Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom nylig over denne artikkelen og jeg siterer:

Jo mer sjampoen skummer, jo værre for håret.

- Det som gjør at sjampoen din skummer så fint, er også det som gjør at håret ditt blir tørrere. Dersom du har problemer med tørt hår, så blir ikke saken bedre av dette, sier Dahl.

Jeg har bølger i håret mitt og følgelig litt tørt hår som også bruser litt(blir dog fort fet i hodebunn selv om jeg kun bruker balsam i lengdene), og jeg bruker typisk butikk-shampo som sunsilk osv. som skummer som bare juling. Kan noen anbefale en shampo som ikke skummer? Kunne tenkt meg å prøve for å se om det hjelper:)

Anonymkode: b225f...5fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neeeeeeeei :)

Jeg bruker ikke dagligvareshampo. Jeg bruker John Frieda for krøllete hår shampo og balsam. Denne skummer, ja, men har aldri opplevd at håret blir tørt. Gjerne bruk batiste antifrizz spray for krøller. Jeg spiser også omega 3/6 kapsler hver dag og dette hjelper på så sinnsykt på håret / neglene. litt maroccanoil hjelper og godt i lengdene. 

Etter jeg begynte med denne rutinen trenger jeg bare vaske håret 2-3 ggr i uken. 

Jeg var veldig plaget med fet hodebunn, brusete hår, og konstante floker. Men dette funker!

Kur gjerne håret også innimellom med skikkelige greier. Gjerne spør på Vita eller hos frisør hva de anbefaler av hårmasker/treatments for ditt hår :)

Anonymkode: 50e16...1da

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Neeeeeeeei :)

Jeg bruker ikke dagligvareshampo. Jeg bruker John Frieda for krøllete hår shampo og balsam. Denne skummer, ja, men har aldri opplevd at håret blir tørt. Gjerne bruk batiste antifrizz spray for krøller. Jeg spiser også omega 3/6 kapsler hver dag og dette hjelper på så sinnsykt på håret / neglene. litt maroccanoil hjelper og godt i lengdene. 

Etter jeg begynte med denne rutinen trenger jeg bare vaske håret 2-3 ggr i uken. 

Jeg var veldig plaget med fet hodebunn, brusete hår, og konstante floker. Men dette funker!

Kur gjerne håret også innimellom med skikkelige greier. Gjerne spør på Vita eller hos frisør hva de anbefaler av hårmasker/treatments for ditt hår :)

Disse oppgitte nei'ene fra folk som har mer peiling :fnise:

Jeg har ikke krøller da, så kanskje den blir litt voldsom til mitt bruk. Jeg har prøvd maroccanoil i lengdene men selv med mikroskopiske mengder synes jeg det bare så fett ut:\ Men den antifrizz fra batiste hørtes spennende ut, bruker tørrshampo derfra.

Hårkur holder jeg på å prøve meg gjennom:)

Kom gjerne med flere anbefalinger:)

Anonymkode: b225f...5fc

Skrevet

Jeg er ikke oppgitt :fnise::fnise: Jeg har vært i samme situasjon før selv :)

Jeg har heller ikke krøller, mer bølger også! Men desken den er bra! Men kan også bruke den som heter "frizzease" fra John Frieda, den bruker jeg nå for den har fått ny formel. Jeg kan faktisk si at jeg tror jeg skal fortsette med denne nå, for håret virker lettere å gre. :O 

Kerastase, SP, Bjørn Axèn, alle har et godt rykte, men av disse har jeg kun prøvd Bjørn Axèn, det var også veldig bra merke, men det manglet noe. Disse shampoene er dyrere enn de du får i butikken men mye drygere! Varer lenger, lukter godt, og funker katta :)

Skrevet

Jeg sverger til neutral. 

Anonymkode: 1218a...127

Skrevet
1 minutt siden, Tibbie skrev:

Wen :)

Hvordan kunne jeg glemme denne :O Takk! 

Skrevet

Jeg prøvde rensebalsam for første gang i går. Var fryktelig skeptisk til om håret skulle bli rent (jeg hadde vært på trening, og håret mitt var klissvått av svette), og om det ville bli fort fett.

Jeg våknet opp i dag morges med veldig rent og fint hår. Ikke tendenser til tørrhet eller elektrisitet, som mitt hår ofte blir ved ofte vask, og heller ikke fett i det hele tatt (slik jeg har opplevd med en sånn eplecidereddik rensegreie tidligere). Jeg hadde som sagt vært på trening, og håret mitt hadde to dagers oppbygning med produkter, inkludert volumpudder. Hadde aldri trodd at det skulle bli så rent og fint, for man føler ikke man vasker håret skikkelig når det ikke skummer. 

Et skikkelig bra førsteinntrykk med andre ord, og veldig verdt å prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...