AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Hei. Usikker på hva jeg skal gjøre. Kjøpte en vare på Finn.no som i følge selger koster 4500 kr ny, hun solgte den brukt til 900. Skrev at kvittering medfølger pga garanti, kjøpt i fjor. Jeg syntes dette virket som en god pris, og med en så høy nypris tenke jeg at dette er en meget god modell. Googlet modellen, men fant bare bruksanvisning ikke priser da den ikke selges lenger, kommet nyere modeller. Betalte selger via Finns betalingsgaranti. Varen ankommer, er møkkete og med noen riper men ok, jeg vasker den og begynner å bruke produktet. Det fungerer fint. MEN ser på kvitteringen som medfølger at den kostet 2500 da den ble kjøpt. Føler meg da litt lurt, da dette vil tilsi at produktet ikke er i den "toppmodell-klassen" basert på pris likevel. Vet ikke om selger bevist har lurt meg, eller om det er en tastefeil. Hva ville du gjort i denne saken? Jeg har ikke godkjent betalingen i Finn ennå. Anonymkode: c3c43...2e8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #2 Skrevet 17. november 2017 Den saken ville jeg kontaktet kundeservice på finn for. Hvis jeg ikke tar helt feil har de regler mot misvisende pris og svindelforsøk. Anonymkode: 24361...1bb 2
penny_ Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 Har du ikke lest spesifikasjonene på produktet? Du burde ha sammenlignet den med andre. Trodde man hadde et visst ansvar for å undersøke produktet.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Det kan jo være at varen egentlig kostet 4500 kr ny, men at hun kjøpte den på salg til 2500? Anonymkode: 0c5ac...3d7 3
Gullik Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 Hadde jeg aldri orket å bruke noe energi på.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Hvis produktet i seg selv er som forventet så hadde jeg ikke giddet å bry meg med dette. Anonymkode: 83b18...367
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 Tenker dere ikke at selger bør få en Mail ala "neste gang burde du lese over annonsen på nytt, og ikke oppgi en ny-pris som er 2000 høyere enn reelt?" Syntes hun burde få en liten kommentar på det hvertfall, dårlig hvis hun fortsetter slik i fremtiden også Anonymkode: c3c43...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #8 Skrevet 18. november 2017 Må nesten svare hun i dag.. flere forslag? Anonymkode: c3c43...2e8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #9 Skrevet 18. november 2017 Du har jo en viss undersøkelsesplikt selv. At hun skriver at varen originalt kostet 4500,- kan gi et inntrykk av at det er en vare av høyere kvalitet, men samtidig er det jo noe som en typisk kan finne ut av selv. Her fant du ikke mobilen siden det ikke lenger selges, men du hadde jo likevel tilgang til spesifikasjonene, muligens? Og kunne bedt henne om å sende kopi av kvitteringen før du kjøpte produktet? Jeg er litt usikker her, men jeg tror jeg ville latt det gå. Er jo bare 900,- kroner, og det er jo en grei pris på en mobil. Anonymkode: 835df...6fb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #10 Skrevet 18. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har jo en viss undersøkelsesplikt selv. At hun skriver at varen originalt kostet 4500,- kan gi et inntrykk av at det er en vare av høyere kvalitet, men samtidig er det jo noe som en typisk kan finne ut av selv. Her fant du ikke mobilen siden det ikke lenger selges, men du hadde jo likevel tilgang til spesifikasjonene, muligens? Og kunne bedt henne om å sende kopi av kvitteringen før du kjøpte produktet? Jeg er litt usikker her, men jeg tror jeg ville latt det gå. Er jo bare 900,- kroner, og det er jo en grei pris på en mobil. Anonymkode: 835df...6fb Står ingen steder at det er en mobil dette handler om. Hadde blitt skuffet om det var en mobil som ble fremstilt som "helt strøken" men med mange riper. Det er en støvsuger, derfor ikke helt greit at den ikke er rengjort, men nesten tett av hår og lo fra selger. Har ikke tenkt til å forhandle om prisen, men mener hun burde få en beskjed om at det ikke er Ok å lure kjøper på denne måten. Anonymkode: c3c43...2e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå