Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det helt jævlig på jobben. Ser ikke for meg å gå tilbake. Mobbing osv. Men greia er at jeg studerer ved siden av og har bare en liten deltidsstilling. Hva skjer med studiene når jeg sykemelder meg?

Anonymkode: 25bc6...374

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Du kan sykemeldes bare fra jobb og ikke studier, slik som vi som har to jobber kan bli sykemeldt fra den ene og jobbe i den andre.

Anonymkode: 118ce...9f7

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sykemeldes bare fra jobb og ikke studier, slik som vi som har to jobber kan bli sykemeldt fra den ene og jobbe i den andre.

Anonymkode: 118ce...9f7

Er du helt sikker? Arbeidsgiver kan finne på å melde meg til nav om han har muligheten.. og på nav sine sider blir jeg jammen ikke klok.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker? Arbeidsgiver kan finne på å melde meg til nav om han har muligheten.. og på nav sine sider blir jeg jammen ikke klok.

Hvorfor skal han melde deg til NAV? Hva skal de liksom gjøre? Om du er i NAV systemet er de bare positive til at du ønsker å fortsette utdannelsen din. Ingen tvinger deg til å ha deltidsjobb på siden av studiene. Hva er det du er så bekymra for angående dette?

Selvfølgelig er vi sikker. Du kan studere, men sykmelde deg i fra jobb. Samme som overnevnt sier; du kan ha to jobber, og sykmelde deg fra en.

Anonymkode: a81a6...05e

Skrevet

Jeg var sykemeldt fra helgejobbeb i et år, men studerte 100% samtidig likevel. Det var ikke noe problem i følge nav og fastlege. 

Anonymkode: b8705...1b3

Gjest Walkingdead
Skrevet

Nedsatt studieprogresjon. Hør med skolen.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sykemeldt fra helgejobbeb i et år, men studerte 100% samtidig likevel. Det var ikke noe problem i følge nav og fastlege. 

Hørtes ut som en finurlig måte å plusse litt på stipendet sitt på.

Anonymkode: 1bbd0...50f

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal han melde deg til NAV? Hva skal de liksom gjøre? Om du er i NAV systemet er de bare positive til at du ønsker å fortsette utdannelsen din. Ingen tvinger deg til å ha deltidsjobb på siden av studiene. Hva er det du er så bekymra for angående dette?

Selvfølgelig er vi sikker. Du kan studere, men sykmelde deg i fra jobb. Samme som overnevnt sier; du kan ha to jobber, og sykmelde deg fra en.

Anonymkode: a81a6...05e

Sjefen min er en dritt. Som kan finne på alt mulig. 

Skrevet

Spør legen som sykemeldte deg.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes ut som en finurlig måte å plusse litt på stipendet sitt på.

Anonymkode: 1bbd0...50f

Hadde hatt denne helgejobben noen år, med lite fravær. Men når jeg måtte holde meg unna smitte pga cellegiftbehandlinger og helgejobben var i helse så hadde jeg ikke noe stort valg. Studiene hadde lite obligatorisk oppmøte, så studiene ble tatt hjemmefra og eksamen på eget rom på skolen. Så fikk jeg utnyttet tiden med behandling til noe nyttig. Mener du jeg skulle sagt opp helgejobben i stedet? Viste ikke i begynnelsen at sykemeldingen kom til å strekke så langt ut i tid. Hvorfor skulle ikke jeg hatt rett til å ta ut sykemeldingspenger når jeg har rett til det? 

Skrevet

Det skjer vel ingenting med studiet selv om du er sykmeldt fra jobb, det har vel ingenting med hverandre å gjøre? Du kan ikke sykemeldes fra studiet, da må du søke om permisjon. 

Anonymkode: 44f18...c0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...