Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Narsissist? Antisosial PF? Hvorfor er det psykologen som gjør vurdering av om du kan jobbe hvis det er det fysiske det står på?

Anonymkode: 83cc7...c57

Det er en helhetsvurdering der psykologen kjenner meg bedre enn legen.

Anonymkode: 7d1ec...bdb

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en helhetsvurdering der psykologen kjenner meg bedre enn legen.

Men hvilken sykdom har du da?

• Liker 1
Skrevet

For en uhyggelig tråd. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilken sykdom har du da?

Driver du og graver slik i virkeligheten også? 

Anonymkode: 40da3...050

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en uhyggelig tråd. 

Ja, jeg spør da folk hva som feiler de hvis de har spørsmål om ufør ja.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg spør da folk hva som feiler de hvis de har spørsmål om ufør ja.

Yikes. Jeg håpet faktisk på at du hadde vett nok til å svare nei. 

• Liker 3
Skrevet

Det er vanskelig å få trygd, rett og slett, man skal være virkelig syk. Har selv prøvd, og det er krav om utprøving hele tiden. man sier at man ikke orker, de hører ikke...Hørt om kreftpasienten som haddet 3 måneder igjen å leve? Han måtte jobbe 1,5 måneder før han fikk trygd.

Anonymkode: 5a0a6...f12

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Yikes. Jeg håpet faktisk på at du hadde vett nok til å svare nei. 

Begynner å skjønne at du ikke er særlig attraktiv for arbeidsgivere ja :D 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal love deg at ufør er ikke bra for noen, spesielt ikke for de som er psykisk syke. Jeg har vært ufør, og kommet meg i jobb igjen etter en lang master utdannelse. Takk pokker for at jeg greide det. Jeg ble så psykisk syk av og gå hjemme å tenke på hver lille bit at det der er ikke bra for noen. Kom deg ut. Ta en pille om det hjelper, men bli eldre sakte men sikkert i ufør tilstand er ikke bra for noen. Spesielt de som har en full fysisk kropp de kan bruke til arbeid.

Anonymkode: 7bd06...be2

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever greit på de pengene jeg får. Har snart nok til egenkapital til hus. Lever fint. Jeg savner ikke noe sosialt eller noe sånt, jeg misliker sterkt å være med andre. Er bare tull at man må jobbe for å "ha noe å se frem til". Jeg har en bedre hverdag enn mange andre. Derimot da jeg gikk på VGS gruet meg meg HVER dag og DA var livskvaliteten kraftig redusert. 

Oki. Leste dette nå. Skjønner at det er en ting som er i ditt fokus.. ikke sykdommen din, men bli hjemme resten av livet og få penger. Si du ikke er en mann.. da blir jeg skuffet over mennesker generelt.

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å skjønne at du ikke er særlig attraktiv for arbeidsgivere ja :D 

Ser ikke hva du sikter til. Jeg har ikke noen problemer med arbeidsgivere, og at jeg ikke setter pris på graving i andres helsetilstand tyder ikke akkurat på det heller. 

Men det er jo fint å vende problemet mot meg slik at du slipper å stå ansvarlig for det du selv skriver. 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oki. Leste dette nå. Skjønner at det er en ting som er i ditt fokus.. ikke sykdommen din, men bli hjemme resten av livet og få penger. Si du ikke er en mann.. da blir jeg skuffet over mennesker generelt.

Jaha, og hvordan kom du fram til det?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en uhyggelig tråd. 

Sporer helt av som alle andre tråder om ufør. Er tydelig at det eksisterer mange bitre mennesker her inne 

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har du prøvd å få deg en jobb i disse 4 åra? Eller sitter du bare hjemme og syns synd på deg selv og gjør alt verre? 

Snart er halve befolkningen ufør fordi de er redd for å omgås andre og sitter hjemme og bare føler på hvor vondt i psyken de har.. 

Vi har alle våre problemer men det må da kunne gå an å gjøre NOE konstruktivt resten av livet vel? 

Anonymkode: 1ca4d...94d

Når man ser menneskene man møter utenfor huset, så er det bedre å isolere seg. Bare se denne tråden der alle dømmer TS uten å kjenne henne eller hennes situasjon

Om du vil ha et mentalt friskere Norge, så får du begynne med de som er friske og som liker å slenge dritt om de uføre. Kanskje da er det mer fristende for dem å gå ut av huset, om de faktisk er velkomne og blir behandlet som medmennesker. Men så lenge de opplever den stigmatiseringen de gjør per idag, så kan du ikke forvente at de skal gjøre noe annet

Anonymkode: 45bff...d58

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det kan ta opptil 8 måneder å få svar på ufør. Hva skjer i disse 8 månedene? Blir aap forlenget eller er det sosialen? Føler ikke akkurat at de klarer å avklare meg til februar siden det eneste jeg har gjort er å gå til psykolog.. 

Det som skjer når de mottar søknad om ufør, er at de forlenger AAP i 8 mnd. eller den tiden de forventer å bruke på søknaden. Hvis behandling går over forventet tid vil du få etterbetalt ufør.

Anonymkode: 44b46...a9b

Skrevet

Herregud, jeg blir bare helt satt ut over hvor stygge folk er mot TS. Skjerp dere!

Anonymkode: 63cc6...892

• Liker 4
Skrevet

Handler jo om uvitenhet. Folk vil dømme de som blir ufør, pga de ikke vet hele sannheten. Og det er mange som misbruker systemet, derfor tror jeg mange ikke helt tror på uføre. 

TS, for din egen del er det vel viktig at du samarbeider med NAV. De vil jo finne ut hvor mye du kan jobbe eller OM du klarer å jobbe. Men den innstillingen kommer du ikke langt med. Samarbeid er en fin ting. Alt vil bli lettere. Og som du sa, de vil jo bare prøve det for å ha prøvd ut. Lykke til :)

Skrevet
9 timer siden, sweety pie skrev:

Handler jo om uvitenhet. Folk vil dømme de som blir ufør, pga de ikke vet hele sannheten. Og det er mange som misbruker systemet, derfor tror jeg mange ikke helt tror på uføre. 

TS, for din egen del er det vel viktig at du samarbeider med NAV. De vil jo finne ut hvor mye du kan jobbe eller OM du klarer å jobbe. Men den innstillingen kommer du ikke langt med. Samarbeid er en fin ting. Alt vil bli lettere. Og som du sa, de vil jo bare prøve det for å ha prøvd ut. Lykke til :)

Og fordi de aller fleste uføre aldri vil si hva som feiler de..

Skrevet

Er i nesten samme situasjon som deg bortsett fra sykdommen. Men jeg er også snart på overtid på AAP og må pga sykdom søke ufør. Jeg var på et møte med NAV for et par uker siden og da sa min rådgiver at jeg ville få AAP i hele søknadsperioden uansett hvordan det går. Det var veldig beroligende for meg, håper det er det for deg også.

BTW Jeg fant ut at selve søkingen på ufør var en lett sak. Det vanskelige kommer nok senere. Men på NAVs sider tar det bare 5 minutter max. Anbefaler å fylle ut søknaden, så er det gjort. Du kan alltids klage om du får nei.

Anonymkode: 666e5...e4c

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og fordi de aller fleste uføre aldri vil si hva som feiler de..

Uføre sier hvilke diagnoser de har, men blir møtt med "Det er da ikke noe fysisk galt med deg, kom deg i jobb" og "Din diagnose er er da ikke så ille", "Du er bare lat", "Kom deg i jobb, din snylter" og "Det må være toppers å være ufør som du er, så kan en bare ligge på sofaen og heve trygd." 

Og mange av disse kommentarene kommer fra faste brukere her inne, men også i det virkelige liv.

Anonymkode: b74e9...f17

• Liker 3
Skrevet

Uføre sier hvilke diagnoser de har, men blir møtt med "Det er da ikke noe fysisk galt med deg, kom deg i jobb" og "Din diagnose er er da ikke så ille", "Du er bare lat", "Kom deg i jobb, din snylter" og "Det må være toppers å være ufør som du er, så kan en bare ligge på sofaen og heve trygd." 

Og mange av disse kommentarene kommer fra faste brukere her inne, men også i det virkelige liv.

Anonymkode: b74e9...f17

Nå er jeg ufør selv, og har vært åpen om diagnosene mine til alle. Aldri opplevd noe slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...