er ekstremt mye konkurranse i bransjen. Dette er fordi folk med "hvasomhelst" bakgrunn kan jobbe med det så lenge de har erfaring. Om det er ett annet studie du kan vurdere så gå heller for det.. Til AB over her som sier det er "kjedelig" er vel en smakssak, jeg synes fagene er spennende siden det også er en blanding av samf.vit og psykologi. Om du likevel vurderer dette bør ha minimum bachelor i dette, samt prøve å jobbe med noe relevant mens du studerer. Har selv masterutdannelse og jobber for øyeblikket i butikk. Men skal lage mine egne prosjekter for å få en fot i bransjen. Anonymkode: 4dc36...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 17. november 2017 #5 Del Skrevet 17. november 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke gode karakterer på vgs og vurderer å søke å studere markedsføring. Syntes det virker sykt kult å jobbe med reklame og sånn, og vet at jeg hadde vært flink til d Er det noen som har studert det her? Hva jobber dere med? Er det lett å få jobb? Kan man få en jobb innen reklame med bachelor eller holder det med årsstudium hvis det finnes? Anonymkode: c8932...d18 Av ren nysgjerrighet: Hvordan vet du at du hadde vært flink til det? Reklamebransjen er en tøff bransje med mye hard konkurranse. Du må være forberedt på å jobbe vanvittig hardt. Bare utdannelse holder ikke for å få jobb. Du bør ha konkrete oppdrag/prosjekter å vise til, og helst mange kontakter i bransjen. Er man veldig flink, trenger man ikke utdannelse i markedsføring for å få jobb, man kan ha noe helt annet. Skal du ha utdannelse i markedsføring bør du minst ha en bachelor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uni Skrevet 18. november 2017 #6 Del Skrevet 18. november 2017 All utdanning er bedre enn ingen utdanning, og hvis du er ekte motivert for det så har du gode sjanser til gode karakterer. Riktig utdanning og gode karakterer er dog ikke alene nok til å sikre jobb, nå til dags er man ganske avhengig av å ha noe "mer" på CV (noe du har gjort på fritiden, som helst kan bevises. Det trenger ikke alltid være relevant for jobben). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå