Petra75 Skrevet 17. november 2017 #21 Del Skrevet 17. november 2017 47 minutter siden, canacas skrev: Jeg fikk også bildene på mail. Men jeg fikk de ikke av kvinner. Jobbet i et firma der it avdelingen hadde bots på alles maskiner som skulle besørge at slikt ikke lå hos de ansatte. Men disse gutta koste seg med det bots’ene fant. Det var de som viste meg Paris Hilton filmen, og Kardashians... Og det var en av de som sendte meg bildene av Kåre Conradi.... Jeg syns Sigrid bør ta seg ei bolle om hun har delt dette før. Jeg slettet det jeg fikk, og sa fra til sjefen om it-gutta. Kan seriøst ikke huske at venninnene pratet om dette heller. Må legge til at jeg kjenner dama Kåre var sammen med, så det kan hende det gjorde at vi virkelig ikke ville ta del i det. Men generelt sett ville jeg uansett aldri delt noe videre, og jeg har fått en andel opp gjennom årene. Av menn. Skjønner ikke helt hva poenget ditt er med å svare dette på mitt innlegg, all den tid bildene av Mariann og Kåre ble delt av Gud og hvermann da de ble lekket. Mitt opprinnelige svar i denne tråden var til personen som påsto at kvinner ikke delte disse bildene. Min erfaring er at kvinner var omtrent like ille som alle andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 17. november 2017 #22 Del Skrevet 17. november 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt vanlig dobbeltmoral hos enkelte kvinner. Krise om noe gjør det mot sine medsøstre, greit å gjøre det selv med menn. Anonymkode: 55492...443 Menn er ikke mindre dobbeltmoralister. De er heller verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GiftMann38 Skrevet 17. november 2017 #23 Del Skrevet 17. november 2017 4 minutes ago, OPIgirl said: Menn er ikke mindre dobbeltmoralister. De er heller verre. Er det mange mannlige komikere som har delt bildene av Nora Mørk på NRK ennå? Tenkte ikke det nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #24 Del Skrevet 17. november 2017 Det er så klart ikke riktig å dele nakenbilder av noen mot deres vilje, og jeg støtter på ingen måte Sigrid Bonde Tusvik i å spre slike bilder av menn. Samtidig så mener jeg det blir temmelig absurd å sette de to fenomenene opp mot hverandre: kvinner som deler bilder av menn vs. menn som deler bilder av kvinner. Alle som har et minimum av kontakt med virkeligheten vet at det er fullstendig skjevfordelt. Du ser ikke hopetall av kvinner sitte på Discord etc. og dele hackede bilder og nakensnaps av menn, men det motsatte skjer hele tiden. Det er stort sett menn som hacker, sprer videre og slutshamer. Grunnen er alt kulturen fremdeles objektiviserer kvinnekroppen i langt større grad enn mannskroppen, og kvinnelig seksualitet i mye større grad anses som noe grenseløst som andre kan ta for seg av, selv uten samtykke. Jeg sier ikke at menn aldri blir objektivisert, men det skjer i langt mindre skala enn for kvinner. Anonymkode: beeeb...2e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #25 Del Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er så klart ikke riktig å dele nakenbilder av noen mot deres vilje, og jeg støtter på ingen måte Sigrid Bonde Tusvik i å spre slike bilder av menn. Samtidig så mener jeg det blir temmelig absurd å sette de to fenomenene opp mot hverandre: kvinner som deler bilder av menn vs. menn som deler bilder av kvinner. Alle som har et minimum av kontakt med virkeligheten vet at det er fullstendig skjevfordelt. Du ser ikke hopetall av kvinner sitte på Discord etc. og dele hackede bilder og nakensnaps av menn, men det motsatte skjer hele tiden. Det er stort sett menn som hacker, sprer videre og slutshamer. Grunnen er alt kulturen fremdeles objektiviserer kvinnekroppen i langt større grad enn mannskroppen, og kvinnelig seksualitet i mye større grad anses som noe grenseløst som andre kan ta for seg av, selv uten samtykke. Jeg sier ikke at menn aldri blir objektivisert, men det skjer i langt mindre skala enn for kvinner. Anonymkode: beeeb...2e3 Akkurat slutshamingen er kvinner virkelig ille på. Nedtrykking av kvinner er det mange kvinner som er bidragsytere til - det er reduksjon av konkurranse. Selv i undersøkelser der unge jenter har fått "horestempel" på skolen kan de fortelle at det ofte er andre jenter som har sladret, delt og hypet det opp. Men ja, for deling av bilder er det naturlig nok menn som er verst, utifra deres higen etter å se nakne kropper. Anonymkode: d7ff9...254 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 17. november 2017 #26 Del Skrevet 17. november 2017 Velger man å ta, lagre og/eller distribuere nakenbilder av seg selv, så tar man en veldig kjent risiko. Hvis man gjerne tar den risikoen, så er det greit for meg, kjør på. Men det er litt dumt å ta nakenbilder, og så ikke stå for det når/hvis det slår tilbake på en selv. Når det er sagt bør selvsagt ingen føle at de har rett til eller at det er greit eller at man kan spøke med å dele nakenbilder av noen, kjente eller ukjente, menn eller kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #27 Del Skrevet 17. november 2017 35 minutter siden, OPIgirl skrev: Menn er ikke mindre dobbeltmoralister. De er heller verre. Men og kvinner er nøyaktig like dobbelmoralske\moralister. Anonymkode: f6b0e...ad6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. november 2017 #28 Del Skrevet 17. november 2017 51 minutter siden, Petra75 skrev: Skjønner ikke helt hva poenget ditt er med å svare dette på mitt innlegg, all den tid bildene av Mariann og Kåre ble delt av Gud og hvermann da de ble lekket. Mitt opprinnelige svar i denne tråden var til personen som påsto at kvinner ikke delte disse bildene. Min erfaring er at kvinner var omtrent like ille som alle andre. Uff da. Svaret var at jeg, i motsetning til deg, fikk alt av menn. Fornøyd nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 17. november 2017 #29 Del Skrevet 17. november 2017 4 minutter siden, canacas skrev: Uff da. Svaret var at jeg, i motsetning til deg, fikk alt av menn. Fornøyd nå? Var ikke misfornøyd tidligere, mer uforstående. Ikke så mye klokere, egentlig, men det spiller ikke så stor rolle. Min mening er uansett at folk er folk, og kvinner er ikke så mye annerledes enn andre folk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #30 Del Skrevet 17. november 2017 18 minutter siden, Overrasket skrev: Velger man å ta, lagre og/eller distribuere nakenbilder av seg selv, så tar man en veldig kjent risiko. Hvis man gjerne tar den risikoen, så er det greit for meg, kjør på. Men det er litt dumt å ta nakenbilder, og så ikke stå for det når/hvis det slår tilbake på en selv. Når det er sagt bør selvsagt ingen føle at de har rett til eller at det er greit eller at man kan spøke med å dele nakenbilder av noen, kjente eller ukjente, menn eller kvinner. Selvfølgelig måtte denne bakstreverske holdningen melde sin ankomst i en tråd som dette. Problemet med nakenbilder er ikke at de blir tatt. Problemet er at vi lever i et samfunn hvor samtykke og menneskers (spesielt kvinners) rett til grensesetting for egen kropp ikke respekteres. At man har delt sin nakne kropp og seksualitet med én person, betyr ikke at alle andre personer også kan ta for seg. Hvis jeg pynter meg i en kort kjole for en kveld ute med kjæresten min, så rettferdiggjør det på ingen måte at en fremmed fyr stikker hånda oppunder kjolekanten min i barkøen samme kveld. Det er på ingen måte mitt ansvar å "stå for" den konsekvensen, like lite som at folk skal "stå for" at andre folk stjeler private bilder. Det er overgrep og krenkelse, og det er det debatten må konsentrere seg om. At folk slutter å ta nakenbilder kommer ikke til å endre på det større strukturelle problemet som ligger til grunn her. Stjeling av nakenbilder henger sammen med seksuelle krenkelser i det offentlige rom, tafsing på utesteder, trakassering på arbeidsplassen og overgrep som skjer innad i kjæresteforhold. Det baserer seg på samme kulturelle fundament, nemlig manglende respekt for andre menneskers rett til seksuelt samtykke og grenser. Anonymkode: beeeb...2e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #31 Del Skrevet 17. november 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt vanlig dobbeltmoral hos enkelte kvinner. Krise om noe gjør det mot sine medsøstre, greit å gjøre det selv med menn. Anonymkode: 55492...443 Ikke "enkelte" kvinner, men den store majoriteten er slik. Anonymkode: 4986c...ddf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #32 Del Skrevet 17. november 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Sigrid Bonde Tusvik spredte nakenbilder av Kåre Conradi og Rune Rudberg i beste sendetid i sitt humorprogram på NRK for noen år tilbake. Dette var for henne fryktelig morsomt, og hun syntes det var på sin plass å vise dette til hele det norske folk på riksdekkende TV. Nå gir hun Nora Mørk sin fulle støtte i jakten på mannfolka som spredte Mørks bilder. Nei, det var ikke samme muligheter med sosiale medier da, men det er uvesentlig. Det er handlingen i seg selv man må se på, og det hun gjorde er ikke på noen måte bedre enn de som har spredt Mørks nakenbilder. Uavhengig om Conradi og Rudberg selv er krenket eller ikke. Hun har spredt intime bilder av personer som har fått sine bilder stjålet. Mot deres samtykke. Hvorfor skal dette aksepteres, samtidig som man gir Nora Mørk full støtte i sin sak? Gi meg EN god grunn til at dette skal godtas og ikke reageres på. Jeg håper virkelig at Tusvik blir anmeldt for dette (nei, saken er ikke foreldet), og bør selvsagt få samme evt. straff som de som har spredt Mørks nakenbilde. Faktisk er vel Tusviks handling enda verre, da hun spredte et på en åpen riksdekkende kanal, mens Mørks bilder ble spredt vi en Facebook-gruppe, og flertallet av oss hadde ikke engang hørt om bildene før hun selv stod fram og fortalte om dem. Anonymkode: 4fec3...4ab Dersom folk hadde brukt vett og forstand så hadde ikke nakenbilder eksistert, særlig ikke på mobiler og på nettet. Problemet hadde dermed heller ikke eksistert. Jeg begriper ikke hensikten eller formålet med å gjøre seg så sårbar at man tar, deler og dermed tror man har kontroll på intime bilder. Anonymkode: c13d6...209 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #33 Del Skrevet 17. november 2017 Hvorfor ligger dette på aktueltforumet? Er ikke dette over ti år siden? Ber om at moderatorer flytter tråden. Saken med Nora Mørk er for øvrig nøyaktig like fryktelig og jævlig helt uavhengig av hva Sigrid Bonde Tusvik har gjort. Anonymkode: 54f51...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #34 Del Skrevet 17. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Saken med Nora Mørk er for øvrig nøyaktig like fryktelig og jævlig Anonymkode: 54f51...dba Fryktelig og jævlig faktisk? Noen bilder, som strengt tatt ikke var noe å ta på vei for, heller? «Did she died?» Anonymkode: 0e84d...c92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #35 Del Skrevet 17. november 2017 DENNE SAKEN ER MINST 10 ÅR GAMMEL. At vi gasset jøder under krigen betyr ikke at vi har lyst å gjøre det nå. Tro det eller ei, men mennsker endrer holdninger og kultur etterhvert som tiden går Anonymkode: 5d590...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GiftMann38 Skrevet 17. november 2017 #36 Del Skrevet 17. november 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor ligger dette på aktueltforumet? Er ikke dette over ti år siden? Ber om at moderatorer flytter tråden. Saken med Nora Mørk er for øvrig nøyaktig like fryktelig og jævlig helt uavhengig av hva Sigrid Bonde Tusvik har gjort. Anonymkode: 54f51...dba Den er stadig aktuell all den tid denne Tusvik får åpen mikrofon på NRK og er svært moralsk opprørt under ti år etter at hun spredte private nakenbilder på riksdekkende TV, noe hun skrøt av på en podcast for under to år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. november 2017 #37 Del Skrevet 17. november 2017 Conradi er sikkert dødshappy for at bildene hans nok en gang har blitt et tema. Det går an å tenke litt på de som har blitt utsatt for dette, her man skal gjemme seg bak ofre og fronte en sak. Det er dere som nå drar det frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #38 Del Skrevet 17. november 2017 3 timer siden, canacas skrev: Conradi er sikkert dødshappy for at bildene hans nok en gang har blitt et tema. Det går an å tenke litt på de som har blitt utsatt for dette, her man skal gjemme seg bak ofre og fronte en sak. Det er dere som nå drar det frem. For en latterlig påstand. Det er faktisk helt på sin plass at dette tas frem i lyset, nettopp for å belyse den helt ekstreme forskjellen på hvordan disse to sakene håndteres av media. Der Nora Mørk nærmest har fått "livet ødelagt" og går på hevntokt der hun avslører alle som har hatt noe med dette å gjøre, og anmelder et 20-talls menn, og høster voldsom støtte fra den ene kjendisen etter den andre, registrerer vi at Conradis bilder ble spredt av Tusvik i beste sendetid og gjort til humor. Dette var også bilder som var stjålet fra en mobiltelefon og spredte seg på internett. Og det er altså fryktelig morsomt? Det er så jævlig ynkelig og patetisk av Tusvik at jeg sliter med å finne ord. Og det som gjør det spesielt ille er at hun selv er ute i mediene og fordømmer dette. Registrerer nå også at Lisa Tønne er ut med kjeften og mener TV2s sportssjef burde ha fått sparken. Lurer på hva hun sier om sin gode venninne Tusviks spredning av Conradis bilder. Det er til å spy av. Conradi, Rudberg og Tjelta burde anmelde Tusvik på flekken for det hun har gjort. Det er minst like ille som de som har spredt Mørks nakenbilder. At det er lenge siden spiller ingen som helst rolle. Mange av historiene som dukker opp under #metoo er jo nettopp for mange mange år siden. Anonymkode: 4fec3...4ab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. november 2017 #39 Del Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For en latterlig påstand. Det er faktisk helt på sin plass at dette tas frem i lyset, nettopp for å belyse den helt ekstreme forskjellen på hvordan disse to sakene håndteres av media. Der Nora Mørk nærmest har fått "livet ødelagt" og går på hevntokt der hun avslører alle som har hatt noe med dette å gjøre, og anmelder et 20-talls menn, og høster voldsom støtte fra den ene kjendisen etter den andre, registrerer vi at Conradis bilder ble spredt av Tusvik i beste sendetid og gjort til humor. Dette var også bilder som var stjålet fra en mobiltelefon og spredte seg på internett. Og det er altså fryktelig morsomt? Det er så jævlig ynkelig og patetisk av Tusvik at jeg sliter med å finne ord. Og det som gjør det spesielt ille er at hun selv er ute i mediene og fordømmer dette. Registrerer nå også at Lisa Tønne er ut med kjeften og mener TV2s sportssjef burde ha fått sparken. Lurer på hva hun sier om sin gode venninne Tusviks spredning av Conradis bilder. Det er til å spy av. Conradi, Rudberg og Tjelta burde anmelde Tusvik på flekken for det hun har gjort. Det er minst like ille som de som har spredt Mørks nakenbilder. At det er lenge siden spiller ingen som helst rolle. Mange av historiene som dukker opp under #metoo er jo nettopp for mange mange år siden. Anonymkode: 4fec3...4ab Så du har spurt Conradi om å bruke hans tilfelle som eksempel, gjentatte ganger? Og det var greit? Sånn for å passe på at de som ikke har sett bildene nå kan starte søket og se på de? Hvorfor skal du bruke han som eksempel, har han bedt om det? Er ikke dette nok et overgrep på han da? Blir ikke bildene hans delt igjen nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #40 Del Skrevet 17. november 2017 10 timer siden, GiftMann38 skrev: Ser mange unnskylder ufyselige og vulgære Bonde Tusvik med at det er så lenge siden, men hun satt og hånlo av saken for så sent som to år siden i en podcast. Vil anta at denne ligger ute et sted. Håper noen fisker den frem. Denne saken bør ikke feies under teppet. Tusvik bør stå til ansvar for det hun har gjort, for hele det norske folk. Og selvsagt straffes på lik linje med andre som har spredt stjålne nakenbilder av andre personer. Det er noe som heter likhet for loven, men jeg frykter at hun vil behandles på en annen måte pga sin status som feminist og komiker. Anonymkode: 4fec3...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå