Gå til innhold

Sende fersk ost i posten

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Skal sende en fersk ost fra et EU-land til Norge. Spurte selgeren og han var ikke helt sikker på hvordan man kan sende ferske oster ettersom de tåler mindre enn vellagrede oster. Noen her som har prøvd eller har noen tips?

Takk for svar!

Endret av marsiglia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten har regler om forsendelse av matvarer. Mener bestemt at du ikke kan sende ferske oster med vanlig post. Skal du i tillegg sende mellom land så skal osten gjennom tollen, og blir neppe fersk når den kommer frem, for å si det slik. 

Anonymkode: 6c1ba...50a

• Liker 2
Skrevet

NEI! Ikke gjør det. Tanten min gjorde det, og den pakken ble sendt rundt feil, den kom frem et halvt år senere og luktet så ille at posten ringte og ba oss hente den for de klarte ikke jobbe i stanken :laugh:

Anonymkode: b245d...2b6

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NEI! Ikke gjør det. Tanten min gjorde det, og den pakken ble sendt rundt feil, den kom frem et halvt år senere og luktet så ille at posten ringte og ba oss hente den for de klarte ikke jobbe i stanken :laugh:

Anonymkode: b245d...2b6

:ler: 

Hvorfor i alle dager vil TS sende fersk ost i posten?? Skal ikke fersk ost oppbevares kjølig? 

Anonymkode: 410e1...f05

Skrevet

Kanskje mottageren av pakken er noen TS virkelig ikke liker? :ler: 

Anonymkode: 410e1...f05

Skrevet

Osten er til en venninne som syns den var helt utrolig god, og ønsker den tilsendt ettersom den ikke lages i Norge. Jeg spurte selgeren som er da slakter og han sa han ofte sendte vellagrede oster som tåler mye mer. Men aldri ferske oster.

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her står det ingen ting om mat? Har skjekket tollvesenet og der er det kun gitt informasjon om import/eksport.

Det er kanskje en dårlig ide likevel ja :)

Skrevet
4 timer siden, marsiglia skrev:

Osten er til en venninne som syns den var helt utrolig god, og ønsker den tilsendt ettersom den ikke lages i Norge. Jeg spurte selgeren som er da slakter og han sa han ofte sendte vellagrede oster som tåler mye mer. Men aldri ferske oster.

Her står det ingen ting om mat? Har skjekket tollvesenet og der er det kun gitt informasjon om import/eksport.

Det er kanskje en dårlig ide likevel ja :)

Hvor fersk er osten? 

Det er forskjell på f.eks. bøffelmozzarella og marzolino (to italienske eksempler, siden det er italienske oster jeg kjenner best). 

Anonymkode: dcf12...c8a

Skrevet

Risultati immagini per formaggio morbido di capra morbido

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fersk er osten? 

Det er forskjell på f.eks. bøffelmozzarella og marzolino (to italienske eksempler, siden det er italienske oster jeg kjenner best). 

Anonymkode: dcf12...c8a

Den ligner på osten over, kanskje litt mykere. Men den ligner nok mer på marzolino enn bøffelmozzarella :) 

Skrevet
7 timer siden, marsiglia skrev:

Risultati immagini per formaggio morbido di capra morbido

Den ligner på osten over, kanskje litt mykere. Men den ligner nok mer på marzolino enn bøffelmozzarella :) 

Nå skjønner jeg ingenting. Den osten er da ikke fersk i det hele tatt? Det er jo en hvitskimmelost/hvitmuggost. 

Anonymkode: 30114...0fb

Skrevet
På 17.11.2017 den 11.36, marsiglia skrev:

Skal sende en fersk ost fra et EU-land til Norge. Spurte selgeren og han var ikke helt sikker på hvordan man kan sende ferske oster ettersom de tåler mindre enn vellagrede oster. Noen her som har prøvd eller har noen tips?

Takk for svar!

Hva med å sende osten inni en mindre kjølebag?

Anonymkode: 68d6b...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...