Gjest A-K Skrevet 17. november 2017 #41 Skrevet 17. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uføre sier hvilke diagnoser de har, men blir møtt med "Det er da ikke noe fysisk galt med deg, kom deg i jobb" og "Din diagnose er er da ikke så ille", "Du er bare lat", "Kom deg i jobb, din snylter" og "Det må være toppers å være ufør som du er, så kan en bare ligge på sofaen og heve trygd." Og mange av disse kommentarene kommer fra faste brukere her inne, men også i det virkelige liv. Anonymkode: b74e9...f17 Og denne "Er du lam fra hodet og ned"? "Ikke? Men da kan du jo jobbe" Og denne kommentaren kom også fra den faste fienden av uføre, som liksom er så redd for "skatten sin" enda denne brukeren selv koster mye mer for skattebetalerne enn skatten han selvbringer inn i statskassen i løpet av hele sitt liv.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #42 Skrevet 17. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg ufør selv, og har vært åpen om diagnosene mine til alle. Aldri opplevd noe slikt. Anonymkode: 83cc7...c57 Det er bare å se i trådene om uføre her inne, så ser du alle angrep uføre opplever her inne. Og om du ikke har opplevd dette selv, så vil du det. Trust me. Anonymkode: b74e9...f17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #43 Skrevet 17. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å se i trådene om uføre her inne, så ser du alle angrep uføre opplever her inne. Og om du ikke har opplevd dette selv, så vil du det. Trust me. Anonymkode: b74e9...f17 Jeg har vært ufør siden jeg var i 20-årene og er snart pensjonist. Anonymkode: 83cc7...c57
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #44 Skrevet 17. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært ufør siden jeg var i 20-årene og er snart pensjonist. Anonymkode: 83cc7...c57 Da er du veldig heldig. Men ta å se i alle tråder som handler om uføre og er spørsmål fra uføre, her inne og i andre forum, og du vil se hva jeg prater om. Anonymkode: b74e9...f17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #45 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er du veldig heldig. Men ta å se i alle tråder som handler om uføre og er spørsmål fra uføre, her inne og i andre forum, og du vil se hva jeg prater om. Anonymkode: b74e9...f17 Jeg har lest litt, og utifra det jeg har sett er det ofte der TS ikke oppgir diagnose/grunn eller der TS har psykiske sykdommer som er mulig å behandle/mindre alvorlige (som angst/depresjon etc). Eller så virker ofte TS veldig ufyselig i slike tråder. Jeg får som oftest "oi, gud, ja det skjønner jeg godt" når jeg sier hva som feiler meg, men om jeg ikke sier det kan folk være mer skeptiske. Anonymkode: 83cc7...c57
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #46 Skrevet 17. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest litt, og utifra det jeg har sett er det ofte der TS ikke oppgir diagnose/grunn eller der TS har psykiske sykdommer som er mulig å behandle/mindre alvorlige (som angst/depresjon etc). Eller så virker ofte TS veldig ufyselig i slike tråder. Jeg får som oftest "oi, gud, ja det skjønner jeg godt" når jeg sier hva som feiler meg, men om jeg ikke sier det kan folk være mer skeptiske. Anonymkode: 83cc7...c57 Og jeg har lest masse og der trådstarter er ufør pga bla psykiske problemer (som er like god diagnose som fysiske problemer) Og nei, det er ikke så "lett" å behandle tunge psykiske problemer, det er derfor tunge psykiske problemer kvalifiserer til uføretrygd. I de tråder som jeg ser gjennom er ikke trådstarter noe ufyselig i det hele tatt, det er de som absolutt skal hevde ditt og datt som er ufyselige som gjør at trådstarter blir oppgitt og gir enkelt og greit opp. Ja, tro meg. Det er mange ute der som ikke bare er skeptiske, men de angriper den som er ufør fordi den uføre ikke dukker opp i gips fra hodet og ned til anklene. Anonymkode: b74e9...f17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #47 Skrevet 17. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg har lest masse og der trådstarter er ufør pga bla psykiske problemer (som er like god diagnose som fysiske problemer) Og nei, det er ikke så "lett" å behandle tunge psykiske problemer, det er derfor tunge psykiske problemer kvalifiserer til uføretrygd. I de tråder som jeg ser gjennom er ikke trådstarter noe ufyselig i det hele tatt, det er de som absolutt skal hevde ditt og datt som er ufyselige som gjør at trådstarter blir oppgitt og gir enkelt og greit opp. Ja, tro meg. Det er mange ute der som ikke bare er skeptiske, men de angriper den som er ufør fordi den uføre ikke dukker opp i gips fra hodet og ned til anklene. Anonymkode: b74e9...f17 Men nå sa jeg ikke psykiske problemer, men: "psykiske sykdommer som er mulig å behandle/mindre alvorlige". Det er en stor forskjell. Jeg har ikke nevnt ordet "tunge" psykiske problemer. Jeg ville aldri angrepet noen eller slengt de fulle i drit om de mente jeg ikke fortjente ufør, så jeg klarer ikke sette meg inn i at det er normal oppførsel fra TS i forskjellige tråder. For å si det sånn: Selv kunne jeg sikkert jobbet om mitt problem var at jeg var lam. Å være lam gir ikke nødvendigvis trøtthet, kvalme, oppkast, diarè, utslett, smerter, pusteproblemer, psykiske problemer (sett bort i fra nederlaget når det skjer og å tilpasse seg nytt liv osv), fatigue eller andre ting. Å være lam i seg selv gir jo innskrenket bevegelse (sier ikke at man MÅ jobbe eller at alle lamme klarer det), og da kan man jo jobbe med ting som ikke krever at man har funksjon i armer/ben eller begge deler. Jeg har dessverre mange ganger ønsket meg lamme ben istedenfor det jeg har, for å si det sånn. Uten å romantisere det eller mene det, for det virker grusomt å være lam, men noen ganger tenker jeg slik at "hadde det bare vært lammelse og ingenting annet". Det er jo ofte følgeplager som er problemet for lamme også. Anonymkode: 83cc7...c57 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #48 Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå sa jeg ikke psykiske problemer, men: "psykiske sykdommer som er mulig å behandle/mindre alvorlige". Det er en stor forskjell. Jeg har ikke nevnt ordet "tunge" psykiske problemer. Jeg ville aldri angrepet noen eller slengt de fulle i drit om de mente jeg ikke fortjente ufør, så jeg klarer ikke sette meg inn i at det er normal oppførsel fra TS i forskjellige tråder. For å si det sånn: Selv kunne jeg sikkert jobbet om mitt problem var at jeg var lam. Å være lam gir ikke nødvendigvis trøtthet, kvalme, oppkast, diarè, utslett, smerter, pusteproblemer, psykiske problemer (sett bort i fra nederlaget når det skjer og å tilpasse seg nytt liv osv), fatigue eller andre ting. Å være lam i seg selv gir jo innskrenket bevegelse (sier ikke at man MÅ jobbe eller at alle lamme klarer det), og da kan man jo jobbe med ting som ikke krever at man har funksjon i armer/ben eller begge deler. Jeg har dessverre mange ganger ønsket meg lamme ben istedenfor det jeg har, for å si det sånn. Uten å romantisere det eller mene det, for det virker grusomt å være lam, men noen ganger tenker jeg slik at "hadde det bare vært lammelse og ingenting annet". Det er jo ofte følgeplager som er problemet for lamme også. Anonymkode: 83cc7...c57 Nå vet vi ikke om trådstarterne mente å skrive nettopp "psykiske problemer" og psykiske diagnoser de har fått avklart (som jeg tror mange av de mener å skrive.) Nei, jeg skjønner det. Utfra det jeg ser i mange tråder her inne blant annet, er at de føler seg trampet på av enkelte og rett og slett føler seg som dritt, at det kan være derfor de er skarpe selv. Det å ha alvorlige psykiske problemer kan også gi lammelser, når en i tillegg har opplevd overgrep etc kan også kroppen si nok. Det har jeg opplevd i min nære omkrets, at den personen må tilbringe masse tid i rullestol, fordi hodet sier fra og kobler ut. Ja, hvis man kan jobbe så mye man klarer så er det bra. Men mange hevder at kan man jobbe litt, gjennom tiltak gjennom NAV f.eks, da er man frisk nok til å jobbe vanlig fulltid, hevder mange. Også her inne. Anonymkode: b74e9...f17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #49 Skrevet 17. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet vi ikke om trådstarterne mente å skrive nettopp "psykiske problemer" og psykiske diagnoser de har fått avklart (som jeg tror mange av de mener å skrive.) Nei, jeg skjønner det. Utfra det jeg ser i mange tråder her inne blant annet, er at de føler seg trampet på av enkelte og rett og slett føler seg som dritt, at det kan være derfor de er skarpe selv. Det å ha alvorlige psykiske problemer kan også gi lammelser, når en i tillegg har opplevd overgrep etc kan også kroppen si nok. Det har jeg opplevd i min nære omkrets, at den personen må tilbringe masse tid i rullestol, fordi hodet sier fra og kobler ut. Ja, hvis man kan jobbe så mye man klarer så er det bra. Men mange hevder at kan man jobbe litt, gjennom tiltak gjennom NAV f.eks, da er man frisk nok til å jobbe vanlig fulltid, hevder mange. Også her inne. Anonymkode: b74e9...f17 Jeg skjønte ikke hva du mente med den første sekvensen. Ser uansett at det kan provosere hvis de klikker i vinkel fordi man uttrykker skepsis. Som sagt har jeg selv møtt skepsis, men da svarer jeg jo ordentlig slik at den forsvinner og blir til aksept. Jeg er klar over det, men nå snakket jeg om "vanlig" lam. Altså at man mangler kontakt. Lammelser i psykiatribetegnelse og katatoni blir for meg noe ganske annet enn hva jeg refererte til. Det nederste er jeg uenig i. Jeg er også uenig i noe annet jeg så her inne en gang - at hvis man kan skrive på KG kan man jobbe fulltid. Anonymkode: 83cc7...c57
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #50 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønte ikke hva du mente med den første sekvensen. Ser uansett at det kan provosere hvis de klikker i vinkel fordi man uttrykker skepsis. Som sagt har jeg selv møtt skepsis, men da svarer jeg jo ordentlig slik at den forsvinner og blir til aksept. Jeg er klar over det, men nå snakket jeg om "vanlig" lam. Altså at man mangler kontakt. Lammelser i psykiatribetegnelse og katatoni blir for meg noe ganske annet enn hva jeg refererte til. Det nederste er jeg uenig i. Jeg er også uenig i noe annet jeg så her inne en gang - at hvis man kan skrive på KG kan man jobbe fulltid. Anonymkode: 83cc7...c57 Enig* mente jeg. Anonymkode: 83cc7...c57
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #51 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig* mente jeg. Anonymkode: 83cc7...c57 Nei, satan, uenig skulle det være ja.. Anonymkode: 83cc7...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå