Gå til innhold

Kan vi akseptere at en komiker sprer stjålne nakenbilder på TV?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 år !!!

At dere ikke har en eneste sak annet enn en fra 10 år siden sier ganske mye om hvor lite dette problemet er!

Anonymkode: 5d590...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har alt med saken å gjøre. På den tid dette skjedde med Conradi fantes ikke facebook engang, med lukkede grupper av menn (eller kvinner i dette tilfellet) som spredte bildene. Det er stor forskjell på når en mann sine nakenbilder blir slått opp offentlig, kontra en kvinnes. Har du ikke fått med deg at det fortrinnsvis er menn som hacker seg inn på kvinners mobiler og pcér for å stjele bilder de kan spre? Det er ikke kvinner som holder på med slik.

Bonde Tusvik har sitt på det rene når hun problematiserer seksuell trakassering. Seksuell trakassering rammer først og fremst kvinner, utført av menn. At hun har stått for en av ytterst få tilfeller av offentlig seksuell trakassering av menn endrer ikke på dette i det hele tatt. Se bare på sakene osm rulles opp i media i disse dager hvor ofrene er kvinner. Om seksuell trakassering av menn, utført av kvinner, var et like stort problem - hvorfor hører vi så lite om det? Vi hører så lite om det at enkelte ser seg nødt til å trekke fram èn 10 år gammel sak. Hvorfor fokusere på dette, når alle vet at problemet gjelder her og nå, og fortrinnsvis rammer kvinner, ikke menn? Er det ikke mer rasjonelt og oppegående å fokusere på de som blir rammet verst og oftest, dvs kvinner, og ikke menn, som blir rammet en sjelden gang?

Alle vet at det er menn som står bak 85-90% av all seksuell trakassering, hvor kvinner blir rammet i sikkert 80% av tilfellene. Hvorfor fokuserer du ikke på dette, men heller en ti år gammel sak hvor en mann ble rammet av en kvinne? Du trenger ikke svare, siden svaret gir seg selv.

Anonymkode: 3b35a...288

Du sier det har alt med saken å gjøre, uten å på noe tidspunkt å forklare hvorfor? At denne personen velger å spre nakenbilder av en annen person, for så å posere som frontfigur mot seksuell trakassering bør få de fleste oppegående mennesker til å tvile på personens integritet og dømmekraft, uavhengig av ens egen og de innvolvertes kjønn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i prinsippet ha likebehandling av kvinner og menn, men det er nå en gang enkelte forskjeller som gjør at vi bør nyansere det litt. Kvinner og menn kan ikke gjøre nøyaktig samme innsats i det militære, i barneoppdragelse, i forretningslivet osv. Selvsagt finnes det unntak, men generelt er det slik. Og generelt vil det være verre for en kvinne å få spredt nakenbilder enn for en mann. Likhet for loven og alt det der, men jeg er ganske sikker på at Mørk opplever det som en mye større belastning enn Conradi, for de vet at kvinner (igjen, på generell basis) seksualiseres og objektiviseres i større grad enn menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg vil i prinsippet ha likebehandling av kvinner og menn, men det er nå en gang enkelte forskjeller som gjør at vi bør nyansere det litt. Kvinner og menn kan ikke gjøre nøyaktig samme innsats i det militære, i barneoppdragelse, i forretningslivet osv. Selvsagt finnes det unntak, men generelt er det slik. Og generelt vil det være verre for en kvinne å få spredt nakenbilder enn for en mann. Likhet for loven og alt det der, men jeg er ganske sikker på at Mørk opplever det som en mye større belastning enn Conradi, for de vet at kvinner (igjen, på generell basis) seksualiseres og objektiviseres i større grad enn menn

Gud bedre. Er det mulig 😳

Anonymkode: 62a09...a64

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, linsejesus skrev:

Så er det her mange av oss ønsker at man skal vurderes individuelt. Jeg vet om mange kvinner som gjør det bra i forsvaret, inkludert som stridende i første linje, selv om de aller fleste kvinner ikke egner seg like godt her. På samme måte vet vi lite om hvor sårbare enkeltpersoner, kvinner eller menn, er for å bli eksponert på denne måten. Derfor synes jeg det er mer fornuftig å vurdere enkeltsakene utifra person, så kan man heller se på statistikken i andre sammenhenger der det er mer relevant. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, linsejesus skrev:

Så det du egentlig sier er at det mer greit, hvis man kan tro at vedkommende synes det litt mer greit enn andre. Sånn sett bør det være rimelig greit å spre nakenbilder av kvinner som spiller på seksualitet i utgangspunktet, som for eksempel Sophie Elise, mens det er mindre greit med kvinner som ikke gjør det i samme grad?

Jeg tror ikke det er så mange som synes det ville vært greit om noen spredte private nakenbilder av seg selv rundt. Jeg ville ikke synes det vært noe all right for min egen del i alle fall.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 år !!!

At dere ikke har en eneste sak annet enn en fra 10 år siden sier ganske mye om hvor lite dette problemet er!

Anonymkode: 5d590...bfc

Kan du vise til en sak der naken-bilder av en kvinnelig kjendis ble lagt ut på NRK til spott og spe de siste årene mot hennes vilje? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Example said:

Så det du egentlig sier er at det mer greit, hvis man kan tro at vedkommende synes det litt mer greit enn andre. Sånn sett bør det være rimelig greit å spre nakenbilder av kvinner som spiller på seksualitet i utgangspunktet, som for eksempel Sophie Elise, mens det er mindre greit med kvinner som ikke gjør det i samme grad?

Jeg tror ikke det er så mange som synes det ville vært greit om noen spredte private nakenbilder av seg selv rundt. Jeg ville ikke synes det vært noe all right for min egen del i alle fall.

Det er ikke greit uansett. Men jeg tror generelt dette er verre for kvinner enn for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje fordi du neppe fant en rekke kvinner som spredte nakenbildene av Conradi, eller sprer nakenbilder av menn generelt, eller gjør en innsats for å hacke seg inn på menns mobiltelefoner eller pc`er for å få fatt i nakenbilder som kan spres videre. Forskjell på hva Nora Mørk opplever nå, utsatt av en rekke norske menn, kontra hva Conradi opplevde da.

Det er vel først og fremst menn som bruker masse tid og krefter på å få fatt i nakenbilder av diverse kjendiskvinner for å spre de mest mulig. Du ser ikke kvinner holde på slik.

Anonymkode: 3b35a...288

Så derfor er det greit med ulovlig deling av nakenbilder av menn, men ikke av kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Det har alt med saken å gjøre. På den tid dette skjedde med Conradi fantes ikke facebook engang, med lukkede grupper av menn (eller kvinner i dette tilfellet) som spredte bildene.

1. Facebook fantes ikke i 2006?

2. Nakenbilder deles vel neppe på Facebook uansett

3. Jeg mener da å huske at bilder lå ute på det åpne nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en mann hadde gort noe slikt mot en kvinne, så ville det virkelig ha blitt ramaskrik og bråk...  

Anonymkode: 1bed4...78a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Leser at Bonde Tusvik ar hold foredrag under #metoo-demonstrasjon i dag. For meg blir det veldig dobbeltmoralsk når hun selv legger ut stjålet bilde av Conradi.

Har hun på noen som helst måte blitt konfrontert, tatt selvkritikk eller uttalt seg om dette i nyere tid?

https://www.dagbladet.no/kultur/bonde-tusvik-pa-metoo-marsj-forteller-om-grov-trakassering-fra-komikerkollega/69363360

Hva vil dere forresten foretrekke av å få en penis klasket på låret i et fuktig selskap eller å bli vist naken på NRK?

Anonymkode: 78817...2d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker som en hykler. Merkelig valgt å bruke henne til å fronte en metoo-marsj om de ønsker troverdighet og ikke bare ønsker å marsjere rundt i januar for å fryse. 

Anonymkode: f548b...403

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spredning av andres nakenbilder kan aldri beskrives som greit, OK, morsomt, gøy, artig eller hvilket som helst positiv ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun tatt noe selvkritikk på dette eller mener hun fortsatt at det er greit å publisere stjålne bilder på NRK?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er temmelig oateisk at hun faktisk får holde på sånn.

Anonymkode: 1bed4...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Geirfuglen

Jeg synes det er litt typisk at man drar fram eldgamle saker, men nei, det er absolutt ikke greit at hun delte dem. Jeg har også sett bildene, ufrivillig. At man deler denne typen bilde av andre bør (og er vel?) ulovlig uavhengig av kjønn. Kan ikke fatte at den juridiske avdelingen i NRK faktisk hadde diskutert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22/01/2018 at 9:24 PM, AnonymBruker said:

Har hun tatt noe selvkritikk på dette eller mener hun fortsatt at det er greit å publisere stjålne bilder på NRK?

Hun har en podcast hvor hun snakker om absolutt alt, utenom det å ta selvkritikk for at hun publiserte disse bildene på NRK. 

Anonymkode: f548b...403

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Geirfuglen said:

Jeg synes det er litt typisk at man drar fram eldgamle saker, men nei, det er absolutt ikke greit at hun delte dem. Jeg har også sett bildene, ufrivillig. At man deler denne typen bilde av andre bør (og er vel?) ulovlig uavhengig av kjønn. Kan ikke fatte at den juridiske avdelingen i NRK faktisk hadde diskutert det.

Hva synes du er typisk med at man drar fram gamle saker? Har du et ferskt eksempel på noen andre frontfigurerer for #metoo med dobbeltmoral så får du komme med de! Jeg synes #metoo generelt er en veldig bra kampanje som setter søkelyset på et viktig og alvorlig problem. Jeg synes bare ikke hun er noen egnet frontfigur. Jeg forstår ikke hva hun har i kampanjen å gjøre i det hele tatt med de holdningene hun har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva synes du er typisk med at man drar fram gamle saker? Har du et ferskt eksempel på noen andre frontfigurerer for #metoo med dobbeltmoral så får du komme med de! Jeg synes #metoo generelt er en veldig bra kampanje som setter søkelyset på et viktig og alvorlig problem. Jeg synes bare ikke hun er noen egnet frontfigur. Jeg forstår ikke hva hun har i kampanjen å gjøre i det hele tatt med de holdningene hun har. 

Typisk KG! Er selvfølgelig enig i at hun burde feie for sin egen dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...