Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #1 Skrevet 27. januar 2005 Hvordan oppbevarer jeg fersk champignon, og hvor lenge er de holdbare?
Gjest Leola Skrevet 27. januar 2005 #2 Skrevet 27. januar 2005 Jeg legger dem i papirposer som er beregnt for sopp - de har disse i grønnsakavdelingen der jeg handler. Når jeg kommer hjem så oppbevarer jeg posen i et vanlig kjøkkenskap. Handlingen tar jeg som regel på torsdagen - champignongen bruker jeg i pizzaen på lørdagen. Da er de helt fine og hadde sikkert holdt seg noen dager til.
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #3 Skrevet 27. januar 2005 Takk for svar! Jeg iler og tar dem or kjøleskapet med en gang! :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #4 Skrevet 27. januar 2005 Takk for svar! Jeg iler og tar dem or kjøleskapet med en gang! :oops: Min erfaring er de godt kan ligge i kjøleskap også. Hvor lenge de holder seg er egentlig avhengig av hvor ferske de er i butikken. 3-4 dager burde gå bra.
Gjest gjest1 Skrevet 27. januar 2005 #5 Skrevet 27. januar 2005 De holder nokså lenge ja. Med mindre du har de i plastpose..da blir det ekkelt.
Gjest Catwoman Skrevet 28. januar 2005 #6 Skrevet 28. januar 2005 De skal oppbevares i papirpose, (har de ikke dette i butikken du handler i, så påpek dette for de ansatte) og de skal oppbevares i kjøleskapet,
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #7 Skrevet 28. januar 2005 De har godt av å oppbevares kjølig, men om du har sånn kjølerom med temperatur rundt 10 grader er egentlig det best. Men det er det nesten ingen som har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå