Cata Skrevet 27. januar 2005 #1 Skrevet 27. januar 2005 Har førstnevnte på min PC (fulgte med XP) og trodde lenge de to messenger'ne var det samme. Har nå skjønt at det ikke er tilfelle. Har testet ut med et par venninner som har MSN og det går jo helt fint å prate sammen. Men nå lurer jeg selvsagt på hva som er forskjellene mellom Windows og MSN messenger og om den ene har noen fordeler framfor den andre? Kjære ungdommer i alle aldre...forklar dette for a "gamlemor"....
Crazee Skrevet 27. januar 2005 #2 Skrevet 27. januar 2005 Ulempa er at det går ikkje særleg bra å overføre filer mellom dei to versjonane. MSN har nok fleire funksjonar òg.
Cronos Skrevet 28. januar 2005 #3 Skrevet 28. januar 2005 Jeg tror Windows Messenger er rudimenter fra den gang XP ble laget, og da tenkte de vel ikke på at de skulle lage MSN Messenger. Siden den gang har MSN Messenger blitt laget og deretter oppdatert flere ganger, slik at Windows Messenger er utdatert og foreldet. Det er all grunn til å avinstallere den sistnevnte. Dette er min teori.
Dru Skrevet 28. januar 2005 #4 Skrevet 28. januar 2005 Windows messenger er nødvendig for noen tjenester i XP, deriblant "delt skrivebord"-greia. Den saken som gjør at en venn kan sitte en annen plass og hjelpe deg med saker og ting. Det er godt mulig at det fungerer med msn messenger også, men tidligere gjorde det ikke det. Uansett så er det vel ytterst få som i det hele tatt bruker det der...
~sikka~ Skrevet 28. januar 2005 #5 Skrevet 28. januar 2005 Jeg tror Windows Messenger er rudimenter fra den gang XP ble laget, og da tenkte de vel ikke på at de skulle lage MSN Messenger. Siden den gang har MSN Messenger blitt laget og deretter oppdatert flere ganger, slik at Windows Messenger er utdatert og foreldet. Det er all grunn til å avinstallere den sistnevnte. Dette er min teori. Tror du det? msn messenger har jeg hatt siden -97 eller -98 tror jeg... hadde de allerede lagd xp da?
Cata Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2005 Mnjavel...? Tolker dette dithen at MSN er "best". Nå kommer neste spørsmål.... Kan jeg sette opp MSN med den mailadressen jeg allerede har, eller må jeg ha hotmail-adresse? No big deal såklart, bare lurer. Er jo litt greit å ha den knyttet opp mot den mailen jeg allerede har.
~sikka~ Skrevet 28. januar 2005 #7 Skrevet 28. januar 2005 Ja msn er "best". Ja du kan knytte den opp til hvilken som helst epost adresse. Gå på msn og lag et "passport".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå